بهترین تغذیه برای مدرسه

بهترین تغذیه برای مدرسه

فهرست مطالب

عالی ترین تغذیه برای مدرسه

لحظه مطالعه: دقیقه

1398-07-21

فراهم کردن عالی ترین تغذیه در مدرسه برای فرزندان از قابل توجه ترین وظایف والدین می باشد. چون که فرهنگ و عادت غذایی در خانه صورت می گیرد و در مدرسه تثبیت می گردد. شکلات، شیرینی جات به علت اینکه باعث بی اشتهایی و سیری کاذب می شوند، علم آموزان را از خرج غذای اساسی باز می دارد و باعث اختلال رشد می گردند. تنقلات بی ارزشی همچون چیپس، پفک و بین وعده های حاضر و شور، آبمیوه های صنعتی و اقسام نوشابه های گازدار به علت خلق سیری کاذب واختلال در رشد مطلوب نمی باشند.

توصیه هایی برای عالی ترین تغذیه در مدرسه:

تنقلات سنتی همچون خشکبار، نخودچی، کشمش، اقسام مغزها  از قبیل گردو، بادام ، پسته و … برنجک ، عدس برشته شده، توت خشک، انجیر خشک و بقیه برگه ها توصیه می شود.

صبحانه هم یک وعده غذایی اساسی هست که می بایست پیش از آغاز درس در مدرسه میل گردد. چرا که عدم مصرف آن منتهی به کم شدن یادگیری کودکان می شود. خوب تر می باشد از تمام ی درشت مغذی ها ( پروتئین ، کربوهیدرات، چربی ها) در این وعده قابل توجه باشد. صبحانه به صورت نان و پنیر ، مغز گردو یا دانه های روغنی (کنجد و آفتابگردان)، شیر ، تخم مرغ و … توصیه می شود.

غذاهای پخته سنتی همانند عدسی، حلیم، اقسام سوپ، فرنی و … هم از توصیه های به جز آن هست که اگر چه می بایست پخت روزمره بوده و شرایط تهیه و نگهداری آن تماماًً بهداشتی باشد.

منبع : www.moheb.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *