انتقال ویروس کرونا از طریق آب

انتقال ویروس کرونا از طریق آب

فهرست مطالب

انتقال ویروس کرونا از مسیر آب

کل‌گیری ویروس کرونا موجب شده سوال های بسیاری در خصوص این ویروس و راه انتقال آن پیش بیاید، یکی از قابل توجه‌ترین این سوال های این می باشد که انتقال ویروس کرونا از مسیر آب قابلیت‌پذیر می باشد یا خیر؟

 

آیا ویروس کرونا از مسیر آب آشامیدنی منتقل می‌گردد؟

تا به اکنون ویروس کرونای عامل بیماری کووید 19 در آب آشامیدنی نظاره نشده می باشد. قاعدتاً راهکار‌های تصفیه و ضدعفونی آب که در اکثراً سامانه‌های آب آشامیدنی شهری وجود دارد منتهی به غیرفعال یا نابود شدن ویروس کرونا می‌شوند.

 

آیا ویروس مولد بیماری کووید 19 در مدفوع وجود دارد؟

ویروس کرونا در مدفوع بعضی از بیماران مبتلا به بیماری کووید 19 یافت شده می باشد. با این اکنون معین نیست که ویروس به وجود آمده در مدفوع قادر به خلق بیماری می باشد یا خیر. تاکنون بیان تأییدشده‌ای در خصوص انتقال ویروس از مسیر مدفوع به شخص انتشار نیافته می باشد. دانشمندان در این مورد داده ها بسیاری ندارند ولی بر مبنای داده‌های جمع‌آوری شده از سرایت بیماری‌های قبلیِ ناشی از کروناویروس‌های مشابه سان سندرم حاد تنفسی (SARS) و سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) این احتمال کم می باشد.

در این مورد زیادتر بخوانید:

آیا ویروس کرونا از مسیر استخر، چشمه‌های آب‌گرم معدنی و پارک‌های آبی منتقل می‌گردد؟

هیچ مدرکی مبنی بر انتشار ویروس در این مناطق وجود ندارد. نگهداری مطلوب از این فضاها از قبیل ضدعفونی کردن با کلر و بروم شایدً موجب غیرفعال شدن ویروس در آب می‌گردد.

مادامی‌که جوامع در اکنون طی کردن دوران کل‌گیری ویروس کرونا می باشند، این قابل توجه می باشد که برای اعتماد از سلامتی و ایمنی، هر کسی اعم از موسسان مشاغل و متصدیان این تجهیزات به این موارد دقت کنند:

  • کلٔ اشخاص می بایست از دستورات محلی به طور کل پیروی کنند. دستوراتی که لحظه و چگونگی بازگشایی تأسیسات آبی و تفریحی را تعیین می‌کنند.
  • اشخاص در محیطهای تفریحی می بایست نیز داخل و نیز خارج از آب با رعایت فاصلهٔ اجتماعی و بهداشت دست، از خویش و دیگران محافظت کنند.
  • علاوه بر ضمانت ایمنی و مرغوبیت آب، موسسان و گردانندگان استخرها، می بایست از دستورات و راهنماهای موقت برای مشاغل و کارفرمایان در خصوص تمیز و ضدعفونی کردن جامعهٔ خویش پیروی کنند.

 

آیا ویروس کرونا از مسیر سامانه فاضلاب منتقل می‌گردد؟

ویروس کرونا در فاضلابِ تصفیه‌نشده یافت شده می باشد. محققان نمی‌دانند که در صورتی که فردی در معرض فاضلاب تصفیه‌نشده قرار بگیرد به این ویروس آلوده خواهد شد یا خیر. تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر وقوع این مورد وجود ندارد. در اکنون حاضر فرض می‌گردد که خطر انتقال ویروس کرونا از مسیر سامانه‌های فاضلاب کامل و مطلوب، کم می باشد.

محققان داده ها به وجود آمده را تجزیه و بررسی نموده و ابراز کردند که شیوه‌های کامل تصفیهٔ فاضلاب می بایست ویروس کرونا را غیرفعال کنند.

 

آیا کارگران فاضلاب می بایست برای محافظت از خویش در مساوی ویروس کرونا اقدامات احتیاطی زیادتری را تکمیل دهند؟

این روز هاً ویروس کرونا در فاضلاب تصفیه‌نشده یافت شده می باشد. در صورتی که داده‌ها محدود می باشند، تاکنون هیچ اطلاعاتی مبنی بر اینکه بیمار به علت مواجهه با فاضلاب به بیماری کووید 19 مبتلا شده می باشد وجود ندارد.

راهکار‌های کامل مرتبط با فرآیند تصفیه‌خانهٔ فاضلاب، برای محافظت از کارگران در مساوی ویروس کرونا کافی می باشد. این شیوه‌های کامل می‌تواند در بر دارنده کنترل‌های مهندسی و اداری، اقدامات احتیاطی بهداشتی، اقدامات ویژهٔ ایمن‌کاری و تجهیزات محافظت شخصی باشد که به‌طور معمول در در وقت مواجهه با فاضلاب تصفیه‌نشده مورد احتیاج می باشد.

هیچ‌گونه حفاظتِ اضافیِ مخصوصی در مساوی ویروس کرونا برای کارگران درگیر در مدیریت فاضلاب از عبارت نکاتی که در تأسیسات تصفیهٔ فاضلاب وجود دارد، توصیه نمی‌گردد.

 

منبع:

منبع : www.moheb.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *