از کدام دست فشارخون بگیریم؟

از کدام دست فشارخون بگیریم؟

فهرست مطالب

از کدام دست فشارخون بگیریم؟

وقت مطالعه: 2 دقیقه

1399-05-17

فشار خون به نیرویی اطلاق می‌گردد که به دست خون در جریان، به دیوارهٔ رگ‌ها وارد می‌آید و یکی از علائم اساسی حیات می باشد. فشار یک محتوا تحویل دادنی می باشد، منظور از فشار اشاره به «قدرت» یک مایع متحرک می باشد. فشار خون با جریان پیدا کردن به شاهرگ‌ها و به رگ‌ها کم می‌گردد. اصولاً فشارخون در قسمت‌های گوناگون نظام گردش خون گوناگون می باشد. معمول‌ترین راهکار اندازه‌گیری فشار خون به‌ ابزارٔ فشارسنج می باشد. در برنامهٔ اینستا‌کلینیک محب که در صفحهٔ اینستاگرام محب به شکل زنده و با ‌حضور خانم دکتر شیرین جوان مجموعه، حرفه ای قلب و عروق، برگزار شد، این سؤال مطرح شد که از کدام دست فشارخون بگیریم؟ جواب خانم دکتر جوان مجموعه را در این ویدیو می‌‌توانید ببینید.

 

در این مورد اکثر بخوانید:

کدام دست برای گرفتن فشارخون خوب تر می باشد؟

دکترشیرین جوان مجموعه حرفه ای قلب و عروق در گفت‌وگوی زنده با محب-برخط در جواب به این سؤال که “کدام دست برای گرفتن فشارخون مطلوب می باشد؟” علاوه بر خاطرنشان کردن اینکه این سؤال پرتکرار خیلی از بیماران مراجعه‌کننده به مطب‌ها و کلینیک‌ها می‌باشد، گفت: خیلی از ملت گمان می‌کنند دست چپ مطلوب‌تر می باشد در صورتی که می بایست اول یک بار فشارخون هر دو دست را اندازه گرفت، بنابراین هر دستی که فشارخون بالاتری را نشان داد، آن دست مقیاس برای اندازه‌گیری فشارخون در دفعات بعد خواهد بود و دلیل آن هم، ضرورت مسئلهٔ کنترل فشارخون می باشد.
وی در تداومٔ این گفت‌وگو ضمناً منزله ی کرد: عموماًً تمایز ۱۰ میلی‌متر جیوه ای بین فشارخون دو دست می‌باشد که دلیل آن هم مقاومت عروقی می باشد که در سر طریق جریان خون وجود دارد که در صورتی که این تمایز ۲۰ میلی متر جیوه باشد، می بایست انتظار انسداد و گرفتگی عروق و تصلب شرایین را داشت.

منبع : www.moheb.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *