اثر داروی کلروکین در درمان کرونا

اثر داروی کلروکین در درمان کرونا

فهرست مطالب

حاصل داروی کلروکین در درمان کرونا

وقت مطالعه: 2 دقیقه

1399-06-13

ویروس کرونا تاکنون میلیون‌ها شخص را آلوده نموده و جان هزاران شخص را گرفته می باشد، یکی از شاخص‌ترین موضوعات در این مورد درمان و دارو‌های مورد استفادهٔ مؤثر در درمان این ویروس می باشد. برنامهٔ اینستا‌کلینیک محب در گفت‌وگویی با خانم دکتر مینو محرز، استاد و حرفه ای عفونی و عضو ثابت ستاد ملی مبارزه با کرونا، درباره حاصل داروی کلروکین در درمان کرونا سوالاتی مطرح شد، ایشان به شمایل مفصل توضیحاتی گویش کردند که در این ویدیو می‌توانید شاهد آن شوید.

دکتر مینو محرز، استاد و حرفه ای عفونی و عضو ثابت ستاد ملی مبارزه با کرونا در گفت‌وگوی زنده با برنامهٔ اینستاکیلینیک محب، درباره نقش داروی کلروکین که این روز هاً در درمان کرونا از آن استفاده می‌گردد، مفصل توضیحاتی گویش کردند: مدتی پیش شاهد نوعی شیطنت سازمان‌های دارویی به جز آن بودیم که تابع آگهی بازرگانی آنان بود و موجب شد به این دارو میزان بسیاری اجحاف گردد و آن را کنار بزنند؛ در صورتی که این دارو ارزان‌هزینه می باشد و در ضمن در درمان روی دست خیلی از دارو‌ها هم زده می باشد.

خوشبختانه در مطالعه‌ای که سازمان بهداشت بین المللی روی حدود 600 تا 700 هزار شخص در مجموع جهان سامان داده که می‌گردد گفت با تقریبً 1600 تا 1700 شخص از آن ها مربوط به سرزمین ما می باشند، معین شد که این دارو در مورد ها سرپایی ثمر می‌دهد، اما در مورد ها بستری کاری سامان نمی‌دهد.

درست می باشد که عوارضی نظیر آریتمی قلب می‌دهد، لیکن سال‌ها می باشد که در درمان رماتیسم استفاده می‌گردد و داروی ضد التهاب فوق‌العاده‌ای می باشد.

در اکنون حاضر مقالات تازه بر روی فرماتیدین و برومکسین هم شکل می‌گیرد که به میزان فراوان در دسترس می باشند. بر پایه این وارسی‌ها، این دارو‌ها در اشخاص با علائم خفیف و سرپایی به منزله داروی ضد‌ویروس شناسایی شد. در ضمن در خیلی از مقالات بیرونی از آن نام برده شده و در سرزمینِ ما هم در بیمارستان امام از این دارو استفاده شده و نتایج نیکی داشته می باشد. در کمیتهٔ کشوری بر مبنای این وارسی‌های تازه و به‌روز که در برگیرنده‌ٔ تمام‌ٔ قسمت‌های بیمارستانی می باشد، پروتکل درمانی کشوری برای درمان سرپایی توسط می‌آید تا معین گردد چه دارو‌هایی مطلوب‌اند تا مصرف شوند که به زودی هم نتایج آن منتشر می‌گردد.

منبع : www.moheb.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *