مدل میز تحریر کودک

مدل میز تحریر کودک

طرح میز تحریر کودک طرح میز تحریر کودک میز تحریر از نوع ها لوازم پر مصرف در دکوراسیون داخلی اتاق نوجوانان و کودکان می باشد.

مشاهده مطلب

وقتی می گوییم 200 کالری دقیقا منظورمان چیست؟ حجم 200 کالری از خوراکی های مختلف

یکی دیگر از اقداماتی که برای سالم ماندن و ماهش وزن باید انجام دهیم انتخاب هوشمندانه خوراکی ها براساس کالری آنهاست، در این مطلب به خوراکی های مختلف در حجم های مختلف که همگی 200 کالری هستند، اشاره می کنیم

مشاهده مطلب
اثرات استرس و نگرانی بر بدن

اثرات استرس و نگرانی بر بدن

فهرست مطالب

اثرات استرس و نگرانی بر بدن

چه مقدار نگرانی بیشتر می باشد؟

تمامٔ ما گه‌گاه نگران می‌شویم، ولی در صورتی که بعد از تعدادی هفته نمی‌توانید آرام شوید می بایست بدانید که اثرات استرس و نگرانی بر بدن چیست؟ و اینکه در صورتی که نگرانی مانع سامان عمل و گذران زندگی معمولی شما شده می باشد، با پزشک خویش راهنمایی کنید. این نوع نگرانی می‌تواند به سلامت شما آسیب رسانده و امکان دارد با یک اختلال اضطرابی مرتبط باشد. درمان، دارو و بقیه نقشه‌ها می‌توانند کارساز باشند.

 

سامانه عصبی

این نتورکٔ پیغام‌رسان از مغز، نخاع، اعصاب و سلول‌های خاصی به نام نورون تشکیل شده می باشد. نگرانی زیاد‌ازحد می‌تواند موجب ترشح هورمون‌های استرس گردد که ضربان قلب و تنفس شما را تسریع نموده، قند خون را بالا می‌برد و خون زیادتری را به بازو‌ها و پاهایتان می‌فرستد. با گذشت وقت، این وضعیت می‌تواند بر قلب، رگ‎‌های خونی، عضلات و بقیه سامانه‌ها تأثیر بگذارد.

 

عضلات

زمانی‌که نسبت به موضوعی نگرانید، امکان دارد عضلات شانه و گردن شما متشنج شده و این مورد می‌تواند به میگرن یا سردرد تنشی منتهی گردد. ماساژ یا تکنیک‌های آرامش، همچون تنفس عمیق و یوگا، امکان دارد هم یاری کند.

 

تنفس

در صورتی که بیشتر نگرانید، امکان دارد بدون اینکه آگاه شوید عمیق‌تر و یا اکثر نفس بکشید. اگرچه این عموماًً مسئلهٔ مهمی نیست، ولی در صورتی که از پیش مشکل های تنفسی مرتبط با آسم، بیماری ریوی یا بقیه شرایط را داشته شوید، می‌تواند جدی باشد.

 

قلب

در صورتی که وضعیت نگرانی، بیشتر و برای مدتی دراز دنبال شما باشد، ولو شی ای کوچک به اندازهٔ یک نگرانی آزاردهنده در خیال شما هم می‌تواند بر قلبتان تأثیر بگذارد. نگرانی می‌تواند احتمال ابتلا به فشار خون بالا، حملهٔ قلبی و یا سکتهٔ مغزی را در شما فزونی دهد. ارزش بالاتر اضطراب می‌تواند هورمون‌های استرس را تحریک کرده و ضربان قلب شما را تندتر و شدیدتر نماید. در صورتی که این وضعیت بارها و بارها برای شما اتفاق بیفتد، امکان دارد رگ‌های خونی شما ملتهب شوند و این التهاب می‌تواند منتهی به سخت شدن دیوارهٔ شریان‌ها، ارزش کلسترول ناسالم و بقیه مشکل های گردد.

 

قند خون

هنگامی نگران شی ای هستید، هورمون‌های استرس به شما سوخت به وضعیت قند خون می‌دهند. در شکل احتیاج به فرار از خطر، این مورد مطلوب می باشد، ولی در صورتی که از این سوخت، به این معنا که قند خون، استفاده نشود، چه اتفاقی می‌افتد؟ بدن شما به طور معمول آن را ذخیره نموده تا بعداً استفاده نماید. ولی گاهی اوقات در حالتی که افزوده‌وزن یا دیابت دارید، قند خون می‌تواند برای مدتی دراز زیاد‌ازحد بالا مانده و منتهی به بیماری قلبی، سکتهٔ مغزی یا بیماری کلیوی گردد.

 

سامانه ایمنی

در صورتی که بدن شما تحت تأثیر اثراتِ جسمانیِ نگرانی قرار گرفته باشد، امکان دارد نتواند در معادل میکروب‌ها و ویروس‌ها مبارزه نماید. فقط ذهن کردن به نکاتی که در گذشته موجب عصبانیت و افسردگی شما شده می باشد، می‌تواند به بدن شما تأثیرات مخربی وارد کرده و به آن آسیب برساند. این وضعیت می‌تواند مبارزه با آنفلوآنزا، تبخال، زونا و ویروس‌های به جز آن را برای شما دشوار نماید.

 

معده

هنگامی‌که عصبی‌ هستید، امکان دارد حالت دلشوره را در معدهٔ خویش هم داشته شوید. در مورد های جدی‌تر امکان دارد وضعیت تهوع یا ولو استفراغ هم داشته شوید. در صورتی که این وضعیت اکثراً برای شما اتفاق می‌افتد، می‌تواند منتهی به درد معده و یا زخم در مخاط معدهٔ شما گردد، و در صورتی که غذا‌های چرب و شیرین اضافه مصرف نمایید، معدهٔ شما برای هضم آنان مجبور خواهد بود اکثر عمل نموده و این موجب ساخت اسید معدهٔ زیادتری می‌گردد. در این وضعیت، امکان دارد ریفلاکس اسید، حالتی‌که اسید به گلوی شما بازمی‌شود، اتفاق بیفتد.

 

روده‌ها

اضطراب و نگرانی مداوم می‌تواند عادات رودهٔ شما را تحت تأثیر قرار داده و امکان دارد دچار اسهال شده و یا برعکس رفتن به دستشویی برای شما دشوار گردد. رژیم‌های غذایی، ورزش و دارو‌های بدون احتیاج به نسخهٔ پزشک اکثراً می‌توانند به شما برای بر طرف این دشوار هم یاری کنند، ولی در صورتی که راهی برای خلق آرامش پیدا نمایید، امکان دارد بتوانید از بروز این‌گونه مشکل های پیشگیری کنید.

 

سلامت جنسی

نگرانی می‌تواند شما را خسته و حواس شما را پرت کند، در نتیجه امکان دارد موجب گردد علاقه کمتری به برقراری ارتباطٔ جنسی داشته شوید. این حالت در دراز‌مدت، امکان دارد ارزش هورمون جنسی تستوسترون را در مردان کم شدن داده، بر رشد اسپرم تأثیر گذاشته و در دستاورد در شکل علاقه به داشتن ارتباطٔ جنسی، جواب طبیعی بدن کند و یا متوقف گردد. از به جز آن تأثیرات آن برای زنانی که یائسه شده‌اند، این می باشد که گرگرفتگی و مشکل های خواب را بدتر می‌کند.

 


منبع:

اثرات استرس و نگرانی بر بدن

منبع : www.moheb.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *