آیا کودکان به کرونا مبتلا می‌شوند؟

آیا کودکان به کرونا مبتلا می‌شوند؟

فهرست مطالب

آیا کودکان به کرونا مبتلا می‌شوند؟

لحظه مطالعه: 2 دقیقه

1399-02-01

ویروس کرونا که تا الان هزاران شخص به آن آلوده شده‌اند و اشخاص بسیاری جان خویش را از دست داده‌اند، یکی از موضوعاتی می باشد که منتهی به نگرانی و تشویش دلیل اشخاص بسیاری در جامعه شده می باشد. سوال های بسیاری در زمینه این ویروس از حرف اینکه آیا کودکان به کرونا مبتلا می‌شوند؟ برای عموم جامعه مطرح می باشد.

در برنامه اینستا‌کلینیک محب که در صفحه اینستاگرام محب به‌شکل زنده برگزار می‌گردد با‌ حضور خانم دکتر مهرانگیز زنگنه, حرفه ای بیماری‌های عفونی, این سوال مطرح شد. جواب خانم دکتر زنگنه را در این ویدیو می‌‌توانید ببینید .

 

علائم ویروس کرونا

ویروس کرونای تازه ۲۰۱۹ (به‌طور مخصوص ویروس کرونا نامیده می‌گردد)، ویروسی می باشد که به منزله ی عامل سرایت بیماری تنفسی که برای نخستین بار در ووهان چین یافت شد، شناخته شده می باشد. در نخست، زیادی از بیمارانِ این سرایت بیماری در ووهان چین تماس با معامله قوی غذاها و حیوانات دریایی داشته‌اند و این نشان از این دارد که این ویروس منتقله از حیوان به آدم می باشد. با این اکنون، شمار فزاینده‌ای از بیماران در معرض و در تماس با معامله حیوانات نبوده، که این مورد نشان‌دهنده این می باشد که وسعت و انتقال از شخصی به فرد به جز آن هم در اکنون وقوع می باشد. در اکنون حاضر معین نیست که تا چه مقدار راحت یا پایدار این ویروس در بین اشخاص در اکنون وسعت می باشد. آخرین خبرها در زمینه حالت سرایت این ویروس در ووهان چین در سایت مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری‌های آمریکا جانور می باشد.

آیا کودکان به کرونا مبتلا می‌شوند؟

در هفتمین برنامه زنده اینستا کلینیک خانم دکتر مهرانگیز زنگنه سوال چندین و چندباره مادر عزیز که زیاد نگران و مضطرب بودند مطرح شد که آیا بچه‌ها مبتلا می‌شوند؟ و در صورتی که بشوند، چقدر برای آنان خطرناک می باشد؟

 

جواب خانم دکتر مهرانگیز زنگنه:

” بله. ببینید، ویروس زمانی که بخواهد وارد گردد، وارد بدن مجموع می‌گردد. جدا نمی‌کند اشخاص را. منتها در بچه‌ها خوشبختانه علامت وجود ندارد بیشتر، زیاد کم می باشد در بچه‌ها که به شمایل و فرم علامت‌دار بخواهد خویش را نشان دهد. وگرنه زمانی یک شخص ویروس را استنشاق می‌کند، بچه نیز باشد استنشاق می‌کند، قوی نیز باشد استنشاق می‌کند، یا ارتباط آلوده می‌تواند مجموع را آلوده بکند. اما خوشبختانه هر چه که سن پایین‌تر باشد، عموماً این‌ها بدون علامت‌تر می باشند، و در آنان عوارض و مورتالیتی وجود ندارد. برای خودشان خطری ندارد اما می‌توانند ناقل باشند. “

منبع : www.moheb.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *