چگونه بهتر بدویم؟

چگونه بهتر بدویم؟

چطور خوب تر بدویم؟ کسی که دویدن را تجربه نموده باشد به وضوحً با احساس فوق العاده ای که دارد آشناست لیکن پایبند بودن به

مشاهده مطلب
در حالت نشسته هم چربی بسوزانید

در حالت نشسته هم چربی بسوزانید

لاغری و تناسب اندام خوشایند هستند اما رسیدن به آنها نیاز به تلاش دارد اما راه میان بر هم وجود دارد، وقتی می گوییم چربی بسوزانید و کالری نابود کنید همیشه منظور انجام حرکات ورزشی و رژیم های سخت غذایی نیست.

مشاهده مطلب
آیا کرونا مهار می‌شود؟

آیا کرونا مهار می‌شود؟

فهرست مطالب

آیا کرونا مهار می‌گردد؟

وقت مطالعه: 2 دقیقه

1399-08-04

ویروس کرونا تاکنون میلیون‌ها شخص را آلوده نموده و جان هزاران شخص را گرفته هست، یکی از برجسته‌ترین موضوعات در این مورد درمان و دارو‌های مورد استفادهٔ مؤثر در درمان این ویروس هست. برنامهٔ اینستا‌کلینیک محب در گفت‌وگویی با خانم دکتر مینو محرز، استاد و حرفه ای عفونی و عضو ثابت ستاد ملی مبارزه با کرونا، سوالی با موضوع اینکه “آیا کرونا مهار می‌گردد؟” مطرح نمود، ایشان به صورت مفصل توضیحاتی ابراز کردند که در این ویدیو می‌توانید شاهد آن بمانید.

دکتر مینو محرز، استاد و حرفه ای عفونی و عضو ثابت ستاد ملی مبارزه با کرونا در گفت‌وگوی زنده با برنامهٔ اینستاکیلینیک محب، در جواب به این سؤال که ” آیا کرونا را می‌توان مهار کرد” با اعلام تأسف فراوان از شرایط فعلی که ناشی از عدم رعایت کافیِ نکات بهداشتی ِتوصیه شده، به دست هموطنان می‌باشد، گفتند:

با گذشت این 6 ماه پاندمی (جهانگیری بیماری)، دگرگونی رفتار اضافه از ویروس کویید 19 دیده‌ایم و نمی‌دانیم آیا واکسن‌هایی که در اکنون تولید می باشند و بعضی از آنان هم قرار هست تا تعدادی ماه آینده ارائه شوند، می‌توانند مصونیت 100% داده و مؤثر باشند یا خیر. با این وجود موردی که ما از این ویروس دیدیم این هست که رفتار آن با مِرس و سارس مختلف هست، چون که این بیماری‌ها بعد از گذشت تعدادی ماه کنترل شدند ولی ویروس کووید19 همچنان در اکنون شیوع و مجموع‌گیری هست، مدام دگرگونی وجود می‌دهد و این روز هاً دگرگونی ژنی هم داده به صورتی که از ژن D146  به ژن G146 جایگزین شده و به طرز وحشتناکی قدرت شیوع آن بالا رفته هست؛ به طوری که در برخی نقاط از دنیا که حدوداً کنترل شده بود، همچون سرزمین‌های اروپایی، برخی ایالت‌های استرالیا، اسپانیا و امریکا و ولو در سرزمین خودمان هم که تا چندی پیش نمودار‌های موفقیتِ ویروس به سوی پایین (در اکنون کم شدن) بود، نیز‌حال دوباره مجموع‌گیری آن افزون شده هست.

در تعدادی ماه پیش شاهد آن بودیم که به عنوان مثالً از یک خانواده یک شخص درگیر این بیماری می‌شد؛ ولی الآن حالت به گونه‌ای‌ هست که شمار زیادتری از اعضای خانواده با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند. با بالا رفتن قدرت شیوع این بیماری، شمار اشخاصِ درگیر با بیماری، اکثر خواهند شد و شمار اشخاص بدحال که احتیاج به بستری شدن داشته باشند هم به طبع آن فزونی می‌یابد؛ پس در ثمر تخت‌های بیمارستانی پر می‌شوند. وضعیتی که نیز‌حال هم در بعضی بیمارستان‌ها شاهد آن هستیم؛ سپس در این خصوص تدابیری اندیشیده شده هست که اساس آن، در خصوص کسانی که بدحال نیستند، درمان‌های سرپایی در منزل شکل گیرد و احتیاج به بستری شدن در بیمارستان نباشد؛ در اصل ما از ابتدا نیز به جست و جو چنین برنامه‌ای بودیم.

وی ایضاً در شرح ها خویش این مبحث را علت نشان کردند که: تا به حال ثابت نشده هست که شدت بیماری، در وخامت اوضاع، نقشِ مشابهِ قدرتِ شیوع دارد یا خیر.

منبع : www.moheb.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *