ویروس کرونا تا چه مدت در هوا زنده می‌ماند؟

ویروس کرونا تا چه مدت در هوا زنده می‌ماند؟

فهرست مطالب

ویروس کرونا تا چه مدت در هوا زنده می‌ماند؟

از آنجا که ما به طور مداوم درباره کروناویروس و کووید-19 اکثر می‌آموزیم، این مطلب می‌تواند در کسب داده های تازه و به‌روز در این مورد ها هم یاری کند. سؤالات مختلفی در این عرصه مطرح می باشد از حرف اینکه ویروس کرونا تا چه مدت در هوا زنده می‌ماند؟ آیا ویروس کرونا از روش سامانه تهویه منتقل می‌گردد؟ آیا می بایست واکسن آنفلوآنزا بزنیم؟ بیماری کووید 19 تا چه مرز کشنده می باشد؟

 

چطور ردیابی مورد ها مشکوک می‌تواند به کم شدن سرعت انتقال کووید-19 هم یاری کند؟

هر فردی که با شخص مبتلا به کووید-19 در ارتباط نزدیک بوده می باشد، اکثر در معرض خطر ابتلا و در دستاورد آلوده کردن بالقوهٔ دیگران می باشد. ردیابی مورد ها مشکوک می‌تواند با شناخت تند و آگاهی‌رسانی به کسانی که شاید آلوده باشند، مانع انتقال اکثر ویروس گردد، در نتیجه می‌توانند برای عدم آلودگی دیگران اقدامات پیشگیرانه را پایان دهند.

ردیابی مورد ها مشکوک با شناخت همه ی کسانی که این روز هاً یا شخص مبتلا از لحظه واگیردار شدن در تماس بوده‌اند، آغاز می‌گردد. درباره کووید-19، شاید شخص 48 تا 72 ساعت پیش از آغاز علائم، قدرت انتقال ویروس را داشته باشد.

به این اشخاص آگاهی داده می‌گردد که در معرض ویروس بوده‌اند. شاید از آنان درباره علائم احتمالی که دارند، سؤال گردد و به آنان توصیه گردد برای مدت وقتی خویش را قرنطینه نمایند و در شکل بروز علائم و در شکل احتیاج به پزشک مراجعه نمایند.

 

در این مورد اکثر بخوانید:

 

بیماری کووید 19 تا چه مرز کشنده می باشد؟

جواب به این سؤال به این مورد بستگی دارد که شما به نرخ مرگ‌ومیر به این معنا که خطر مرگ در بین اشخاص آلوده دقت می‌نمایید یا به شمار کشته‌ها.

با دقت به نرخ مرگ‌و‌میر به نظر می‌رسد خطر مرگ در نشانه ابتلا به بیماری کل‌گیر ویروس کرونا که عموماًً با تقریبً 1% تخمین زده می‌گردد، به مراتب کمتر از سارس (با تقریب 11%) و مرس (حدود35%) می باشد، لیکن این نرخ به احتمال افزون بالاتر از خطر ابتلا به آنفلوآنزای فصلی که میانگین آن حدود 0.1% می باشد، می‌باشد. وقتی‌که پایان تست‌ها به شکل معمول درآید، بررسی دقیق‌تری از نرخ مرگ‌ومیر این ویروس خواهیم داشت.

آنچه تاکنون می‌دانیم این می باشد که خطر مرگ زیاد به سن و سلامت شما بستگی دارد. به نظر می‌رسد کودکان در معرض خطر کمتری از ابتلا به نوع شدید این بیماری و مرگ قرار دارند. در بزرگسالان مسن و کسانی که سیگار می‌کشند، یا به بیماری‌های مزمن سان دیابت یا بیماری‌های قلبی مبتلا می باشند، احتمال ابتلا به عوارضی سان ذات‌الریه اکثر بوده که می‌تواند کشنده باشد.

 

آیا هوای گرم سرعت انتشار کووید-19 را کند‌تر یا متوقف می‌کند؟

برخی از ویروس‌ها سان سرماخوردگی و آنفلوآنزا در در وقت سرد‌تر شدن هوا اکثر منتشر می‌شوند. لیکن تا حالا نیز شاید در ماه‌های گرم سال با این ویروس‌ها بیمار شویم.

در اکنون حاضر، ما به طور معین نمی‌دانیم که با گرم شدن هوا، انتشار کووید-19 کم شدن می‌یابد یا خیر. لیکن بیان‌های تازه حاکی از این مورد می باشد که هوای گرم شاید تأثیر چندانی بر روی این ویروس نداشته باشد.

گزارشی در اوایل ماه آوریل به دست آکادمی ملی علم های، مهندسی و پزشکی منتشر شده و نتایج تحقیقاتی را خلاصه نموده می باشد که به وارسی چگونگی زنده ماندن ویروس کرونا در دما و رطوبت گوناگون پرداخته می باشد و اینکه آیا انتشار این ویروس در شرایط گرم‌تر و یا رطوبتِ اکثر، کند می‌گردد یا خیر.

این بیان حاکی از این می باشد که در شرایط آزمایشگاهی، درجهٔ حرارت بالاتر و رطوبت اکثر موجب کم شدن بقای ویروس کرونا می‌گردد. با این اکنون، مطالعات گسترده درباره فراگیری ویروس در شرایط آب و هوایی گوناگون در شرایط طبیعی نتایج متناقصی داشته می باشد.

محققان دستاورد گرفتند که شرایط ازدیاد دما و رطوبت به تنهایی شاید موجب کم شدن چشم گیر انتشار ویروس کووید-19 نشود.

 

آیا ویروس کرونا از روش سامانه تهویه منتقل می‌گردد؟

ما به طور معین نمی‌دانیم که آیا ویروس کووید-19 از روش سامانه تهویه هوا فراگیری می‌یابد یا نه. لیکن می‌دانیم وقتی‌که هوا گرم و مرطوب می باشد، و اشخاص در خانه می‌سان و پنجره‌ها بسته می باشد، به ویروس فرصت فراگیری و انتقال زیادتری داده می‌گردد.

کرونا‌ویروس از روش قطرات معلق در هوا که از سرفه یا عطسهٔ شخص آلوده در هوا منتشر می‌گردد، پخش شده و می‌تواند چندین ساعت در هوا معلق برقرار بمانند. در خارج از منزل، جریان هوا می‌تواند ویروس را پراکنده و رقیق نماید و از این روش، احتمال انتقال آن کمتر می‌گردد. در داخل خانه و یا در ناحیه بسته با پنجره و در‌های بسته، چه سامانه تهویه مطبوع روشن باشد و یا خاموش، احتمال استنشاق ویروس زیاد بالا می باشد.

در صورتی که مجبور هستید در فضای بسته به دنبال کسی شوید که با شما زندگی نمی‌کند، با باز نگه داشتن در و یا پنجره‌ها، تا مرز قابلیت به گردش هوا هم یاری نمایید.

 

ویروس کرونا تا چه مدت در هوا زنده می‌ماند؟

مطالعه‌ای که به دست آزمایشگاه ویروس‌شناسی مؤسسهٔ ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، پایان شده می باشد، در  جواب به این سؤال هم یاری می‌کند. محققان از یک نبولایزر برای ارسال کروناویروس در هوا استفاده کردند. آنان دریافتند که ویروس‌های عفونی می‌توانند تا سه ساعت در هوا بمانند. نتایج این پژوهش در کاتالوگٔ پزشکی نیوانگلند در تاریخ 17 مارس سال 2020 منتشر شد.

 

تا چه مدت کرونا‌ویروس می‌تواند بر روی سطوح برقرار بماند؟

یک مطالعهٔ تازه نشان می‌دهد که ویروس کرونا می‌تواند تا چهار ساعت روی مس، تا 24 ساعت روی مقوا و دو تا سه روز بر روی پلاستیک و فولاد‌ ضد‌زنگ زنده بماند. محققان ضمناً دریافته‌اند که این ویروس می‌تواند به منزله ی قطرات حاضر در هوا تا سه ساعت پیش از رسوب و قرار‌گرفتن بر روی سطوح، معلق در هوا برقرار بماند. لیکن اغلبً تند‌تر رسوب می‌کنند.

مطالب اضافه وجود دارد که ما تا حالا درباره این ویروس نمی‌دانیم، از حرف اینکه چطور شرایط گوناگون سان قرارگرفتن در معرض نور خورشید، گرما یا سرما، می‌تواند بر لحظه بقاء ویروس تأثیرگذار باشد.

همان‌طور که اکثر درباره این ویروس می‌آموزیم، هر روز توصیه‌های سازمان بهداشت بین المللی درباره رعایت بهداشت سطوح و اشیاء را هم رعایت ‌کنیم. این مورد ها حاوی پیشخوان‌ها، میزان روی میز، دستگیره‌های در، لوازم حمام، توالت، صفحه کلید کامپیوتر، تبلت‌ها و میز‌های پاتختی می‌گردد.

در صورتی که سطوح کثیف می باشند، نخست آنان را با استفاده از مواد شوینده و آب تمیز نموده و در نتیجه آنان را ضدعفونی نمایید. علاوه بر این، پس از حمل بسته‌های خریداری شده از فروش‌گاه به خانه، و یا پس از لمس سطوح آلوده، دستان خویش را به مدت 20 ثانیه با آب و صابون شست‌وشو دهید.

 

آیا می‌توان بسته‌های ارسالی از چین را پذیرفت؟

هیچ دلیلی وجود ندارد که از نظر کرونا‌ویروس به بسته‌های ارسالی از چین مشکوک شوید. به یاد داشته شوید، این ویروس تنفسی مانند آنفلوآنزا می باشد. همان‌طور که در فصل سرایت آنفلوآنزا، دریافت بسته‌های چینی را متوقف نمی‌کنیم، می بایست همان منطق را برای ویروس کرونا پیوست کنیم.

 

آیا شاید با خوردن غذایی که بیرون به دست شخص شخصی دیگر تهیه شده می باشد، به کووید-19 مبتلا شد؟

ما تا حالا در اکنون یادگیری روش انتقال ویروس تازه کرونا هستیم. تا حالا معین نیست که آیا این ویروس می‌تواند از روش غذای مورد استفاده و یا حاضر‌شده به دست شخص آلوده منتقل گردد یا خیر، لیکن در صورتی که چنین باشد، این مطلب جزء استثناها می باشد.

اطلاق می‌گردد کرونا‌ویروس نوعی ویروس تنفسی می باشد که بواسطهٔ ترشحات فوقانی تنفسی از حرف قطرات حاضر در هوا پس از سرفه یا عطسه منتشر و منتقل می‌گردد. ویروس کووید-19 در مدفوع اشخاص آلوده هم دیدن شده می باشد. در نتیجه در اکنون حاضر نمی‌توانیم احتمال انتقال این عفونت از روش غذای حاضر‌شده به دست فرد آلوده‌ای که دست‌های خویش را پیش و در زمان تهیهٔ غذا به تصدیق نشسته می باشد، رد کنیم. درباره غذای گرم، ویروس احتملا با پخت‌وپز از بین می‌رود. لیکن شاید در غذا‌های پخته‌نشده سان سالاد و ساندویچ از بین نرود.

 

آنفلوآنزا حداقل تاکنون اشخاص زیادتری را به نسبت کووید-19 کشته می باشد. چرا اینقدر نگران کووید-19 هستیم؟ آیا نباید اکثر روی پیشگیری از مرگ در نشانه آنفلوآنزا تمرکز کنیم؟

شما حق دارید نگران آنفلوآنزا شوید. خوشبختانه، همان اقداماتی که به پیشگیری از سرایت کووید-19 هم یاری می‌کند، سان شست‌وشوی همیشه و همه ی دست‌ها، زدن ماسک، لمس نکردن شکل با دست‌های آلوده، سرفه و عطسه در یک دستمال و یا آرنج، عدم تماس با کسانی که بیمار می باشند و یا علائم بیماری را دارند، و خودقرنطینگی در شکل داشتن علائم، در محافظت در مساوی آنفلوآنزا هم مؤثر می باشند.

در صورتی که به بیماری آنفلوانزا مبتلا هستید، پزشک می‌تواند داروی ضد‌ویروسی تجویز نماید تا شدت بیماری را در شما کم شدن داده و مدت لحظه آن را کوتاه کند. در اکنون حاضر هیچ داروی ضد‌ویروسی برای درمان کووید-19 در دسترس نیست.

 

آیا می بایست واکسن آنفلوآنزا بزنیم؟

اگرچه آنفلوآنزا شما را از ابتلا به کووید-19 محافظت نمی‌کند،  لیکن با این وجود ایدهٔ نیکی می باشد. اکثر کسانی که سن آنان بالاتر از 6 ماه می باشد می‎توانند واکسن آنفلوانزا را دریافت نمایند. پایان این فعالیت احتمال ابتلا به آنفلوانزای فصلی را کم شدن می‌دهد. ولو در صورتی که واکسن مانع از ابتلا به آنفلوآنزا نشود، می‌تواند احتمال بروز علائم شدید را کم شدن دهد. لیکن باز نیز، واکسن آنفلوآنزا شما را در مساوی کروناویروس محافظت نمی‌کند.

 

آیا استفاده از استروئید‌ها برای کنترل آلرژی و علائم آسم در طول کل‌گیری کووید-19 بی‌خطر می باشد؟

بله، برای کنترل آلرژی بینی و یا کورتیکو‌استروئید‌های استنشاقی در کنترل آسم در طول کل‌گیری کووید-19 می‌توان از اسپری کورتیکو‌استروئیدی استفاده کرد.

کالج آلرژی، آسم و ایمونولوژی آمریکا این روز هاً بیانیه‌ای با تأکید بر ضرورت کنترل آلرژی و علائم آسم در لحظه کل‌گیری صادر نموده می باشد. در این بیانیه اطلاق شده می باشد هیچ مدرکی مبنی بر احتمال ازدیاد خطر ابتلا به عفونت کووید-19 در شکل استفاده از کورتیکو‌استروئید‌های داخل دهانی یا استنشاقی و یا بدتر شدن شرایط بیماری در شکل آلوده شدن، وجود ندارد.

این بیانیه پاسخی به نگرانی حولٔ بیان هشدار‌دهندهٔ استفاده از استروئید‌های سیستمیک برای معالجهٔ بیماران کووید-19 بستری‌شده با عوارض تنفسی اعلا بود. با این اکنون، در این بیان‌ها به اشخاص سالم که از اسپری‌های بینی و استنشاقی کورتیکو‌استروئید برای مدیریت آلرژی یا آسم استفاده می‌کنند، اشاره نشده می باشد.

 

برای مطالعه بخش نخست این مطلب اینجا کلیک نمایید.

منبع:

کرونا ویروس کشنده می باشد؟ کرونا ویروس کشنده می باشد؟ کرونا ویروس کشنده می باشد؟ کرونا ویروس کشنده می باشد؟ آیا می بایست واکسن آنفلوآنزا بزنیم؟ آیا می بایست واکسن آنفلوآنزا بزنیم؟ آیا ویروس کرونا از روش سامانه تهویه منتقل می‌گردد؟

منبع : www.moheb.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *