نکاتی در مورد شب ادراری کودک

نکاتی در مورد شب ادراری کودک

فهرست مطالب

مواردی درباره شب ادراری کودک

مواردی برای کنترل شب‌ ادراری کودک

وقتی‌که کودک شما تخت خویش را خیس می‌کند، می بایست به او یاری نمایید تا به طریق درست دشوار را پشت سر بگذارد. در این مطلب مواردی درباره شب ادراری کودک را ابراز خواهیم کرد.

برای زیادی از کودکان، حل این دشوار، احتیاج به گذر لحظه دارد. در همین اکنون، نکاتی وجود دارد که شما و کودک شما می‌توانید پایان دهید تا به روند شغل یاری نمایید و حل دشوار آسان‌تر گردد.

 

سرزنش نکنید

در صورتی که به این خاطر که احتیاج می باشد تخت خیس را دوباره تمیز نمایید، حس عصبانیت یا ناامیدی کردید، احساسات خویش را به جهت فرزند خویش متمرکز نکنید. او شایدً خویش هم از این بابت حس بدی دارد و این شغل را به عمد پایان نداده می باشد. پس او را سزرنش نکنید.

آیا وقتی‌که تخت خویش را خیس نمی‌کند، می بایست او را تشویق کنید؟ شایدً خیر. شب ادراری شی ای نیست که کودک ما بتواند آن را کنترل نماید. در نتیجه خوب تر می باشد به جای این نکات، ستایش و تشویق را برای کارهای شخصی دیگر که کودک پایان می‌دهد و می‌تواند آن را کنترل کند، ذخیره کنید.

 

عرضهٔ نظر

اعتماد نتیجه کنید که کودک شما می‌داند شب ادراری تقصیر او نیست. در صورتی که شما هم در لحظه کودکی، شب اداری داشته‌اید، با فرزند خویش درباره آن مذاکره نمایید، چرا که با این طریق به او نشان می‌دهید که این ایرادی می باشد که با گذر لحظه رفع می‌گردد.

در صورتی که فرزندان شخصی دیگر دارید، به آنان بگویید که در خصوصٔ شب ادراری حرفی نزنند و به این خاطر برادر یا خواهر خویش را اذیت نکنند. یا ولو در این باره قانونی بگذارید.

 

به کرات از دستشویی بهره ببرید

زمانی‌که کودک، خویش را برای خواب حاضر می‌کند، او را به دستشویی ببرید و یک دقیقه پیش از خوابیدن هم دوباره او را به دستشویی ببرید. این شغل به تخلیهٔ مثانه یاری می‌کند.

در صورتی که یک یا دو ساعت بعد از به خواب رفتن کودک، شما بیدار هستید، سعی نمایید او را بیدار نمایید و مجدد به دستشویی ببرید (یا در صورتی که کودک شما قوی‌تر می باشد، امکان دارد بتواند این عادت را در خویش خلق نماید). این شغل موجب از بین رفتن شب ادراری نمی‌گردد، لکن مقدار روزهایی را که احتیاج می باشد شما تخت را تمیز نمایید، کم شدن می‌دهد.

 

از آژیر ابراز خیسی تخت استفاده کنید

برخی از کودکان تخت خویش را خیس می‌کنند، چرا که بدن آنان تا الان به آنان هشدار نمی‌دهد که وقتی‌که مثانه‌شان پر می باشد، از خواب بیدار شوند. آژیر ابراز خیسی فوراً بعد از اینکه نخستین علامت دفع ادرار نمایان گردد، روشن می‌گردد و کودک را بیدار می‌کند. کودک لباس زیر مخصوصی می‌پوشد که دارای حسگرهایی می باشد که در وقت خروج میزان کمی ادرار با صدای بلند بوق می‌زند. صدای بوق، کودک را برای رفتن به دستشویی بیدار می‌کند.

با گذشت لحظه، زنگ هشدار بدن را آموزش می‌دهد تا هشیار گردد در وقت پر شدن مثانه چه حسی دارد و در حاصل با گذشت لحظه، کودک خودبه‌خویش در طول شب برای رفتن به دستشویی بیدار می‌گردد.

 

روشٔ نوشیدن کودک را تبدیل دهید

بعضی از کودکان که نگران شب ادراری و خیس شدن تخت خواب خویش می باشند، همه روز خویش را تشنه نگه می‌دارند. غروب و یا شب‌در وقت، آن‌قدر تشنه می‌شوند که میزان اضافه آب می‌نوشند.

کودک خویش را به نوشیدن زیادتر در طول روز تشویق کنید و دنبال شام فقط یک لیوان نوشیدنی به او بدهید (لیوان او را پس از خالی شدن، پر نکنید). نوشیدنی دنبال شام، آخرین وعدهٔ نوشیدنی کودک باشد، چرا که در این وضعیت مایعات اضافه در نظام ادراری او وجود نخواهد داشت.

 

کافئین مصرف نشود

عاقلانه می باشد که از نوشیدنی‌های شامل کافئین، از عبارت نوشابه و چای سرد خودداری کنید. کافئین موجب می‌گردد بدن طراحی ادرار را سرعت بخشد. نوشیدنی‌های گازدار هم مشکلاتی خلق می‌کنند، در نتیجه از اینکه کودک نوشابه نمی‌نوشد، اعتماد نتیجه کنید.

 

از روکش تخت مطلوب استفاده کنید

از روکش تشک ضدآب و زیپ‌دار استفاده کنید تا بتوانید در لحظه احتیاج برای جابجایی و نظافت، آسان این شغل را پایان دهید. پدهای ضدآب هم برای قرار گرفتن در بین ملحفه و پتو گزینهٔ مناسبی‌اند. در این وضعیت، بعد از اینکه تخت خیس شد، نیازی به شستن و نظافت همه تخت نیست.

 

خوابیدن در منزل دوستان؟ از ترفند کیسهٔ خواب استفاده کنید

کودکانی که تخت خویش را خیس می‌کنند، نباید کیف خوابیدن در منزل دوستان خویش را از دست بدهند. در صورتی که درست برنامه‌ریزی نمایید، دوستان آنان هشیار این دشوار و مبحث نخواهند شد.

وسایلی سان لباس زیر یک‌بارمصرف یا آستر کیسهٔ خواب ضدآب را در کیف کودک خویش قرار دهید تا نگرانی خیس کردن موجب جدا شدن آنان از دوستانشان نشود. کودک می‌تواند لباس خیس خویش را در یک کیسهٔ پلاستیکی نگه دارد و در لحظه مراجعه به منزل، آن را شسته و مرتب نماید.

DDAVP (دسموپرسین استات) دارویی می باشد که ادرار شبانه را کم شدن می‌دهد و می‌تواند برای شب‌هایی که کودک در منزل دوستان خویش می‌خوابد، استفاده گردد. به طور معمول برای کودکان بالای 6 سال تجویز می‌گردد و علائم را در 65 درصد کودکان بهبود می‌بخشد.

 

کودکان قوی‌تری که تخت خویش را خیس می‌کنند؟

این کودکان امکان دارد هشیار شوند که این دشوار، شغل شما را بیشتر می‌کند و در مقایسه با آن حس گناه نمایند. در صورتی که آنان می‌خواهند جبران نمایند، بگذارید به شما در برداشتن ملحفهٔ روی تخت، انداختن در ماشین و یا پهن کردن ملحفهٔ تمیز یاری کنند. لکن آنان را مجبور به پایان این شغل ننمایید. در صورتی که آنان حس کنند که با پایان این کارها هدف جریمه آنان را دارید، اکنون بدتری خواهند داشت.

بعضی از کودکان قوی‌تر می‌توانند با در نظر گرفتن پاداشی برای خویش به ازای هر شب تخت خشک، در خویش انگیزه‌ای برای حل خوب تر این مبحث خلق نمایند. دادن پاداش و یا جایزه از طرف والدین امکان دارد کودک خردسال را هیجان‌زده نماید، لکن پاداش برای کودکان قوی‌تر، در صورتی‌که بر اساس قوانین خویش آن را توسط آورند، امکان دارد معنای زیادتری داشته باشد.

کودکان بالغ‌تر و قوی‌تر هم امکان دارد حاضر باشند تا تصویرگرایی موافق را امتحان نمایند، فرایندی که طی آن کودک بر روی اتفاق نیکی که علاقه دارد پیش آید، تمرکز می‌کند. درست پیش از خواب، کودک به این ذهن می‌کند که صبح با تختی خشک از خواب بیدار می‌گردد. در صورتی که اکثراً به این مبحث و حالت ذهن کنند، مقدار پیروزی در آنان زیادتر می باشد.

 


منبع:

مواردی درباره شب ادراری کودک / مواردی درباره شب ادراری کودک

منبع : www.moheb.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *