ارتودنسی فانکشنال

ارتودنسی فانکشنال

ارتودنسی فانکشنال ارتودنسی یکی از راهکارهای درمانی برای صاف کردن دندان ها و رفع عیوب فک می باشد. از بین روش های ارتودنسی می توان

مشاهده مطلب
انواع مختلف واریس

انواع مختلف واریس

فهرست مطالب

اشکال گوناگون واریس

لحظه مطالعه: 2 دقیقه

1399-07-16

لغت واریس به معنی پیچ‌خورده می‌باشد و به گشاد شدن ورید (تورم ورید) یا همان سیاهرگ اطلاق می‌گردد که شایع‌ترین بیماری عروقِ خونی در آدم می‌باشد. امروزه سرایت واریس به علت دراز ایستادن‌های همیشه در اکنون بیشتر شدن می باشد. . یکی از موضوعات قابل مذاکره در این عرصه اشکال گوناگون واریس می باشد. برنامهٔ اینستا‌کلینیک محب در گفت‌وگویی با آقای دکتر شروین نجفی زاده، فوق دانش جراحی عروق، نسبت به اشکال واریس سؤالاتی را مطرح کرده می باشد و ایشان به صورت مفصل توضیحاتی ابراز کردند که در این ویدیو می‌توانید آن راملاحظه نمائید.

در قسمت‌های گذشته به طور مفصل به تشریح علل خلق واریس پرداختیم و همانطور که گفتیم واریس شایع‌ترین بیماریِ عروقِ خونی در آدم می‌باشد. در این بخش می‌خواهیم بدانیم اشکال آن، چطور می باشد و در هر بخش چه تغییراتی در پا‌ها خلق می‌گردد؟

دکتر شروین نجفی زاده، فوق دانش جراحی عروق، در گفتگوی زنده با اینستاکلینیک محب که به مبحث واریس اختصاص داشت، در تشریح این سؤال که “واریس به تعدادی سری تقسیم می‌گردد؟” گفتند:

اشکال مختلفی از واریس وجود دارد. شروعِ واریس، از آغاز تغییرات مویرگی که در پا‌ها دیده می‌شوند و کم‌کم به رگ‌های انتهایی می‌رسند که موجب تبدیل رنگ پوست هم خواهند شد، می‌باشد و می‌تواند به اَشکالِ شدید‌تر هم دیده گردد.

این تغییرات مویرگی، خصوصاً در حوالی مچ و ساق پا که حداکثرِ فشارِ ستونِ خون در آنجا وجود دارد، دیده می‌شوند و خاطر آن هم، نارسایی دریچه‌های وریدیِ پا، یا دریچه‌های لانه کبوتری که در کتاب‌های زیست شناسی دبیرستان نیز به آنان اشاره شده می باشد، می‌باشد. این دریچه‌ها قرار می باشد یک سویه عمل کنند، به این معنا که تنها اجازه دهند نظام وریدی تخلیه گردد. وقتی که این دریچه‌ها نارسا شوند و خون فرصت کند که به جهت پایین رفته و آنجا بایستد، این اتفاق در دراز مدت موجب می‌گردد، پوست محیط‌ی ساق پا، تیره رنگ گردد و مثل این خون، عاری از مواد مغذی و اکسیژنِ کافی برای پوست می باشد، در مراحل انتهاییِ واریس، پوستِ این محیط، زخم می‌گردد که به صورت اگزما و التهاب در محیط‌ی ساق پا نظاره شده و در حقیقت، یک وضعیت واریکوز اولسِر یا زخم واریسی داریم که مربوط به مراحل انتهایی واریس می‌باشد.

منبع : www.moheb.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *