با موز 7 روزه لاغر شوید !

با موز 7 روزه لاغر شوید !

آیا شما هم به دنبال کم کردن سریع وزن خود هستید ؟ موز یکی از بهترین چربی سوزهاست ودر کاهش وزن اثر فوق العاده دارد و باعث افزایش سوخت و ساز در بدن می شود .

مشاهده مطلب
چگونه به چیزی بیش از حد فکر نکنیم؟

چگونه به چیزی بیش از حد فکر نکنیم؟

فهرست مطالب

چطور به شی ای بیشتر از مقدار اندیشه نکنیم؟

 فکر بیش از حد

آیا شما هم در طول روز به تمام شی اندیشه می‌نمایید و کل جنبه‌های یک مبحث را با توجه تجزیه و آنالیز می نمایید؟ آیا در این وقت‌ها حس خستگی و اضطراب دارید؟ تفکر بیشتر از مقدار یک بیماری شایع و تمام گیر در دنیا هست که می تواند منتهی به ساخت اختلالاتی مثل افسردگی و اضطراب در شخص شود.

مطالعات روانشناسی گسترده‌ی تکمیل شده نشان می‌دهد که تفکر بیشتر از مقدار زیادتر در اشخاص بزرگسال جوان و میانسال شایع هست. این بیماری در سنین ۲۵ تا ۳۵ سال ۷۳ درصد بروز می‌کند. در کنار این قابلیت بروز آن در زنان زیادتر از مردان هست.


  1. آیا شما هم گذشته از رفتن به رختخواب، نمی‌توانید افکار خویش را رها نمایید؟

کسانی که تفکر بیشتر از مقدار دارند نمی‌توانند خویش را از نگرانی‌های اضافه که در درونشان وجود دارد جدا کنند. بی خوابی یک سخت متداول در این اشخاص هست. شاید همه ی شب را به تجزیه و آنالیز یک مبحث اعلا بپردازند بدون اینکه طریق حلی برای آن بیابند.

این افکار به طور مداوم در فکر آنان تکرار می‌گردد.از آنجایی که این اشخاص خواب و استراحت کافی ندارند، زیادتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار می‌گیرند.

در صورتی که شما هم همین وضعیت را دارید می‌توانید از توصیه‌های سلامتی استفاده کنید.

افکار خویش را گذشته از رفتن به رختخواب بر روی یک کاغذ بنویسید. تولید کردن آثار هنری، نقاشی کشیدن یا تکمیل یک تفریحات اعلا می‌تواند فکر شما را آرام‌تر کند و شما را از شر افکار مزاحم خلاص نماید.


  1. آیا شما هم حول اتفاقاتی که قرار هست رخ دهد حس نگرانی و ترس می‌نمایید؟

کسانی که بیشتر از مقدار اندیشه می‌کنند، با افکار نگران کننده‌ای درگیر می باشند که می‌تواند زندگی آنان را به طور کلی فلج کند.

این اشخاص به جای اینکه در اکنون زندگی کنند، از اتفاقاتی که قرار هست در آینده رخ دهد می‌ترسند. به همین دلیل زیادتر آنان به مصرف الکل ومواد مخدر روی می‌آورند تا از شر این افکار مزاحم خلاص شوند.

خوب ترین طریق برای مبارزه با چنین افکاری این هست که هر روز وقتی را برای تفکر به این نکات اختصاص دهید. در صورتی که بیشتر از مقدار حول موضوعی اندیشه می‌نمایید، خوب تر هست به خودتان اجازه دهید با این افکار روبرو شوید.

هر روز ۱۵ دقیقه برای اینکار کنار بگذارید. در طول این مدت شما می‌توانید افکار خویش را بنویسید یا با صدای بلند تکرار نمایید. ساخت یک عادت تازه و خوب هم می‌تواند عادت بیشتر اندیشه کردن را از شما دور کند.


  1. آیا به طور مداوم تمام شی را تجزیه و آنالیز می‌نمایید؟

کسانی که تفکر بیشتر از مقدار دارند، دچار اضطراب و نگرانی هم خواهند شد. افسردگی مکرر در کنار آنان خواهد بود. در این وضعیت فکر از کنترلشان خارج می‌گردد. آنان نمی‌توانند به هیچ طریق حل مناسبی دست یابند.

وقتی که قادر نیستید افکار گوناگون خویش را کنترل نمایید، می‌توانید طریق‌هایی که به این موقعیت‌ها جواب می‌دهید را کنترل کنید.

وقتی که ذهنتان آغاز به ساخت افکار بد می‌کند، از خودتان بپرسید تاثیرات این افکار بد چیست؟ آیا طریق حلی برای آن وجود دارد؟ وقتی که حس کردید افکار اضافه به سمتتان هجوم آورده‌اند، یک نفس عمیق بکشید.

چشمان خویش را ببندید و تعدادی دقیقه آرام بمانید. به یک محل اعلا اندیشه نمایید که دوست دارید در آنجا بمانید. از اندیشه کردن به آینده بپرهیزید شما نمی‌توانید اتفاقاتی که تا به حال رخ نداده هست را کنترل و مدیریت نمایید.


  1. آیا کمال گرا هستید و دوست دارید تمام شی را به تنهایی تکمیل دهید؟

آیا از شکست می‌ترسید؟ کسانی که مکرر اندیشه می‌کنند، عموماً آبرو نفس پایینی دارند و به توانایی‌های خویش شک می‌کنند. اینگونه اشخاص حول طرز اندیشه دیگران نگران می باشند. می بایست یاد بگیرید که هیچ کس تمام نیست.

در صورتی که بخواهید اینگونه اندیشه نمایید مطمئن بمانید شکست خواهید خورد. کوشش برای تمام بودن منتهی به شکست می‌گردد. برای دست یابی به خواسته‌های خویش کوشش نمایید ولی انتظار نامعقول از خویش نداشته بمانید.


  1. آیا مکرر خویش را سرزنش می‌نمایید؟

کسانی که بیشتر از مقدار اندیشه می‌کنند عموماً قطعی می باشند و دوست دارند در دنیایی از پشیمانی‌ها و افسوس‌ها زندگی کنند. این اشخاص مستعد نیستند. اینگونه نکات رفتارهای آموخته شده‌ای می باشند.

وقتی که فکر شما به سوی افکار ساختار نیافته حرکت می‌کند به دلیل تجربیاتی هست که در گذشته داشته‌اید. این اشخاص اعتقاد دارند در آینده هم اشتباهات یکسانی را تکرار خواهند کرد و همین اتفاق باعث می‌گردد مدام خویش را سرزنش کنند.

از موقعیت‌هایی که موجب ساخت استرس می‌گردد اجتناب نمایید. شما می‌توانید نکاتی که موجب ساخت استرس می‌گردد را معین نمایید. در صورتی که کاری را در گذشته با یک طریق اعلا تکمیل داده‌اید و ثمر مساعد دریافت نکرده‌اید، خوب تر هست طریق خویش را تحول دهید.

بر روی هدف های خویش عمل نمایید. گذشته از هر کاری پژوهش نمایید. پژوهش و جست و جو می‌تواند ترس از ناشناخته‌ها را از بین ببرد. ساخت افکار و کوشش‌های خوب می‌تواند ترس از استرس را از بین ببرد. برای اینکه از شر افکار مزاحم خلاص شوید، خویش را با کارهای خوب و سازنده درگیر نمایید.

ورزش نمایید، نشانه هنری تولید کنید، نکات خوب را با دیگران به اشتراک بگذارید، بیرون از منزل گردش نمایید و با دوستان و اعضای خانواده ارتباط نیکی داشته بمانید. داشتن یک نظام حمایتی هم می‌تواند به شما یاری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *