کمک به کودکانی که اضافه وزن دارند

 کمک به کودکانی که اضافه وزن دارند

اضافه وزن کودکان را می توان با بهبود عادات غذایی و افزایش فعالیت جسمانی او رفع کرد همچنین مقدار خواب در چاقی افراد تاثیر بسزایی دارد.

فهرست مطالب

 هم یاری به کودکانی که افزوده وزن دارند

 هم یاری به کودکانی که افزوده وزن دارند

به منزله والدین یا دیگر مراقبان، باید هم یاری های اضافه را به کودک برای دست یابی به حفظ وزن سالم سامان دهید. حفظ سلامت فرزندانتان در معرض مصرف غذا و نوشیدنی های سالم و نیز چنین تلاش هست. باید نقش مهمی را در هم یاری به کودک و عادات یادگیری همه خانواده داشته شوید که امکان دارد سلامت را بهبود بخشد.

چطور چاقی و افزوده وزن کودکان را تشخیص دهیم؟

چطور می توانم بگویم آیا فرزند من افزوده وزن دارد؟

گفتن اینکه کودک دارای افزوده وزن هست دائم راحت نیست. کودکان در مساحت هاو وقت های متفاوت رشد می کنند. ضمناً مقدار چربی بدن کودک با سن تبدیل می کند و بین دختران و پسران مختلف هست. در صورتی که در این قسمت از نمناک خواهید خواند روشی برای تعیین اینکه آیا کودک افزوده وزن دارد محاسبه برجسته توده بدنی خویش هست.

لاغر کردن کودکان

افزوده وزن کودک و طریق نجات از آن

چگونگی محاسبه افزوده وزن کودکان

برجسته توده بدنی اندازه گیری وزن بدن در مقایسه با قد هست. در محاسبه توده بدنی از یک فرمول استفاده می گردد و نمره ای را که اکثراً برای تشخیص اینکه آیا شخص وزن کم، وزن طبیعی، افزوده وزن و یا چاقی دارد ، طراحی می کند. برجسته توده بدنی کودکان سن و جنس اعلا هست و به منزله برجسته توده سن” شناخته شده هست.

کودکی که دچار افزوده وزن باشد و برجسته توده بدنی اش 30 یا اکثر باشد، چاق شمرده می گردد. برجسته توده بدنی (BMI)، از تقسیم وزن بر حسب گیلوگرم بر مجذور قد بر حسب متر توسط می آید.

برجسته توده بدنی برای سن از نمودارهای رشدی استفاده می کنند که به دست مراکز ایالات متحده برای کنترل و جلوگیری ساخت شده. پزشکان از این نمودارها برای ردیابی رشد کودک استفاده می کنند. نمودارها از یک عدد به نام درصد استفاده می کنند تا نشان دهد برجسته توده بدنی کودک شما با دیگر کودکان مقایسه شده هست. مجموعه های اساسی برجسته توده بدنی برای کودکان و نوجوانان می باشند

وزن سالم:5 تا 84 درصد

افزوده وزن :درصد 85 تا 94

چاق:95 درصد یا بالاتر

محاسبه اضافه وزن

از کجا بفهمم کودکم افزوده وزن دارد؟

عوارض افزوده وزن کودکان

چرا می بایست نگران باشیم؟

می بایست دقت داشته شوید که در صورتی که کودک افزوده وزن داشته باشد، امکان دارد احتمال بیماری را در زندگی کنونی یا آینده ازدیاد دهد.

برای نمونه، در کوتاه مدت، امکان دارد دچار مشکل های تنفسی یا درد مفصلی گردد ، و به دشواری با دوستانتان تماس باقی می کند. برخی از کودکان امکان دارد مبتلا به بیماری هایی همچون دیابت نوع 2، فشار خون بالا و کلسترول بالا شوند. برخی از کودکان ضمناً امکان دارد مورد آزار و اذیت دیگران ، قلدری، قرار بگیرند و دچار افسردگی یا اطمینان به نفس پایین شوند.

کودکانی که افزوده وزن دارند در معرض خطر بالای بلوغ می باشند. شانس موفقیت بیماری همچون بیماری های قلبی و اقسام خاصی از سرطان در بین بزرگسالانی که وزن بالا دارند اکثر هست.

برجسته توده بدنی یک وسیله غربالگری هست و به طور تاثیرگذار مقدار چربی بدن یا خطر ابتلا به بیماری های فردی کودک را اندازه گیری نمی کند. در صورتی که حول وزن فرزندتان نگران هستید، با پزشک یا دیگر متخصصان مراقبت های بهداشتی گفتگو نمایید.

او می تواند در طول وقت سلامتی و رشد کلی کودک را وارسی کند و به شما بگوید که مدیریت وزن امکان دارد سودمند باشد. زیادی از کودکان که تا به حال در اکنون رشد می باشند احتیاج به کم شدن وزن ندارند. فرزندتان را در رژیم غذایی کم شدن وزن قرار ندهید، مگر اینکه دکتر این را بگوید.

کودکان چاق

افزوده وزن کودکان موجب چه مشکلاتی می گردد؟

راهکار های جلوگیری و درمان افزوده وزن کودکان

چطور می توانم به کودکم هم یاری کنم عادات سالم را گسترش دهد؟

باید نقش مهمی در هم یاری به فرزندتان در ساخت تغذیه سالم، نوشیدن، تلاش بدنی و عادات خواب داشته شوید. به منزله نمونه، کودک را حول تعادل مقدار مواد غذایی و نوشیدنی که می خورد و میزان اضافه از تلاش بدنی روزمره آموزش دهید.

کودک را به فروش‌گاه ببرید تا غذا و نوشیدنی های سالم را گزینش کند و به برنامه ریزی و تهیه غذاهای سالم و تنقلات هم یاری نمایید. دستورالعمل های غذایی ایالات متحده در سال 2015 اقسام غذاها و نوشیدنی ها را در برنامه غذای سالم معرفی میدهد.

غذاهای سالم

افزوده وزن کودکان و طریق های پیشگیری از آن

افزوده وزن کودکان را چطور کنترل کنیم؟

در اینجا بعضی از طریق های به جز آن برای هم یاری به فرزند برای گسترش عادت های سالم وجود دارد:

یک طرح نیکو شوید مصرف غذاهای سالم و نوشیدنی ها را داشته شوید و وقت های فعال را گزینش نمایید. کودکان یادگیرندگان نیکو می باشند و اکثراً آنچه را که می بینند کپی می کنند.

با کودک حول معنای سالم بودن و چگونگی تصمیم گیری سلامت گفتگو نمایید.

مذاکره حول چگونگی تلاش های بدنی و بعضی غذاها و نوشیدنی ها امکان دارد به بدن آنان هم یاری کند سالم بمانند.

کودکان می بایست حداقل یک ساعت تلاش تحویل دادنی را روزمره دریافت کنند و می بایست وقت ارائه ی آنان (کامپیوتر، تلویزیون، و دستگاه های تلفن هم گام) را در خارج از مدرسه به حداکثر تا 2 ساعت هر روز محدود کنند.

حول چگونگی گزینش سالم حول غذا، نوشیدنی ها و تلاش های مدرسه، در خانه های دوستان و در به جز آن محل های خارج از خانه، چت نمایید.

تمام خانواده را در درست کردن غذا ، نوشیدنی و تلاش های بدنی درگیر نمایید. برای مجموع فایده دارد و فرزندانی که افزوده وزن دارند حس تنهایی نخواهند کرد.

یقین ثمر نمایید که کودک به اندازه کافی می خوابد در صورتی که پژوهش حول ارتباط بین خواب و وزن در اکنون سامان هست، بعضی از مطالعات وزن را به خواب کافی در کودکان و بزرگسالان اتصال می دهد.

خواب کودک

پر اهمیت ترین موارد حول کودکی که افزوده وزن دارد

خوب ترین راهکار های برای بر طرف افزوده وزن کودکان

چه کاری می توانم برای بهبود عادات غذایی کودکم سامان دهم؟

علاوه بر مصرف غذاهای کمتر، نوشیدنی ها و بین وعده هایی که دارای کالری، چربی، شکر و نمک می باشند، با راهکار هایی که در نمناک بارها اطلاق شده هست باید فرزندان خویش را با عرضه این گزینه ها تشویق نمایید.

  • میوه ها، سبزیجات و غلات همچون برنج قهوه ای
  • گوشت بدون چربی، مرغ، غذاهای دریایی، لوبیا و نخود فرنگی، محصول ها سویا و تخم مرغ، به جای گوشت با چربی بالا
  • شیر کم چرب و محصول ها شیری یا تبدیل های شیر همچون نوشیدنی های سویا با افزوده کردن کلسیم و ویتامین د به جای شیر یا خامه
  • اسموتی میوه و سبزی با ماست کم چرب به جای شیر و یا بستنی
  • آب، به جای نوشابه و نوشابه های دارای قند اضافی

بهبود عادت غذایی

افزوده وزن کودکم را چطور از بین ببرم؟

راهکارهای بر طرف افزوده وزن و لاغر کردن کودکان چاق

ضمناً باید با کوشش به کودک خویش هم یاری نمایید

از خوردن غذاهای بیشتر ، یا میزان غذا یا نوشیدنی که کودک برای غذا یا بین وعده گزینش می کند اجتناب نمایید. با مقادیر کوچکتر غذا آغاز نمایید و در صورتی که تا به حال گرسنه باشد دوباره درخواست می کند در صورتی که کودک غذا یا نوشیدنی ها را از یک بسته، ظرف یا گزینش کند، برچسب های تغذیه را برای دیدن میزان مواد مغذی مطالعه نمایید. برای پیشگیری از کالری های اضافی، چربی و شکر، مقدار مصرفی فرزندتان را به برچسب برابری دهید.

غذاهای سالم و نوشیدنی را در جایی که دید دارند قرار دهید و غذاهایی که کالری بالا دارند را خریداری نکنید.

غذاهای فست فود را کمتر بخورید :در صورتی که از یک رستوران فست فود بازدید نمایید، فرزندتان را تشویق نمایید که گزینه های سالم تر را گزینش کند، همچون میوه برش داده شده به جای سیب زمینی سرخ نموده.

سعی نمایید با خانواده غذا بخورید.

خوردن غذا در معادل تلویزیون، کامپیوتر یا دیگر دستگاه های الکترونیکی را متوقف نمایید.

برای هم یاری به کودک نگرشی سالم به غذا و خوردن ساخت نمایید:

کودک را مجبور نکنید بشقاب را تمیز کند.

هنگامی فرزندتان را تشویق می نمایید تا عادت های سالم آنان را تشویق نمایید، پاداش هایی غیر از غذا یا نوشیدنی به آنان دهید.

رفتار با کودکان

عادت های غذایی برای کنترل افزوده وزن کودکان

افزوده وزن کودکان دبستانی را اینگونه رفع نمایید

ایده های تنقلات سالم

به کودکتان،هم یاری نمایید آب نبات، کوکی ها و دیگر تنقلات نوشیدنی کمتر بخورید، و به جای آن گزینه های به جز آن را گزینش نمایید.

  • پاپ کورن بدون کره
  • میوه های جدید، یخ زده، یا میوه های کنسرو در آبمیوه های طبیعی، آسان و یا بدون چربی یا ماست کم چرب
  • سبزیجات جدید همچون هویج ، خیار، کدو سبز، یا گوجه فرنگی گیلاس
  • غلات کم شکر ، دانه غلات کل ، شیر بدون چربی یا کم چرب یا تبدیل شیر با کلسیم و ویتامین د

چطور می توانم فرزند فعال تر داشته باشم؟

سعی نمایید کننده تلاش های تحویل دادنی سرگرم کننده ای برای فرزندتان ساخت نمایید. کودکان حدود 60 دقیقه تلاش بدنی در روز احتیاج دارند، در صورتی که چه کافی نیست مجموع تلاش ها در یک وقت باشد. چندین تلاش کوتاه مدت 10 تا 5 دقیقه ای در طول روز به همان اندازه نیکو هست. در صورتی که کودکتان فعال نیست ، او را تشویق نمایید تا به آرامی آغاز کند و تا 60 دقیقه در روز برسد.

عوارض اضافه وزن کودکان

درمان افزوده وزن کودک با ازدیاد تلاش جسمانی

راههایی عالی برای خلاصی از افزوده وزن کودکان

تشویق تلاش جسمانی روزمره:

اجازه دهید فرزندتان تلاش مورد تمایل را روزمره سامان دهید، همچون صعود از یک ورزشگاه جنگل در زمین بازی یا پیوستن به یک گروه ورزشی یا کلاس رقص.

به فرزندتان هم یاری نمایید تا تلاش های آسان و سرگرم کننده پریدن طناب، بازی کردن ،شمشیربازی، یا دوچرخه سواری (پوشیدن کلاه)، سامان دهید.

محدود کردن وقت با کامپیوتر، تلویزیون، تلفن هم گام، و دستگاه های به جز آن تا 2 ساعت در روز.

اجازه دهید فرزند و دیگر اعضای خانواده برنامه ی فعالانه ای همچون پیاده روی یا پیاده روی به یک محل مورد تمایل را برنامه ریزی کند.

فعالیت کودک

راهکارهای درمانی برای افزوده وزن کودکان

برای بر طرف و درمان افزوده وزن کودکان به چه کسی مراجعه کنم ؟

در صورتی که سعی دارید تغذیه، نوشیدن، تلاش بدنی و عادات خواب را تبدیل دهید و فرزند شما وزن سالم ندارد، از متخصصان مراقبت های بهداشتی فرزند خویش حول گزینه های به جز آن بپرسید. او امکان دارد قادر به شرح یک برنامه غذایی سالم و تلاش بدنی باشد یا شما را به یک حرفه ای مدیریت وزن، حرفه ای تغذیه و یا برنامه مراجعه دهد. بیمارستان محلی، کلینیک بهداشت عمومی و یا قسمت بهداشت و درمان ضمناً امکان دارد برنامه های مدیریت وزن برای کودکان و نوجوانان بدهند.

در برنامه مدیریت وزن به چه دقت کنیم؟

در وقت گزینش برنامه مدیریت وزن برای کودک یک برنامه را گزینش نمایید که در بر دارنده اقسام متفاوت مراقبت های بهداشتی در کارکنان، همچون پزشکان، روانشناسان و پزشکان درج شده هست.

وزن، رشد و سلامت کودک خویش را گذشته از درج نام و در طول برنامه تحلیل نمایید.

با سن و توانایی اعلا کودک شما سازگار باشد . برنامه ها برای کودکان ابتدایی می بایست مختلف از نوجوانان باشد.

عوارض چاقی کودکان

در درمان افزوده وزن کودک چه شی ای ضرورت دارد؟

در صورتی که کودک افزوده وزن داشت چه شغل می بایست کرد؟

به جز آن چطور می توانم به فرزندم هم یاری کنم؟

باید فرزندتان را با هم یاری سودمند و حمایت در هر عملیات یا برنامه ای که گزینش می نمایید هم یاری نمایید تا وزن سالم داشته شوید. به فرزندتان هم یاری نمایید هدف های اعلا و موفقیت را تعیین کند.

به فرزندتان بگویید که آنان را دوست دارید و آنان پر اهمیت می باشند. احساسات کودک حول خویش اکثراً بر پایه ی این مساله هست که آنان اندیشه می کنند والدین و دیگر مراقبین آنان حول آنان حس نیکی ندارند.

 

طریق آسان تشخیص ، جلوگیری و درمان افزوده وزن و چاقی در کودکان

3.611

این مقاله سودمند بود ؟83

منبع : namnak.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *