منابع اصلی پروتئین

منابع اصلی پروتئین

منابع اساسی پروتئین زمانی که مذاکره از رژیم غذایی می‌گردد، پروتئین یکی از اساسی‌ترین بازیگران کل رژیم‌هاست. پروتئین، بلوک‌های سازنده اندام‌ها، ماهیچه‌ها، پوست و هورمون‌ها

مشاهده مطلب
فواید دویدن با سرعت کم ولی با مسافت زیاد

فواید دویدن با سرعت کم ولی با مسافت زیاد

افراد زیادی تصور می کنند که دویدن حتما باید با سرعت زیاد انجام شود تا تاثیرگذار باشد. با این حال دویدن چه با سرعت کم و چه سرعت زیاد فواید زیادی دارد.

فهرست مطالب

مزایا دویدن با سرعت کم اما با مسافت بیشتر

مزایا دویدن با سرعت کم اما با مسافت بیشتر

دویدن در مسافت های دراز عموماً قسمتی از ورزش دوندگان کسب و کار ای در نظر گرفته می گردد و اشخاص معمولی به دویدن دراز به منزله قسمت مهمی از ورزش خودشون اندیشه نمی کنند، ولی می بایست بدانید که چه دونده کسب و کار ای ماراتن شوید و چه یک ورزشکار مبتدی یا شخص معمولی ،دویدن با سرعت کم اما در مسافت بیشتر ،مزایا خیلی اضافه برای شما دارد.

دویدن با سرعت کم مزایا زیر را به هم راه دارد:

1. احتمال آسیب دیدگی کمتر می گردد

یکی از دلایلی که آدم ها دویدن را کنار می گذارند آسیب دیدگی بیشتر در این ورزش هست. دویدن با سرعت بیشتر به بدن فشار اضافه وارد می کند و شاید موجب آسیب دیدگی تاندون ها ، رباط ها و استخوان ها گردد و در مدت هنگام بیشتر احتمال دارد که این آسیب دیدگی ها برقرار بماند. در صورتی که به تازگی آغاز به ورزش نموده اید باید با سرعت کم بدوید تا احتمال آسیب دیدگی را کمتر نمایید.

2. بدن به دویدن عادت می کند

در صورتی که برای مدتی ندویده اید، دویدن آرام مناسب ترین کانال برای حاضر کردن بدن هست. این فعالیت تاندون ها، رباط ها، مفاصل و عضلات را به تدریج قدرتمند می کند تا آنان بتوانند فشار دویدن با سرعت بیشتر را بعد از مدتی تحمل کنند.

دویدن
دویدن با سرعت کم

3. تاثیرات سودمند ذهنی

چه با سرعت بیشتر و چه سرعت کم بدوید، تاثیرات ذهنی را شاهد خواهید بود. دویدن موجب کم شدن استرس، ازدیاد اطمینان به نفس و بالا رفتن توانایی های ذهنی می گردد. دویدن از ابتلا به آلزایمر پیشگیری می کند.

4. ازدیاد سلامت قلبی – عروقی

تحقیقات نشان داده هست که سرعت دویدن تاثیری در فایده آن برای قلب و عروق ندارد. در صورتی که با سرعت کم بدوید باز نیز فشار خون شما کم شدن پیدا می کند و شاهد مزایا دویدن بر روی سلامت قلب خواهید بود.

5. باید در هر مکانی ورزش نمایید

یکی از موارد سودمند دویدن این هست که می توانیم این ورزش را هر کجایی اعمال دهیم و احتیاج به باشگاه ندارید. دویدن ورزشی هست که قابلیت های اضافه را مورد نیاز ندارد.

6. جایگزینی برای تفریح

دویدن آرام می تواند جایگزینی برای تفریح باشد. باید به زمان دویدن با دوستان خویش مکالمه نمایید.

مزایا بی مثل دویدن با سرعت کم

4.37

این مقاله سودمند بود ؟61

منبع : namnak.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *