روشهای پیشگیری از چاقی با تغذیه سالم

 روشهای پیشگیری از چاقی با تغذیه سالم

چاقی مسئله ای است که همیشه ، در هر سن و در هر زمانی در کمین افراد است. یکی از مسائلی که می تواند وزن شما را زیاد کند عدم رعایت تغذیه و نداشتن برنامه مناسب است.برای پیشگیری از چاقی همراه ما باشید.

فهرست مطالب

 روشهای جلوگیری از چاقی با تغذیه سالم

 روشهای جلوگیری از چاقی با تغذیه سالم

در دوره های گوناگون، رژیمهای متفاوتی مد می شوند و وعده کم شدن وزن های چشمگیری را به مـردم می دهند، ولی شوربختانه اکثراً این نوع رژیم ها جز اینکه اشخاص را در نا امیدی رها کنند، شی کسی دیگر در بر ندارند. زیاد سخت می توان گفت که کم شدن وزن یک فرمول برگزیده دارد. به عبارت سایر نمی توان ادعا کرد که یک رژیم غذایی برگزیده وجود دارد که با به کارگیری آن همه ی اشخاص می توانند وزن خویش را کم شدن دهند، می بایست دقت داشت که هر کس محتاج رژیم غذایی مطابق با عملکرد بدن خودش هست.

بر پایه ی تعدد سازمان بهداشت بین المللی 1٫4 میلیارد شخص در جهان افزوده وزن دارند. این سازمان در کنار این ابراز نمود که 40 میلیون کودک زیر پنج سال در دنیا مبتلا به چاقی می باشند. چاقی علاوه بر مشکل های ظاهری، عوارض گوناگونی هم به دنبال دارد. پر فشاری خون، تکثیر چربی های خون، بیماری های قلبی- عروقی، دیابت نوع دو، مشکل های مفصلی، سکته مغزی، کبد چرب و … از عبارت پیامدهای خطرناک چاقی به محسوب می روند.

نخستین و قابل توجه ترین قدم برای کم شدن وزن اصلاح شیوه زندگی هست. پیروی از یک رژیم غذایی مطلوب، تحول عادات غذایی خطا و جنبش بدنی منظم سالم ترین طریق مبارزه با افزوده وزن و چاقی میباشد.

راههای پیشگیری از چاقی

در اینجا به مواردی اشاره می کنیم که با استفاده از آنان توانایی دارید عادات غذایی خویش را اصلاح نموده و از چاقی جلوگیری کنید.

اختلاف بین گرسنگی و اشتها را بشناسید

اکثراً اشخاص چاق، اکثر اوقات بدون اینکه واقعاً گرسنه باشند، غذا می خورند. این که علاقه ی به خوردن شی ای دارید دائم به معنی گرسنگی شما نیست. هنگامی غذا یا هر خوراکی کسی دیگر در دسترس شما قرار می گیرد، به خودتان فرصت دهید تا گرسنه شوید. گرسنگی یک پدیده فیزیولوژیک هست ولی اشتها ریشه در روان شما دارد. پس تا جایی که توانایی دارید ذهنتان را کنترل کنید.

وعده های غذایی و بین وعده ها را حذف نکنید

این که سعی نمایید وعده های غذایی منظمی داشته بمانید، مساله مهمی هست. روزمره 3 وعده غذایی اساسی و 2 بین وعده برای خویش در نظر بگیرید و وعده ها را به موقع بخورید.

تنقلات و مواد غذایی پر کالری را از دسترس خویش خارج نمایید

اینکه روی میزتان دائم شکلات و شیرینی داشته بمانید، عادت مناسبی نیست. مواد غذایی پر کالری را با سبزیجات و میوه ها تبدیل کنید.

به غذا خوردن خویش دقت داشته بمانید و از آن خوشی ببرید

در موقع غذا خوردن، به طور نیز هنگام به شغل کسی دیگر نپردازید. غذا خوردن دنبال با تماشای تلویزیون یکی از عادات بد هست. در صورتی که روی غذا خوردن خویش تمرکز نداشته بمانید، پیغام سیری با تاخیر به مغز می رسد، در نتیجه غذای زیادتری می خورید و در دراز مدت دچار افزوده وزن و چاقی خواهید شد.

آهسته غذا بخورید

آهسته غذا خوردن باعث می گردد که معده به موقع پیغام سیری را به مغز ارسال کند. عجله در غذا خوردن باعث پرخوری و چاقی خواهد شد. برای خرج غذا وقت کافی در نظر بگیرید و لقمه هایتان را مناسب و آرام بجوید.

مراقب وسوسه ها بمانید

در صورتی که ذهن می نمایید توانایی مقاومت در مساوی خریدن و خوردن مواد غذایی را ندارید، خودتان به خرید کردن نروید و این شغل را به یکی سایر از اعضای خانواده محول نمایید. مساله قابل توجه سایر این که هیچ وقت در شرایط گرسنگی برای خرید کردن مواد غذایی عمل نکنید.

جلوگیری از چاقی ، خوب ترین کانال جلوگیری از چاقی با تغذیه

3.9127

این مقاله سودمند بود ؟9928

منبع : namnak.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *