ویژگی های شکلات خوب

وجه تمایز های شکلات نیکو قسمت اکثراً تخلفاتی که در صنایع غذایی تمام می‌گردد، به‌ابزار اشخاص قابل‌دیدن و شناخت نیست و قطعاً ‌می بایست آزمایشگاه‌های

مشاهده مطلب
راز زیبایی ، سلامت و لاغری زنان ژاپنی

راز زیبایی ، سلامت و لاغری زنان ژاپنی

برای مردم ژاپن زیبایی، سلامت، لاغر ماندن و تناسب اندام اهمیت فراوانی دارد به همین دلیل کارهایی را در زندگی روزانه خود انجام می دهند که همیشه سالم و خوش اندام هستند.

فهرست مطالب

راز زیبایی ، سلامت و لاغری زنان ژاپنی

راز زیبایی ، سلامت و لاغری زنان ژاپنی

ژاپنی ها مردمانی که به تناسب اندام و سلامتی در دنیا شهرت دارند برای لاغر ماندن و داشتن بدنی سالم چه رازهایی قدیمی را می دانند که در طول قرن ها آن را رعایت می کنند؟ امید به زندگی در زنان ژاپنی به اندازه ای دراز هست که اکثراً تا سن 90 سالگی و یا زیادتر عمر می کنند. برای شناختن راز سلامتی و زیبایی زنان ژاپنی با این قسمت از نمناک دنبال شوید.

حفظ تعادل در رژیم غذایی :

امروزه نسل های جوان علاقه به غذاهای نوین دارند درحالیکه رژیم های غذایی سنتی شبیه رژیم غذایی ژاپنی برای سلامت بدن سودمند تر هست.این رژیم در بر دارنده مقادیر اضافه ماهی و سبزیجات فصلی و ضمناً پنیر سویا و جلبک دریایی میباشد.

رژیم غذایی ژاپن شامل اسید های چرب امگا 3، آنتی اکسیدان ها استوار و ایزوفلاون ها هست که به حفظ تعادل هورمونی و جذب مواد معدنی مثل کلسیم و منیزیم هم یاری می کنند . افزودن این غذاها به رژیم غذایی برای حفظ وزن سالم و زیبایی ضرورت دارد.

در صورتی که می خواهید این سبک رژیم غذایی را پیوست نمایید، می بایست مصرف درشت مغذی ها را متعادل نموده و پروتئین، چربی و کربو هیدرات ها را در هر وعده غذایی بگنجانید به عنوان مثال ماهی، برنج .

برقراری تعادل در رژیم غذایی باعث کم شدن قند خون و انسولین می گردد و در دستاورد از بیشتر شدن وزن و پیری رودرس پیشگیری می کند . چون مطالعات نشان داده اند که میزان بالای قند خون موجب پیری زودرس می گردد.

مزیت دوم رژیم غذایی سنتی ژاپنی این هست که غذاهای کم با اشکال ترکیبات فصلی را در بر دارنده می گردد به این معنی که هر وعده غذایی حدود 30 مواد تشکیل دهنده دارد . در پایان خیلی از درشت مغذی ها ، ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، و مواد فوتو شیمیایی ، خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کم شدن می دهد.

لاغر ماندن

مصرف زیادتر غذاهای تخمیری :

اشکال غذاها و نوشیدنی های تخمیری و چاشنی های رژیم غذایی ژاپنی ، شهرت دارند و نه فقط برای سلامتی بلکه برای حفظ تعادل وزن هم قابل توجه می باشند. غذاهای تخمیری و درشت مغذی ها در رژیم غذایی اشخاص موجب بیشتر شدن سلامت روده و تقویت سامانه ایمنی بدن می شود و ضمناً به پیشگیری از چاقی و سندروم متابولیک هم یاری می کنند.ترکیب دانه های سویا، پودر برگ بامبو برگ های چای سبز و غلات از مکمل های تخمیری معروف در ژاپن هست .

روغن کاملیا :

استفاده از روغن کاملیا برای زیبایی پوست در ژاپن قدمتی تعدادی صد ساله دارد. به علت جذب بلافاصله، هایپوآلرژنیک و نان کامدوژنیک ( منافذ را مسدود نمی کند) مصرف این روغن به شکل در روز بر روی شکل، گردن و سینه توصیه می گردد و در دستاورد مانع بروز علایم پیری در پوست می گردد.

نوشیدن چای سبز:

تبدیل کردن چای سبز سنتی ژاپن به جای قهوه عمل ارزشمندی هست چون چای سبز منبع استوار از مواد فوتو شیمیایی به نام کاتچین هست واز آسیب اشعه UV و پیری پوست ، نیز چنین بیشتر شدن وزن و برجسته توده بدنی پیشگیری می کند.سپس برای بهرمندی از مزایای چای سبز نوشیدن 4 فنجان در طول شبانه روز توصیه می گردد.

نوشیدن چای سبز

مصرف جلبک دریایی برای داشتن مو و ناخن های سالم :

تغذیه نقش مهمتری در مقایسه با استفاده از اشکال کرم ها و درمان ها در زیبایی و سلامت پوست و مو دارد.جلبک دریایی یکی از مواد غذایی هست که در ژاپن برای براق کردن موها از آن استفاده می گردد.جلبک دریایی منبع غنی از مواد معدنی مخصوصاً کلسیم، ید و آهن هست که تمام آنان برای داشتن موهای براق و ناخن های سالم ضرورت دارند.

استفاده از دستگاه بخور :

زیادتر زنان ژاپنی با دستگاه بخور پوست خویش را مرطوب می سازند و شکل خویش را از هر گونه آلودگی و آرایشی پاک می کنند.

ضد آفتاب چهره شما را خاکستری نشان نمی دهد :

مراقبت از پوست در ژاپن شبیه مسواک زدن و نخ دندان کشیدن جز برنامه های روتین هست . لکن راز داشتن پوست زیبا در این سرزمین ماساژ دادن پوست ، بخاردادن آن با دستگاه بخار شخصی و ماسک های مرطوب کننده و گاهی پوشاندن با فویل پلاستیکی هست .

در صورتی که به داروخانه ای در ژاپن بروید، با انبوهی از ماسک های مرطوب کننده پوست مواجه خواهید شد . بعضی از زنان همه شکل خویش به جز چشم ها و بینی را با فویل پلاستیکی به مدت 20 دقیقه پوشش می دهند تا مرطوب بماند.

سلامت پوست ژاپنی ها

ماساژ لنفاوی :

ماساز لنفاوی در ژاپن شهرت خیلی دارد و اشخاص می توانند در منزل به دست دست یا ابزار خاصی ماساژ را پایان دهند .علاوه بر پوست شکل می توان گردن را با سرم ، لاله گوش ، ترقوه و زیر بغل را با روغن و لوسیون ماساژ داد تا منتهی به تحریک جریان لنفاوی شود.

نوشیدن کلاژن :

نوشیدن کلاژن در بین زنان ژاپنی طرفداران خیلی دارد . خیلی از این نوشیدنی ها شامل ترکیبات نامطلوب شبیه شربت فروکتوز ذرت با شیرین کننده مصنوعی، شبیه آسپارتام و ساکروز می باشند. سپس گذشته از مصرف می بایست مورد وارسی قرار گیرند.

اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید :

نه فقط ژاپنی ها بلکه تمام کارشناسان در تمام جهان به قصد جلوگیری از پیری و چین و چروک پوست توصیه می کنند از قرار گرفتن دراز مدت در معرض نور خورشید اجتناب شود.

4 قانون قابل توجه لاغری و سلامت زنان ژاپنی

1. تعادل گرما :

غذایی که مصرف می کنیم به انرژی جایگزین می گردد.در طول تابستان مصرف میوه ها و سبزیجات بدن را خنک می کند و دمای بدن را متعادل می کند و از طرف غیر از این غذایی که در طول زمستان مصرف می نمایید،کالری زیادتری دارد به علت بدن به گرمای زیادتری احتیاج دارد.غذاهای خام خاصیت اضافه دارد لکن سعی نمایید غذاهای گرم بخورید.

راز سلامتی ژاپنی ها

2. وعده ها :

ژاپنی ها معتقدند که، زمان غذاخوردن، نوشیدن نوشیدنی نمود ناموافق را روی دستگاه گوارش می گذارد.نوشیدنی ها خنک می باشند و عمل جذب گرم.نوشیدن آب اسید شکم را بی تالیف می کند بنابر این دستگاه گوارش انرژی زیادتری را می بایست خرج هضم غذا کند.مناسب ترین منبع مایعات:سوپ، میوه ها و سبزیجات هست.

3. در صورتی که نظیر کشتی گیر سومو بخورید نظیر همان می شوید:

آنان صبحانه موردی نمی خورند،به محض اینکه از خواب بلند می شوند تمرین سنگینی می کنند،ضمناً ناهار سنگینی می خورند و بعد از آن چرت کوتاهی می زنند.

آنان دو وعده در روز زیادتر غذا نمی خورند و آن وعده ها نیز سنگین هست.مطمئن شوید در ضمن در صورتی که منظم ورزش نمایید لکن در صورتی که افزون غذا بخورید،چاق می شوید.این واقعیت هست که پرخوری و غذاهای فست فودی نمود زیادتری در چاقی در مقایسه با ورزش دارند.بنا بر این متعادل غذا بخورید و خواب نیکی داشته شوید.

4. حمام گرم:

حمام رفتن موجب کم شدن استرس،گردش خون و آسانی بدن می گردد.ژاپنی ها معتقدند که به هضم نیز هم یاری می کند و به پوست شکل طراوت می بخشد و کارشناسان معتقدند دمای مطلوب برای بدن 100-104 فارنهایت هست.

راز ژاپنی ها برای سالم و لاغر ماندن

4.374

این مقاله سودمند بود ؟6311

منبع : namnak.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *