آیا پیلاتس تمرین خوبی برای کاهش وزن است ؟

آیا پیلاتس تمرین خوبی برای کاهش وزن است ؟

پیلاتس یک ورزش محبوب است که فواید مناسبی برای بهبود وضعیت بدنی و سلامتی دارد، همچنین انجام ورزش پیلاتس نفش مهمی در لاغری و کاهش وزن افراد دارد.

فهرست مطالب

آیا پیلاتس تمرین نیکی برای کم شدن وزن می باشد ؟

آیا پیلاتس تمرین نیکی برای کاهش وزن می باشد ؟

پیلاتس ، ورزشی پرطرفدار و هم زمان با شدت پایین می باشد که برای حجم دهی ، ایجاد عضله و بهبود حالت بدنی موثر میباشد. تمرین پیلاتس برای سلامتی سودمند بوده و به تثبیت وزن سالم هم یاری خواهد کرد.

با این وجود امکان دارد پیلاتس به اندازه بعدی ورزش های هوازی شبیه دویدن یا شنا کردن برای کم شدن وزن موثر اصل نشود چون که در کلاس های پیلاتس کالری کمتری در مقایسه با ورزش های هوازی سوزانده می گردد لیکن در صورتی که ازرفتن به کلاس های پیلاتس کیف می برید مرتبا آن را جست و جوی نمایید تا به مورد نظر لاغری خویش نزدیک شوید. علاوه بر این فرجام منظم ورزش از موثر ترین طریق ها برای تثبیت سبک زندگی سالم می باشد. در صورتی که هدفتان کم شدن وزن می باشد ، سعی نمایید پیلاتس را با یک رژیم غذایی سالم سرشار از پروتئین ، غلات همه ی ، میوه ها و سبزیجات و بعدی نوع های ورزش های قدرتی ( پیاده روی، شنا کردن، دویدن و یا دوچرخه سواری ) ترکیب نمایید. در این بخش از ورزش و تناسب اندام نمناک به شناسایی مزایای پیلاتس و نقش موثر آن در کم شدن وزن خواهیم پرداخت.

تحقیقات نشانه پیلاتس در لاغری را نشان داد

بر مبنای تحقیقات فرجام گرفته بر روی 37 زن چاق و دارای افزوده وزن که در سنین 30-50 سال بودند، نشان داد که تمرین پیلاتس آنان به مدت 8 هفته موجب:

  • کم شدن وزن
  • کم شدن حجم توده بدنی
  • صورت دهی اندام های میانی
  • کم شدن سایز کمر، دور ران و باسن آنان شده بود.

تحقیقی بعدی که بر روی زنان یائسه در سنین 59-66 سال فرجام شد، نشان داد که تمرین پیلاتس به مدت 12 هفته برروی تشک پیلاتس تغییری در وضعیت بدنی آنان خلق نکرده می باشد لیکن قدرت بدنی آنان مخصوصا در بخش های شکم ، بالاتنه و پایین ران ازدیاد یافته بود.

وارسی های بعدی هم نشانه ورزش پیلاتس را برای کنترل درد کمر و توانبخشی به مصدومان خیلی موثر دانستند. در صورتی که مصدوم هستید و یا درد دارید، هیچ موقع بدون توصیه پزشک پیلاتس را فرجام ندهید.

لاغری با پیلاتس

چه مدت می بایست پیلاتس را فرجام داد ؟

در صورتی که در این ورزش مبتدی هستید پیلاتس را در طی هفته به شمار 2-3 مقام فرجام دهید و بعد ها در کلاس های حرفه ای پیلاتس شبیه :ریفرمر پیلاتس یا کلاس های ترکیبی پیلاتس شبیه پیلوکسینگ ( بوکس و پیلاتس) و یوگالیت (یوگا و پیلاتس) را سازمان نمایید. در این کلاس ها همه عضلات بدن درگیرشده و در ثمر، در مقایسه با کلاس معمولی پیلاتس کالری زیادتری خواهید سوزاند.

مواردی برای کم شدن وزن:

ورزش برای کم شدن وزن برجسته می باشد لیکن تمرکز بر روی رژیم غذایی هم به همان اندازه ضرورت دارد. وعده ها و بین وعده های سالمی به هم گام پروتئین، سبزیجات، میوه ها و غلات همه ی بخورید.

با یک متخصص تغذیه مذاکره نمایید تا رژیمی بر پایه ی هدف های خویش برایتان تهیه کند. به یادداشته شوید که برای کم شدن وزن مصرف کالری را محدود نکنید و سعی نمایید در برنامه غذایی در روز خویش کم تراز 1200 کالری مصرف نکنید.

در صورتی که سعی در تسریع روند کم شدن وزن دارید پیلاتس تمرین مناسبی نمی باشد لیکن در صورتی که جست و جوی عضله سازی و اندامی به نظر دست یابی هستید این ورزش را فرجام دهید چون که دارای مزایایی می باشد که عبارتند از:

فرم دهی بدن: پیلاتس به شما یاری می کند تا ماهیچه های خویش را خصوصاً در محیط میانی فرم دهی نمایید. از آنجایی که ظاهر زیبا برای هر شخص برجسته می باشد پس پیلاتس دراین مطلب حائز ضرورت خواهد بود.

تقویت ساختمان بدن : برای کم شدن وزن احتیاج به توانایی جسمی دارید. بر اساس مطالعات فرجام شده پیلاتس می تواند قدرت عضلات را تقویت نموده و موجب بهبود انعطاف پذیری گردد.

تحرک : پیلاتس مقدمه ای برای جنب و جوش می باشد چون که با متعادل کردن وضعیت بدنی می تواند در کم شدن وزن موثر اصل گردد.

ورزش پیلاتس

تمارینی برای کم شدن وزن:

تمرینات پیلاتس می تواند در کم شدن وزن موثر اصل گردد. به همین خاطر در تداوم تمارینی شناسایی شده می باشد که باید آنان را در منزل فرجام دهید:

پاشنه پا بالا:

برای حفظ فرم پاها و تمرین در دویدن می بایست پاشنه پا را تقویت نمایید. برای فرجام این تمرین نخست بر روی تشک پیلاتس دراز بکشید و آرنج خویش را در کنار بدنتان قرار دهید. در همین وضعیت زانوان خویش را تا ارتفاع باسن بالا آورید و آغاز به پدال زدن و یا دویدن نمایید. این ورزش را به مدت 8 مقام تکرار نمایید.

پلانک :

این تمرین برای عضله سازی و تقویت بازوان برجسته می باشد. برای فرجام این حرکت نخست شکل خویش را برابر تشک پیلاتس پایین بیاورید و به آرامی بدون آن که زانوها خم شوند به جهت پایین خم شوید. سعی نمایید کف دست را بر روی زمین قرار دهید و عضلات شکم را منقبض نمایید.

پیلاتس برای لاغری

ورزش هایی با صندلی پیلاتس :

صندلی پیلاتس خیلی برجسته می باشد چون که در فرجام بعضی حرکات یاری اکنون شما خواهد بود. این تمرین که به شما شناسایی می کنیم برای تقویت پاشنه و ساق پا پیاده سازی شده می باشد بدین مقصود در بخش انتهایی صندلی بنشینید و با دو دست خویش اطراف صندلی را بگیرید. پاهایتان را بدون آن که به زمین مواجه کند دراز نمایید و آغاز به خم و راست کردن، ضمناً پدال زدن نمایید. این حرکت را 20 مقام فرجام دهید.

استفاده از توپ پیلاتس :

برای فرجام نخست باسن خویش را روی توپ پیلاتس بگذارید و در اصل بنشینید. پاهایتان را کمی جلوتر روی زمین بگذارید ضمناً کمر را بر روی توپ گذاشته طوری که گویی دراز کشیده اید. ضمناً فرض نمایید ریسمانی در بالا سر شما آویزان می باشد و یک دست و یک پای خویش را بالا بیاورید و به مدت چهار ثانیه نگه دارید.

غلت زدن :

برای فرجام این تمرین نخست بر روی تشک پیلاتس دراز بکشید. در این بین عضلات شکم را به نیکی بکشید ضمناً به آرامی و به تدریج وضعیت غلت زدن به خویش بگیرید.

لمس کردن :

برای فرجام این تمرین مورد نیاز می باشد که بر روی تشک پیلاتس دراز بکشید و از وجود کمی فاصله در بخش تحتانی بدن خویش مطمئن شوید. زانو هایتان را خم نمایید و کف پا را بر روی زمین بگذارید. با عمل دم ، پاها را بالا آورده و پس از آن بر روی زمین بگذارید. برای هر پا این تمرین را فرجام دهید.

لاغری با پیلاتس

هماهنگی :

دراین حرکت نخست به پشت روی تشک دراز بکشید و دست هایتان را در دو طرف بدن قرار دهید. زانو ها را خم نموده و یکی درمیان در هوا حرکت دهید. با عمل دم، سر، گردن و شانه های خویش را به هم گام پاها بالا بیاورید. این حرکت را 8 مقام تکرار نمایید.

به پهلو دراز بکشید :

برای فرجام این حرکت مورد نیاز می باشد به جهت راست دراز بکشید طوری که دست راست زیر بدن قرار بگیرد. بدون تکان دادن شانه ها و بالاتنه پای چپ خویش را بالا بیاورید و به باسن خویش فشار وارد نمایید. پس از 10 مقام به آرامی به جهت چپ بخوابید و با جهت مخالف همین عمل را تکرار نمایید.

لیفت زانو :

به وضعیت چهار دست و پا شوید. طوری که انگشتان پا روی زمین و ستون فقرات در امتداد شانه ها قرار بگیرد و ضمناً زانو ها را بالا بیاورید و تعدادی ثانیه نگه دارید. ضمناً با هربار عمل دم ، زانو ها را پایین برده و برای هر پا این حرکت را 5 مقام تکرار نمایید.

لاغری با پیلاتس ممکنه ؟ در صورتی که بله چطوری ؟

54

این مقاله سودمند بود ؟40

منبع : namnak.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *