آیا نخوردن برنج و نان باعث لاغری می شود ؟

آیا نخوردن برنج و نان باعث لاغری می شود ؟

برای اغلب افراد این موضوع سوال است که آیا نخوردن برنج و نان موجب لاغری و کاهش وزن می شود؟ در ادامه متوجه خواهید شد که مصرف نکردن برنج و نان باعث لاغری می شود یا خیر.

فهرست مطالب

آیا نخوردن برنج و نان موجب لاغری می گردد ؟

آیا نخوردن برنج و نان موجب لاغری می گردد ؟

آیا حذف مصرف برنج و نان از رژیم غذایی برای کسانی که هدف کم شدن وزن دارند موثر می باشد ؟ در صورتی که چنین باشد چه موردی در این غذاها وجود دارد که آنان را نامناسب نموده می باشد؟ متوقف کردن مصرف نان، سیب زمینی، برنج و ماکارونی می تواند به کم شدن وزن یاری کند بدان علت که بدن این چهار ماده غذایی را پردازش می کند و لحظه تجزیه کربوهیدرات ها موجب می گردد به قند هوس شدیدی پیدا نمایید. با نخوردن این مواد غذایی باید هوس را کم شدن داده و در دستاورد کمتر غذا خورده و وزن کم نمایید.

نخوردن نان و برنج و کم شدن وزن؟

غلات به وجود آمده در نان سفید، ماکارونی، برنج و سیب زمینی طی یک فرآیند تصفیه می شوند و از لایه سبوس خویش جدا می شوند تا بافتی ظریف تر پیدا کنند. پس از این فرآیند، این غذاها پر مقداری زیادتر کربوهیدرات می شوند که بدن آنان را با سرعت و به آسانی هضم خواهد کرد.

مساله اساسی برنج، نان، سیب زمینی و ماکارونی آن می باشد که باعث ولع غذایی می شوند، پس از خوردن آنان قند ناگهانی در خون آزاد می گردد. بدن هم با آزاد کردن انسولین به این قند اضافی جواب می دهد. انسولین هورمونی در پانکراس می باشد که اجازه می دهد قند وارد سلول ها شده و مقدار قند خون را کم شدن می دهد.

از آن جا که حد قند خون پس از خوردن این غذاها سریعاً بالا می رود بدن به انسولین زیادتری احتیاج دارد. انسولین اضافی باعث می گردد تا قند خون پایین تر از مرز طبیعی خویش آید و وقتی که بدن قند خون را کم می کند باعث می گردد تا کربوهیدرات زیادتری مصرف نمایید که با مصرف آنان این چرخه مجددا آغاز می گردد در دستاورد زیادتر غذا خواهید خورد.

نخوردن نان و برنج در لاغری  

علاوه بر این، هرچه زیادتر این غذاها خورده شوند بدن می بایست همه ی قند اضافی را پردازش کند، در صورتی که چه مقداری از آن به منزله ی انرژی سوخته می گردد ولی زیادتر آنان به چربی جایگزین شده و منتهی به بیشتر شدن وزن خواهند شد.

برای جلوگیری از این چرخه عموماً به کسانی که هدف کم شدن وزن دارند توصیه می گردد تا دو هفته مصرف نان، برنج، سیب زمینی و ماکارونی را متوقف کنند در نتیجه آنان را در مقادیر کم و معقولانه دوباره به رژیم غذایی خویش افزوده کنند. این دو هفته می تواند دشوار باشد چون بدن برای مصرف مجدد آنان ولع شدیدی خواهد داشت ولی طی این لحظه، ولع به تدریج کم شدن خواهد یافت.

خوردن پروتئین گیاهی زیرا آجیل، لوبیا و عدس می تواند موثر باشد. گوشت و ماهی بدون چربی هم منبع نیکی از پروتئین می باشند که می توان به جای برنج، نان، ماکارونی و سیب زمینی در رژیم غذایی گنجاند.

به علت داشته بمانید که در صورتی که به جز آن غذاها در مرز اعتدال مصرف شوند حذف این غلات می تواند گزینه سالمی باشد چون لایه سبوس جدا شده از آنان منبع غنی از فیبر و بقیه مواد مغذی زیرا سلنیوم، پتاسیم و منیزیم بوده می باشد.

نخوردن لاغری و برنج 

مساله ی برجسته در خصوص نخوردن نان و برنج برای لاغری

در صورتی که چه پرهیز از مصرف نان، برنج، ماکارونی و سیب زمینی می تواند گامی سودمند در سمت کم شدن وزن باشد ولی می بایست به منزله ی قسمتی از یک برنامه سالم که حاوی یک رژیم متعادل به همقدم ورزش می باشد استفاده گردد. به نیت مشاوره در خصوص کم شدن وزن خویش باید با یک حرفه ای تغذیه و یا پزشک خویش بحث نمایید.

در اصل برای کم شدن وزن هیچ وقت نباید برنج و نان و یا این گروه مواد غذایی را به طور جامع از برنامه غذایی حذف کرد بلکه بایستی با راهنمایی و تشخیص حرفه ای رژیم درمانی مقدار مصرف آن را دگرگونی داد.

آیا نخوردن برنج و نان موجب لاغری میشود؟ حقیقت چیست؟

4173

این مقاله سودمند بود ؟14033

منبع : namnak.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *