رژیم ولومتریک چیست؟

رژیم ولومتریک چیست؟

احتماء ولومتریک چیست؟ احتماء ولومتریک یک احتماء ذبول دور‌وقت مرحبا اعلام قبلی‌های است. ته‌نشست این احتماء بر عارض غلظت اطعمه‌هایی است که استعمال ساغر‌کنید. در

مشاهده مطلب
چرا پیاده روی می کنم ولی وزنم کم نمی شود؟

چرا پیاده روی می کنم ولی وزنم کم نمی شود؟

پیاده روی بهترین و ساده ترین ورزش برای تمامی سنین است که تاثیر زیادی در بهبود روند زندگی و داشتن تناسب اندام افراد دارد.

فهرست مطالب

چرا پیاده روی می کنم اما وزنم کم نمی گردد؟

چرا پیاده روی می کنم اما وزنم کم نمی گردد؟

برخی ها عادت دارند که در روز سه، چهار کیلومتر پیاده روی کنند، ولی ترازو هیچ تغییری در وزنشان نشان نمی دهد. چگونه چنین شی ای امکان دارد؟

حالت می نمایید این پیاده روی در روز بی فایده می باشد و نمی تواند شما را به وزن دلخواهتان برساند؟ نگران نباشید مثل اصلاً فقط نیستید! اگرچه مطالعات نشان داده می باشد که با دویدن، ساده تر و بلافاصله تر توانایی دارید وزن کم نمایید، اما معنایش این نیست که پیاده روی به هیچ دردی نخورد.

در اینجا میخواهیم ببینیم راهی وجود دارد که این دشوار را بر طرف کرد و با همین پیاده روی سالم، لاغر شد؟

هر روز یک طرح پیاده روی می نمایید

در صورتی که هر روز که روی تردمیل می روید یا کتانی هایتان را می پوشید و به خیابان می روید، با همان شیوه و شدتی گام بزنید که دیروز، پریروز، یک هفته گذشته، یک ماه گذشته و یک سال گذشته پیاده روی نموده اید، نباید هیچ امیدی داشته بمانید که درست به اندازه روزهای ابتدا کالری بسوزانید.

بدن شما به مرور هنگام به تکاپو بدنی ای که در روز دارید، عادت می کند و سوخت و ساز پایه بدنتان با آن هم صدا می گردد، پس در صورتی که هر دو تا سه ماه یک بار شدت فعالیتتان را دگرگونی ندهید، پیاده روی های در روز تان نیز کم اثرتر می شوند.

* چگونه این دشوار را حل نمایید؟
پیاده روی های در روز تان را جذاب نمایید. برخی روزها یک وزنه کوچک (در ضمن یک بطری آب یا شن) دستتان بگیرید و کانال بروید و گاهی نیز راه جدیدی را برای گام زدن گزینش نمایید که سربالایی یا سرپایینی باشد و مسلماً بعد از سه ماه، بدنتان را در معرض یک چالش تازه قرار دهید.

هر روز با یک سرعت معین گام می زنید
در صورتی که سرعت پیاده روی شما هر روز یکسان باشد، چربی سوزی بدنتان به مرور کم و کمتر می گردد مثل بدن به آن عادت می کند، پس در صورتی که می خواهید با پیاده روی وزن کم نمایید، می بایست برای بدنتان غیرقابل تهیه بمانید.

چگونه پیاده روی کنیم

* چگونه این دشوار را حل نمایید؟
از قانون سه گانه پیاده روی بهره ببرید. ابتدا به آرامی گام بزنید، در ادامه سرعت قدم هایتان را در مرز متوسط تنظیم نمایید و در آخر آن قدر تند گام بردارید که به نفس نفس زدن بیفتید و حسابی عرق نمایید. برای اثربخشی نیکوتر توانایی دارید برنامه پیاده روی خویش را به شکل هفتگی تنظیم نمایید؛ به این معنا که یک هفته آرام گام بزنید و یک هفته تند؛ ولی طریق نیکوتر این می باشد که این سه نوع پیاده روی را هر روز تمرین نمایید. به عنوان مثال دو دقیقه آرام گام بردارید، بعد یک دقیقه با شدت متوسط گام بزنید و بعد برای 30 ثانیه شدت قدم هایتان را بیشتر نموده و این الگو را برای 20 تا 30 دقیقه تکرار نمایید.

 

عضلات بین تنه تان ضعیف می باشد
زمانی ماهیچه های استوار تری داشته بمانید، ساده تر توانایی دارید کانال بروید. این تنها یک نظریه نیست، بلکه یک اصل ثابت شده علمی می باشد. عضلات ضعیف بین تنه موجب گرد شدن و خمیده شدن شانه ها به جهت جلو شده و ریه ها را فشرده و جمع می کنند. مشخصاً در این وضعیت نمی توانید نفس های عمیق بکشید و قابل توجه تر از مجموع اینکه توان عضلانی مانند همسترینگ (hamstring/ سه ماهیچه پشت استخوان ران) و عضلات خم کننده یا فلکسور (flexors) ران کم می گردد. این حالت نه تنها موجب می گردد که موقع پیاده روی بی نهایت زود خسته شوید، بلکه شما را در معرض آسیب های ورزشی نیز قرار می دهد.

* چگونه این دشوار را حل نمایید؟
عضلات بین تنه تان را با استفاده از ورزش های مخصوص این محیط تقویت نمایید. علاوه بر این، احتمالاً نامناسب نباشد یک کتاب روی سرتان قرار دهید و سعی نمایید موقع کانال رفتن تعادلتان را جوری حفظ نمایید که کتاب روی زمین نیفتد. این حرکت نیز به تقویت عضلات شما هم یاری می کند و نیز دقتتان را موقع ورزش کردن بالا می برد.

مراقب غذا خوردنتان نیستید
بی نهایت ها فرض می کنند که مثل پیاده روی نموده و چربی سوزانده اند، پس می توانند در طول روز با دست و دل بازی زیادتری غذا بخورند؛ پس بی نهایت مراقب کالری هایی که در طول روز دریافت می کنند، نیستند و اکثر از آنچه می بایست، غذا می خورند.

 

* چگونه این دشوار را حل نمایید؟
یک دفترچه یادداشت بردارید و هر غذایی را که می خورید، یادداشت نمایید یا از اپ های کنترل دریافت غذایی مجانی بهره ببرید تا حساب کالری هایی که روانه شکمتان می نمایید، از دستتان درنرود.

 دشوار شماره 5:گام هایتان بی نهایت بلند می باشد
برداشتن قدم های بلند روی سرعت پیاده روی شما ردپا ناموافق می گذارد و بدون سرعت مطلوب، آن قدرها نمی توانید کالری بسوزانید.

* چگونه این دشوار را حل نمایید؟
پایتان را بلند نمایید و به جهت جلو خم شوید و ببینید که در وضعیت طبیعی پایتان در چه فاصله ای به زمین می رسد. این فاصله، بلندی طبیعی یک قدم را به شما نشان می دهد که می بایست در طول پیاده روی نیز آن را حفظ نمایید تا زیادترین کالری را بسوزانید.
کفش کهنه یا بد می پوشید

در صورتی که درد داشته بمانید، نمی توانید بی نهایت پیاده روی نمایید و خویش به خویش سرعتتان نیز کم می گردد و بعدی خبری از کالری سوزی نخواهدبود. التهاب فاشیای پلانتار (plantar fasciitis) یا التهاب غلاف کف پا، التهاب ساق پا، درد کمر و… از عوارض پوشیدن کفش بد موقع پیاده روی می باشد که شما را از راه سلامتی تان دور نگه می دارد.

چگونه پیاده روی کنیم

* چگونه این دشوار را حل نمایید؟

پیگیری کفش های ارزان بها نروید و کفشی را گزینش نمایید که در بخش جلوی آن به اندازه یک انگشت شست بین بلندترین انگشت و لبه داخلی کفشتان فاصله داشته باشد. در در کنار نیکوتر می باشد هر سه تا پنج ماه یک بار کفش ورزشی تان را برابر نمایید.

مجموع دانستنی ها در خصوص یک پیاده روی مطلوب و جذاب

4.37

این مقاله سودمند بود ؟61

منبع : namnak.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *