آیا زیاد فکر کردن به سوزاندن کالری کمک می کند؟

آیا زیاد فکر کردن به سوزاندن کالری کمک می کند؟

آیا هر چه بیشتر از مغر خود استفاده کنیم انرژی بیشتری از دست می دهیم و کالری بیشتری می سوزانیم ؟ این سوالی است که بسیاری از افراد به دنبال پاسخ آن هستند.

فهرست مطالب

آیا بیشتر ذهن کردن به سوزاندن کالری یاری می کند؟

آیا بیشتر ذهن کردن به سوزاندن کالری یاری می کند؟

عملکرد شناختی تفکر موجب سوزاندن کالری می گردد لیکن این استفاده از انرژی آنقدر غول پیکر نیست که بتواند روی شخص نتیجه بگذارد. به طور نمونه؛ پشت پنجره نشسته اید و به بیرون خیره شده اید و به مجموع راهکار های ممکن که توانایی دارید از وقت خویش بهره ببرید، ذهن می نمایید.

فکر کردن

شاید کمی بیشتر از مقدار ذهن نمایید لیکن در صورتی که آن جا می نشینید و ظاهراً هیچ کاری پایان نمی دهید، بدن تان در اصل کالری می سوزاند. بله شما آن را درست خواندید. بدن ولو زمانی روی صندلی خویش نشسته اید نیز کالری می سوزاند و اجازه می دهد خیال شما سرگردان گردد. به طور دقیق تر، مغز ولو در وضعیت نشسته در صندلی هم کالری را می سوزاند. با این وجود چگونه شاید؟ برای فهم این پدیده، می بایست طریقه ی عملکرد مغز را بفهمیم.

مغر:خوره ی انرژی

مغز یک ارگان مرکزی می باشد که همه عملکرد های بدن را حفظ می کند و از سایر ی بدن جدا میباشد و به نیکی به دست کاسه سر سخت (جمجمه) و مننژهای قدرتمند محافظت می گردد. مغز تنها 2٪ از وزن بدن را تشکیل می دهد لیکن با این وجود حدود 20٪ از انرژی بدن را مصرف می کند. اکثر انرژی مغز از روش تجزیه گلوکز، غذای مورد تمایل مغز می باشد. خون به طور مداوم گلوکز را به مغز می رساند چون که مغز نمی تواند خویش گلوکز را ذخیره کند. در قسمت های قبلی نمناک گفتیم و دانستید که مغز کارهای بسیاری پایان می دهد، ولو زمانی کاری پایان نمی دهید!

مغز

مغز برای مصرف این مجموع انرژی چه می کند؟

عملکرد های مغز انقدر بیشتر می باشد که مذاکره کردن راجع به آن درست نظیر مذاکره کردن راجع به هر قطره آب به شکل جداگانه در اقیانوس میباشد!

مغز ولو در موقع خواب نیز به طور مداوم موضوع می کند. بخش های گوناگون مغز عملکرد های متفاوتی دارند و کوشش آنان برای هماهنگی، انجام خاصی را به وجود می آورد. مغز ولو در وضعیت بیهوده خویش موضوع بسیاری پایان می دهد. نورون های شما برای زنده نگه داشتن شما مکرر در اکنون کوشش می باشند و مغز هم انرژی بسیاری را خرج یک نورون می کند تا یک تکانه پایان بدهد. مغز به طور مداوم کوشش می کند چون که از طیف وسیعی از اقدامات مراقبت می کند.

خوابیدن

محرک دریافت می کند، جواب می فرستد، اقدامات غیر ارادی را کنترل می کند و از هموستاز مراقبت می کند. ضمناً با اندام های داخلی بدن در رابطه مداوم می باشد. مجموع این ها به حداقل میزان انرژی به نام “احتیاج به انرژی پایه” احتیاج دارند. فرض نمایید در صورتی که نشسته اید و در اصل به یک ایراد پیچیده ذهن می نمایید یا می خواهید محاسبه نمایید که برای خرید کردن آن تلفن تازه چقدر می بایست پس انداز نمایید، میزان کالری که مغز شما در طی این چالش ذهنی می سوزاند مطمئناًً می بایست تکثیر یابد.

مغز چطور از انرژی استفاده می کند؟

مغز حدود 300 کالری در روز برای مدیریت موارد گوناگون مصرف می کند. بیشتر از آن ، وظایف شناختی سان یادگیری ، تفکر و محاسبه شاید موجب تکثیر متابولیسم در مغز گردد. چندین مطالعه در اکنون پایان می باشد تا آگاه شوند که چطور مغز از انرژی استفاده می کند. مطالعات پایان شده با استفاده از تکنیک های تصویربرداری عصبی نشان داده می باشد زمانی که اشخاص آزمایش مرتب سازی کارت ویسکانسین (آزمایش عصب روانشناختی ) را پایان می دادند، با تقریبً 10٪ مقدار متابولیسم گلوکز مغزی آنان تکثیر یافت.

فکر کردن زیاد

در این آزمون کسب و کار کنندگان مجبور شدند هر کارت را بر طبق شمار، صورت یا رنگ نمادهای حاضر در آن مجموعه بندی کنند. در خصوص درست بودن یا نبودن مجموعه بندی کارت بازخورد داده می گردد. بر این طبق، کسب و کار کننده می توانند الگوی طبقه بندی را خوب تر فهم کنند. بعلاوه اینکه بعد از 10 کارت، طبقه بندی دگرگونی می کند.

تکثیر جذب گلوکز در طی این آزمایش با تکثیر جریان خون به مغز دنبال بود. در تحقیقات اکثر، دانشمندان سعی کردند شمار کالری مصرفی مغز را محدود کنند. معین شد که به طور متوسط همه مغز در هر دقیقه حدود 0.25 کالری مصرف می کند و هم نظاره شد که یک موضوع فکری موجب تکثیر تقریبی 1٪ در مجموع مغز می گردد. ممقدار کالری مصرف شده به دست مغز موقع پایان کارهای شناختی تا به حال در اکنون پژوهش می باشد. تاکنون شواهدی وجود دارد که پایان کارهای دشوار سان یادگیری بیان تازه یا پایان ریاضیات شاید موجب تکثیر مصرف گلوکز در مغز گردد.

یادگیری زبان

بیشتر ذهن نمایید. .. بیشتر کالری بسوزانید

مناسب، تعجب آور نخواهد بود در صورتی که این مطالب را بخوانید، پوزخند بزنید و به این ذهن بمانید که یک کانال تقلبی برای دست یابی به وزن خویش پیدا نموده اید. مسلماً با خویش می گویید که مناسب بیشتر ذهن می کنم تا لاغر شوم.

افسوس، شما پیروز به این موضوع نخواهید شد. زمانی که ما در خصوص تکثیر استفاده از کالری مذاکره می کنیم، دگرگونی کلی در مصرف گلوکز در بدن یک دقیقه می باشد. حل ریاضیات مقدار جذب گلوکز در مغز را بیشتر از 20 کالری از 300 کالری (احتیاج به انرژی پایه) تکثیر می دهد. از این رو تکثیر استفاده از کالری در مقایسه با همه مصرف انرژی مغز، ناچیز می باشد و ضمناً، در صورتی که کارهای ذهنی مجبور به سوزاندن میزان بسیاری کالری می باشند ، می بایست آنان را برای ساعت های بلند و بطور کششی پایان داد.

حل ریاضی

در صورتی که در همه طول روز موارد ریاضی را حل نمایید، توانایی دارید میزان بسیاری کالری بسوزانید لیکن دوباره در شرایط معمولی این اتفاق نمی افتد. زمانی که از یک موضوع برجسته “اشباع” می شویم علاقه به استراحت داریم. اکثر ما در این استراحت ها غذا خوردن را اولویت می دهیم. در این لحظه کالری دریافتی از غذای مصرفی خیلی اکثر از کالری می باشد که به دست موضوع ذهنی سوزانده می گردد و ردپا کلی “کالری سوزی” را خیلی ناچیز می کند. ولو در صورتی که غذا نخوریم، تمرینات ریاضیات در کالری سوزی و کم شدن وزن در درازمدت موضوع بسیاری پایان نمی دهند.

ذهن کردن کالری میسوزنه و لاغرمون میکنه ؟

4.37

این مقاله سودمند بود ؟61

منبع : namnak.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *