سیر شدن

مقابله با گرسنگی موضوع راحت ای نیست و شاید از توان شما خارج باشد لکن در صورتی که میخواهید به وزن ایده آل برسید کانال های بعدی نیز وجود دارد به عنوان مثالً غذاهایی بخورید که زودتر سیر شوید.

آیا به ادامه ی این هستید که وزن تان را کم نمایید؟ همانطور که خودتان نیز می دانید، یکی از راحت ترین کانال ها برای این موضوع، مصرف کالری کمتر می باشد.

برای اینکه کالری کمتری مصرف کنیم می بایست کمتر غذا بخوریم و برای اینکه کمتر غذا بخوریم می بایست به ادامه ی راهی باشیم تا زودتر از وضعیت معمول سیر شویم.

در این مقاله از روزنامه آلامتو به وارسی موثرترین کانال ها برای سیر شدن بلافاصله تر می پردازیم، لطفا تا پایان با ما کنار بمانید تا با این ترفندهای موثر باخبر شوید.

رایج ترین علت افزوده وزن، این می باشد که ما اکثر از مقدار کالری ای که می توانیم بسوزانیم، کالری مصرف کنیم.

دیانا چارد، حرفه ای تغذیه در کالج دارتموث ایالت نیویورک، می گوید: ” ما لحظه سیر شدن را به خودمان آموزش نداده ایم. ما یاد گرفته ایم که مودبانه ترین موضوع این می باشد که غذایمان را سراسر بخوریم به طوری که غذایی درون بشقاب برقرار نماند. ما برای جشن گرفتن در هر موقعیتی غذا می‌خوریم. بعضی اشخاص نیز زمانی استرسی و یا غمگین می‌شوند اکثر غذا می‌خورند. کل این عادات غلط منتهی به پرخوری می‌شوند. “

خوشبختانه طریق های سالم و اثبات شده ای برای حس سیری زودتر، وجود دارد. چارد می گوید: “کیف بردن از غذا هیچ ایرادی ندارد، لکن می بایست یاد بگیریم که هر موردی اندازه ای دارد و بیشتر از مقدار غذا خوردن عملا موضوع مضری می باشد.”

در بخش زیر 8 طریق موثر برای سیر شدن زودتر را به شما شناسایی می کنیم:


  1. غذاهای سرشار از فیبر را گزینش نمایید

فیبر جانور در غلات، حبوبات و میوه ها و سبزیجات مزایا بسیاری برای بدن ما دارد که از عبارت آن می توانیم به کنترل کلسترول و قند خون، تغذیه باکتری های سودمند و سلامت روده برتر اشاره کنیم. از آنجا که هضم فیبر سخت می باشد، اشتهای ما را هم کنترل می کند.

برای جای دادن غذاهای سرشار از فیبر در رژیم غذایی تان، کافیست روزمره یک سیب بخورید یا مقداری تخم کتان آسیاب شده را به غلات یا اسموتی خویش افزوده نمایید.


  1. به هر وعده غذایی و بین وعده پروتئین افزوده نمایید

پروتئین ها هم همانند فیبر، علاقه دارند که به آهستگی هضم شوند و ما را مدت زیادتری سیر نگه می دارند. سعی نمایید در هر وعده غذایی یا بین وعده، پروتئینی سان آجیل یا ماست یونانی قرار دهید.

از خوردن صبحانه غافل نشوید، چارد معتقد می باشد که دریافت پروتئین کافی در اوایل روز واقعاً شاخص می باشد. عموماً اکثر اشخاص سعی در حذف وعده صبحانه دارند، در حالیکه صبحانه شاخص ترین وعده یک شخص انگاشته می گردد. در صورتی که مایل به دریافت پروتئین هستید، هیچ وقت وعده صبحانه را حذف نکنید.


  1. گذشته از غذا سوپ بخورید

مطالعات حاکی از آن می باشد که خوردن مقداری سوپ کم کالری گذشته از غذا موجب کم شدن اشتها و در ثمر دریافت کالری کمتر می باشد. از طرف غیر از این، خوردن یک لیوان آب یا شیر شاید نتیجه مشابه سوپ را نداشته باشد.

جذاب می باشد بدانید که بدن ما بسته به اینکه ذهن کنیم غذا یا نوشیدنی می خوریم، کالری را به طور متفاوتی هضم می کند. خوردن سوپ گذشته از غذا یکی از راهکارهای موثر در کم شدن اشتها و بلافاصله تر سیر شدن می باشد.


  1. با دانش غذا بخورید

سعی نمایید زمانی که حواس شما پرت چیزهایی سان تماشای تلویزیون یا پایان یک موضوع می باشد، غذا نخورید. تمرکزتان را روی غذایی که می خورید بگذارید. به آرامی غذا بخورید و آنچه را که می چشید مزمزه نمایید.

چارد معتقد می باشد که اینگونه سریعتر حس سیری نموده و شایدً از آن کیف زیادتری خواهید برد. می بایست شما اکثر از اینکه به مورد بعدی دقت نمایید، به عطر و طعم و بافت غذایی که می خورید دقت می نمایید!


  1. به برنامه بین وعده خویش پایبند بمانید

دائم سعی نمایید وعده ها و بین وعده های خویش را به موقع میل نمایید. در صورتی که در لحظه مشخص غذا نخورید، گرسنه خواهید شد و آن وقت گزینه های غذایی نامناسبی را گزینش خواهید کرد.

احتمال تند غذا خوردن و پرخوری هم در این شرایط خیلی بیشتر می باشد. یک برنامه منظم برای خوردن غذاهای مقوی داشته بمانید و به آن پایبند بمانید.


  1. از ظرف های کوچک تر بهره ببرید

زمانی که ظرفی برتر برای کشیدن غذا گزینش می نمایید، خواه ناخواه غذای زیادتری درون آن ریخته و اکثر غذا خواهید خورد.

احتمالاً از شنیدن این مبحث تعجب نمایید، لکن بر اساس تحقیقات اثبات شده که استفاده از ظرف کوچک تر برای سرو غذا، نتیجه فوق العاده ای در سیر شدن بلافاصله تر و در ثمر دریافت کالری کمتر دارد.


  1. مواد افزودنی را امتحان نمایید

تحقیقات نشان داده می باشد که خوردن یک مشت بادام سرشار از چربی های اشباع نشده و پروتئین، می تواند به کنترل اشتها یاری کند. ایضاً باید پوره سبزیجات را به غذاهای با کالری بالاتر سان ماکارونی افزوده نمایید، ثمر این موضوع این می باشد که کالری کمتر و مواد مغذی زیادتری در مقایسه با غذای مشابه اما بدون مواد افزودنی، به بدن خویش می رسانید.

جذاب می باشد بدانید که مطالعه ای در سال 2010 نشان می دهد عصاره زعفران قادر می باشد به کنترل رفتار پرخوری یاری کند.

بعضی از اشخاص معتقدند عصاره دانه قهوه سبز یا چای کمبوچا دارای مزایا مهار کننده اشتهاست، لکن تا هنگامی که مطالعات با مرغوبیت بالا پایان نشود و این مورد های با قطعیت ثابت نشوند، نباید خودسرانه آن را مصرف نمایید.

همانطور که چارد اشاره نموده می باشد، خوب تر می باشد وجه خویش را پس انداز نمایید و از آن برای خرید کردن غذای سالم یا مراجعه به یک حرفه ای تغذیه بهره ببرید.


  1. ببینید دانش چه می گوید

در این بین، دانشمندان همچنان در اکنون موضوع بر روی طریق های ابتکاری می باشند که به ما یاری کند سریعتر حس سیری کنیم.

آخرین موفقیت این مطالعات یک ماده پودری می باشد که به مغز شما می گوید سیر شده اید. این ماده دارای پروپیونات بیشتر می باشد، پروپیونات ماده ای می باشد که هورمون هایی را در معده ترشح می کند که موجب می گردد مغز ما کمتر حس گرسنگی کند.

وقتی که باکتری های سودمند روده ما تغذیه شوند، مقداری پروپیونات دریافت می کنیم، لکن دانشمندان در این پودر، آن را با غلظت خیلی بالاتری طراحی نموده اند. فرض نمایید که روی غذا خویش پودری بپاشید و بعد از تعدادی لقمه حس سیر شدن نمایید … هیجان انگیز می باشد.