fastfood-hair-loss

با اینكه هیچ ماده غذایی‌ای رو به رو موجب ریزش مو نمی‌گردد، بعضی مواد‌غذایی نظیر فست‌فود‌ها و سرخ‌کردنی‌ها ‌به‌طور غیر‌رو به رو عامل ریزش مو می باشند.

فست فودها از لحاظ ریز‌مغذی‌ها ‌فقیرند و مصرف مداوم آنان موجب به نیز ریختن تناسب ریز‌مغذی‌های واجب در بدن و به‌تدریج موجب ریزش مو می‌گردد.

این مواد غذایی از ویتامین‌ها ‌مخصوصا ویتامینهای مجموعه B و عناصر گوگرددار و عناصری نظیر روی، آهن و سلنیوم که در ساختمان مو نقش مهمی دارند، تهی می باشند.

آنچه در الگوی تغذیه مطرح و برجسته می باشد، تناسب در مصرف مجموعه‌های غذایی می باشد. سلول‌های مو نیز نظیر هر سلول بدن به دسته‌ای از عناصر احتیاج دارند و با به نیز ریختن تناسب مجموعه‌های غذایی به آنان دست پیدا نمی‌کنند.

مصرف بیشتر خوراكی‌های یک مجموعه غذایی و کم شدن مصرف تعدادی بقیه می‌تواند بر سلامت مو و ناخن نشانه نا مناسب بگذارد. به عنوان مثال در صورتی که میوه و سبزی کمتری مصرف نمایید و مقدار مصرف نان و غلات را بالا ببرید، مسلماً دچار کم شدن ریزمغذی‌های مورد احتیاج رشد مو و ریزش آن خواهید شد.

اکثراً كسانی كه رژیم غذایی سالم ندارند و غذاهای حاضر و فست‌فود می‌خورند، سعی می‌كنند با مصرف خودسرانه مکمل‌ها كمبودهای بدن را جبران كنند لیکن این كار موجب ریزش مو می‌گردد. به عنوان مثال مصرف بیشتر روی می‌تواند موجب کمبود آهن گردد و این نکته خویش عامل ریزش مو می باشد. سرخ‌کردنی‌ها که از روغن‌های ناسالم تهیه می‌شوند، برای سلامت مو خطر دارند.