امکان دارد کوشش بسیاری برای شش تکه شدن شکم تان تمام داده شوید و کل چربی افزوده اطراف شکم را آب نموده شوید، لیکن تنها یک سهل انگاری در مصرف غذاهای خطا و مضر برای عضلات شکم، می تواند کل زحمت شما را به باد بدهد.

به علاوه، چربی اطراف شکم می تواند در بلند مدت برای سلامتی شما هم مضر باشد، پس مورد نیاز می باشد غذاهای مضر برای عضلات شکم را بشناسید و تا مقدار قابلیت از خوردن آنان بپرهیزید. در این مقاله از روزنامه آلامتو به 10 مورد از مضرترین غذاها برای عضلات شکم می پردازیم. لطفا تا آخر با ما هم گام شوید.

دکتر Ilyse Schapiro می گوید: “چربی بیشتر از مقدار شکم می تواند منتهی به بیماری قلبی، فشار خون بالا، سرطان روده برتر و دیابت گردد. این چربی می‌ تواند داخلی باشد و به منزله چربی احشایی بدن شما را پوشش داده و شما را در معرض خطر بیماری قرار دهد. کسانی که چربی شکمی دارند سه معادل زیادتر دچار زوال عقل می شوند. به علاوه، چربی شکمی می تواند منتهی به بیماری کبد چرب گردد.”

تمرکز بر روی غذاهای سالم، نه فقط عرصه ساز تشکیل چربی شکمی نمی گردد، بلکه به نیکی سلامتی کلی شما را هم بهبود خواهد داد.


  1. نان سفید

غذاهای مضر برای شکم شش تکه

Schapiro می گوید: “نان سفید یک کربوهیدرات تصفیه شده و دارای برجسته گلیسمی بالایی می باشد که می تواند مساحت قند خون را ازدیاد دهد. هنگامی کربوهیدرات های تصفیه شده همچون نان سفید به اندازه کافی سوزانده نشوند، می توانند به چربی جایگزین شوند، مخصوصا چربی شکمی! “

برای جلوگیری از این اتفاق توانایی دارید نان سفید مصرفی تان را با غلات تمام و سودمند تبدیل نمایید.


  1. کیک مافین

مافین ها به طور معمول از آرد سفید تصفیه شده ساخته می شوند و می توانند پر مقادیر افزون چربی و شکر باشند. در صورتی که بعضی اندیشه می کنند مافین گزینش نیکی برای صبحانه یا عصرانه می باشد، در واقعیت این طور نیست.

دکتر Schapiro می گوید: “مطالعات نشان می دهد غذاهای سرشار از قند و چربی در توانایی بدن شما در حفظ مساحت قند خون تداخل ابداع می کنند. ترکیب قند و چربی می تواند سوخت و ساز را برای بدن سخت کند، که این می تواند منتهی به ابداع چربی شکمی گردد.”


  1. چیپس سیب زمینی

بدترین غذا برای شکم

این بین وعده ای می باشد که به محض آغاز، می دانید که نمی توانید جلوی خودتان را بگیرید. همین عدم کنترل در مصرف، دلیلی واضح و روشن می باشد که آن را در لیست مواد غذایی مضر قرار می دهد.

Schapiro می گوید: “چیپس ها به طور معمول با روغن های هیدروژنه ساخته می شوند و دارای چربی بسیاری می باشند که سوزاندن آنان برای بدن سخت می باشد و عموماً در اطراف شکم به منزله چربی شکمی برقرار می همچون.”

چیپس سرشار از کالری و نمک می باشد و خوب تر می باشد تا مقدار ممکن آن را مصرف نکنید.


  1. غذاهای رژیمی با شیرین کننده های مصنوعی

در صورتی که می بینید که یک ماده شیرین کننده مصنوعی در مواد تشکیل دهنده غذا ذکر شده می باشد، خوب تر می باشد از خوردن آن اجتناب نمایید!

Schapiro می گوید: “مطالعات نشان می دهد که شیرین کننده های مصنوعی با ازدیاد چربی شکم تماس سر راستی دارند.”

واضح می باشد که کالری و قند افزون، یک عامل مضر برای چربی شکم انگاشته می شوند.


  1. میوه های خشک شده

احتمالاً با دیدن میوه خشک در لیست غذاهای مضر تعجب نموده شوید و اندیشه نمایید که میوه خشک یک بین وعده سالم می باشد، لیکن اینطور نیست. جذاب می باشد بدانید که میوه خشک سرشار از فروکتوز می باشد.

در اصل فروکتوز در کبد متابولیزه می گردد و وقتی که میزان بسیاری فروکتوز مصرف می نمایید، کبد آن را به گلوکز و چربی تجزیه نموده و در آخر این گلوکز و چربی به آسانی به چربی شکمی جایگزین می شوند.


  1. سوپ کنسرو شده

سوپ های کنسروی سرشار از سدیم می باشند و در حالی که می خواهید شکمی تخت داشته شوید، خوب تر می باشد مصرف این غذا را به حداقل برسانید.

خوب تر می باشد به جای خریدن سوپ های کنسروی حاضر، خودتان در خانه با مواد غذایی سالم سوپ درست نمایید و آن را به منزله یک غذای سالم مصرف نمایید.


  1. بستنی

می دانم، شما نیز امکان دارد یکی از طرفداران پر و پا قرص بستنی شوید، لیکن در صورتی که می خواهید در دام چربی های شکمی گرفتار نشوید، خوب تر می باشد مصرف بستنی را هم محدود نمایید.

دکتر Maggie Michalczyk می گوید: “من نمی گویم در صورتی که می خواهید شکمی شش تکه داشته شوید می بایست برای دائم بستنی را کنار بگذارید، لیکن مصرف همیشه غذاهای پر کالری و پرچرب همچون بستنی می تواند منتهی به ازدیاد وزن خصوصاً در بخش میانی بدن گردد.”


  1. پیتزای منجمد

دکتر Michalczyk می گوید: “یک پیتزای منجمد می تواند بیشتر از میزان توصیه شده در یک روز، سدیم و کربوهیدرات داشته باشد که این می تواند موجب ازدیاد وزن گردد و همانطور که خودتان نیز می دانید ازدیاد وزن به آسانی منتهی به چربی شکمی می گردد.”

خبر مناسب این که شما توانایی دارید با مواد غذایی که پر کالری و سدیم کمتری می باشند، یک پیتزای خوشمزه و هم زمان سالم درست نموده و نوش جان نمایید.


  1. بین وعده های فراوری شده

Michalczyk می گوید: “بین وعده های فرآوری شده همچون چیپس، چوب شور و آب نبات اغلبً کالری، مواد نگهدارنده و سدیم بسیاری دارند و استفاده افزون از این مواد غذایی مملو از سدیم، به منزله بین وعده موجب تشکیل چربی شکمی می شوند.”

علاوه بر این، بین وعده های فرآوری شده سرشار از سدیم خطر ابتلا به فشار خون و بیماری های قلبی را در بلند مدت ازدیاد می دهد.


  1. فست فود

وعده غذایی فست فود از عبارت برگر، سیب زمینی سرخ نموده و نوشیدنی های شیرین، طوفانی از کالری، سدیم و کربوهیدرات می باشد و در حالی که به طور مرتب مصرف شوند، می توانند منتهی به ازدیاد وزن خصوصاً در فضا شکم شوند.

در شکل قابلیت به جست و جوی گزینه های فست فود سالم شوید یا وعده های غذایی فست فود را به هر تعدادی وقت یک بار محدود نمایید.