6 pack diet

تغذیه راز اساسی چربی سوزی می باشد و در صورتی که میخواهید به شکم شش تکه برسید می بایست تمرکز اساسی خویش را بر روی آنچه که میخورید قرار دهید و اگر چه ورزش های منظم و شغل ای هم احتیاج می باشد.

به بیان آلامتو و به قول کاتالوگ سلامت؛ مطمئناً شما هم به طور منظم به باشگاه می‌روید، تمرینات دراز و جلسه فراوانی فرجام می‌دهید و زیادتر اوقات خویش را بر روی تردمیل می‌گذرانید لکن شکم شش تکه ای ندارید. زیادتر اشخاص بر این باورند که شکم شش تکه بر پایه ی مواد غذایی که مصرف می‌گردد به وجود می آید. اگرچه این عنوان یک مذاکره کلیشه ای می باشد لکن پایه ی و بنیان آن تا حالا نیز درست و درست می‌باشد. هرگز پر اهمیت نیست بدن شما چقدر قدرتمند و مستحکم ساخته شد می باشد، در صورتی که نتوانید رژیم غذایی نیکی داشته شوید قادر به نشان دادن شکم شش تکه خویش به دیگران نخواهید بود. برای اینکه بتوانید به قصد خویش دست پیدا نمایید، نه فقط می بایست خوردن مواد غذایی ناسالم را کنار بگذارید بلکه می بایست رژیم غذایی داشته شوید که متابولیسم بدن را بیشتر شدن می‌دهد و جلوی چاقی بیشتر از مقدار را می‌گیرد. در این مطلب دنبال ما شوید تا با نیز مواد غذایی مطلوب برای داشتن شکم شش تکه را مرور کنیم.

  1. فلفل دلمه ای:

ضمناً در صورتی که درست غذا بخورید و درست ورزش نمایید، با وجود استرس قادر نخواهید شکم شش تکه ای داشته شوید. هنگامی که تحت شرایط استرس زا قرار دارید، بدن شما آغاز به ترشح هورمونی به نام کورتیزول می‌کند. این هورمون بدن را تشویق می‌کند چربی‌های بیشتر شدن دهنده کلسترول را در اطراف شکم ذخیره نماید. خوشبختانه غذاهای غنی از ویتامین C مثل فلفل دلمه ای، بروکلی و کلم بروکسل می‌تواند جلوی این عنوان را بگیرد. بر پایه ی مطالعه ای که محققان آلمانی فرجام داده اند، خوردن مواد مغذی می‌تواند میزان کورتیزول را در طول شرایط استرس زا کم شدن دهد.

  1. تخم مرغ:

این ماده سودمند در برگیرنده مواد مغذی به نام کولین می باشد که متابولیسم را بیشتر شدن می‌دهد و به بدن یاری می‌کند جنبش ژن‌هایی که مسئول ذخیره سازی چربی در شکم می باشند را کم شدن دهد. ضمناً تحقیقات فرجام شده نشان داده می باشد که خوردن تخم مرغ برای صبحانه به جای غذاهای پر کربوهیدراتی مثل نان و شیرینی می‌تواند کم شدن وزن را تسریع کند. این عنوان به دلیل خاصیت سیرکنندگی تخم مرغ می باشد. تخم مرغ را آب پز نمایید یا از آن برای تهیه مینی فریتاتا بهره ببرید. در صورتی که از خوردن تخم مرغ آب پز خسته شده اید خوب تر می باشد دستور پخت‌های غیر از این را هم امتحان نمایید.

  1. موز:

هنگامی که شکم شما نفخ دارد زیاد مشهور تر از میزان اساسی نشان داده خواهد شد. در صورتی که هدف دارید با گاز، نفخ و احتباس آب در بدن مبارزه نمایید خوب تر می باشد موز بخورید. یکی از مطالعات فرجام شده نشان داده می باشد کسانی که دو بار در روز موز می‌خورند بعد از ۶۰ روز حدود ۵۰ درصد از گاز و نفخ شکم خویش را از دست خواهند داد. این میوه نه فقط باکتری‌های مبارزه کننده با نفخ را در شکم بیشتر شدن می‌دهد بلکه منبع غنی از پتاسیم می باشد که به کم شدن احتباس آب در بدن یاری می‌کند. هنگامی که با نفخ شکم مبارزه کردید، می‌توانید با اطمینان به نفس زیادتری شکم شش تکه خویش را نشان دهید.

مطلب مرتبط: برای شکم شش تکه اینها را نخورید!
  1. شیر غنی شده:

با مصرف در روز ماست و شیر غنی شده با ویتامین D می‌توانید شکم شش تکه ای داشته شوید. مطالعه فرجام شده در سال ۲۰۱۳ که در کاتالوگ Nutrition Journal به چاپ رسیده می باشد نشان می‌دهد که مصرف ترکیبی از کلسیم و ویتامین D می‌تواند به طور قابل توجهی چربی‌های شکمی را کم شدن دهد و از افزوده وزن پیشگیری نماید. برای دست یابی به این نتایج، محققان کسب و کار کنندگانی را مورد مطالعه قرار دادند که به دو مجموعه تقسیم بندی شده بودند. مجموعه کنترلی از رژیم غذایی استفاده می‌کردند که به ۵۰۰ کالری در روز محدود شده بود و در آن از مکمل‌ها استفاده نمی‌شد. مجموعه دوم علاوه بر داشتن رژیم غذایی ۵۰۰ کالری، ۶۰۰ میلی گرم کلسیم و ۲۵ واحد ویتامین D مصرف می‌کردند. بعد از ۱۲ هفته ازمایش و وارسی، تیمی که مکمل دریافت نموده بود ۲.۶ درصد از چربی شکم را از دست داده بود. این در حالیست که مجموعه ابتدا فقط ۱.۵ درصد از چربی‌های شکمی را از دست داده بود.

  1. چای سبز:

چای سبز را خوب تر می باشد با اسم چای لاغری بشناسید؛ نوشیدن چای سبز می‌تواند جنبش شما در باشگاه را بهبود ببخشد. مطالعه ای که این روز ها فرجام شده می باشد نشان می‌دهد که نوشیدن ۴ الی ۵ فنجان چای سبز در روز و ۲۵ دقیقه جنبش در باشگاه می‌تواند چربی شکمی زیادتری در مقایسه با نخوردن چای سبز از بین ببرد. چه شی ای موجب می‌گردد چای سبز چنین قوی باشد؟ این نوشیدنی شامل کاتچین می باشد. همانطور که می‌دانید کاتچین یک آنتی اکسیدان قوی شمرده می‌گردد و می‌تواند ذخیره سازی چربی در شکم را کم شدن دهد. در صورتی که طرفدار چای سبز نیستید می‌تواند گلابی جدید بخورید. این میوه هم منبع عالی از آنتی اکسیدان‌های گوناگون می باشد.

  1. مرغ بدون چربی:

با خوردن مرغ یا بوقلمون بدون چربی می‌توانید شکم شش تکه ای داشته شوید. تحقیقات فرجام شده نشان می‌دهد که مصرف پروتئین نه فقط موجب سیر شدن اشخاص می‌گردد بلکه به آنان یاری می‌کند در وعده‌های غذایی بعدی هم میزان غذای کمتری مصرف کنند. مصرف پروتئین می‌تواند سوزاندن کالری بعد از مصرف مواد غذایی را تا ۳۵ درصد بیشتر شدن دهد. برای اینکه عالی ترین حاصل را دریافت نمایید، محققان توصیه می‌کنند ۰.۸ تا یک گرم از پروتئین را به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن در روز مصرف نمایید.

  1. پاستای تهیه شده از آرد سبوس دار:

همانطور که می‌دانید ارد سبوس دار خاصیت فراوانی دارد. مطمئناً از خویش می‌پرسید چرا؟ ارد سبوس دار همه ی مواد مغذی مورد احتیاج بدن را در خویش دارد. سعی نمایید از پاستاهایی بهره ببرید که از ارد سبوس دار تهیه شده اند.

  1. کدو حلوایی:

علاوه بر اینکه کدو حلوایی می‌تواند یک سوم از احتیاج بدن به فیبر را برآورده سازد، یک پیمانه از آن مواد مغذی فراوانی وارد بدن خواهد کرد و شامل ۳۰ درصد از احتیاج بدن به ویتامین C می باشد. بدن از مواد مغذی برای تولید عضلات و رگ‌های خونی استفاده می‌کند و استفاده از چنین موادی می‌تواند تاثیرات ورزش را بهبود ببخشد.

  1. بقولات:

همانطور که می‌دانید بقولات در برگیرنده موادی مثل عدس، نخود، نخود فرنگی و حبوبات می باشد. در یکی از مطالعات فرجام شده، محققان دریافتند که خوردن رژیم غذایی محدود شده در کالری که شامل مصرف بقولات در هفته می باشد می‌تواند به کم شدن وزن یاری کند. کسانی که در رژیم غذایی خویش از بقولات استفاده می‌کنند بهبود اضافه در میزان کلسترول نامناسب خون خویش خواهند داشت. سعی نمایید این مواد را در رژیم غذایی خویش بگنجانید.

  1. نان تهیه شده از ارد سبوس دار:

در صورتی که هدف دارید چربی شکم را کم شدن دهید مطمئناً نان کمتری مصرف می‌نمایید لکن به دلیل داشته شوید که مصرف نان سبوس دار می بایست به اندازه کافی باشد. این ماده هم همانند پاستای تهیه شده از آرد سبوس دار می‌تواند شما را سیر نگه دارد و از مصرف بیشتر از مقدار مواد غذایی بکاهد.

  1. لوبیای سیاه:

همین لوبیای آسان یک ماشین چربی سوز و ابداع کننده عضله شمرده می‌گردد. همانطور که می‌دانید لوبیاها منبع غنی از پروتئین و فیبر می باشند. خوردن این مواد شما را مطمئن می‌سازد که قند خون سریعاً بیشتر شدن پیدا نمی‌کند. مصرف لوبیای سیاه انرژی واجب برای تولید عضلات را فراهم خواهد کرد. یک پیمانه لوبیای سیاه حدود ۱۲ گرم پروتئین و ۹ گرم فیبر دارد. این ماده ضمناً سرشار از ویتامین B و فولات می باشد که رشد عضلات را بهبود می‌بخشد و موادی مثل مس در لوبیا وجود دارد که موجب استحکام تاندون‌ها می‌گردد. مطالعات فرجام شده نشان می‌دهد که مصرف حبوبات یا بقولات در هفته می‌تواند کم شدن وزن را تسریع کند.

  1. جوی دوسر:

بله جو سرشار از کربوهیدرات می باشد لکن انتشار این قندها به دست فیبر آهسته تر شده می باشد. جو به ازای نیم پیمانه حدود ۱۰ گرم پروتئین دارد. پس می‌تواند انرژی مورد احتیاج برای تولید عضلات را فراهم آورد. از آنجایی که فیبر حاضر در آن قابل حل می باشد، خطر ابتلا به بیماری قلبی را کم شدن می‌دهد. از دستورهای گوناگون پخت برای تهیه غذاهای خوشمزه از این ماده بهره ببرید.

  1. کینوا:

کینوا سرشار از پروتئین می باشد و می‌تواند اسیدهای چرب غیر اشباع سودمند برای قلب را فراهم کند. کینوا ضمناً منبع عالی از فیبر و ویتامین B می باشد. سعی نمایید کینوا را در صبحانه خویش مصرف نمایید. این ماده پروتئین زیادتری در مقایسه با غلات غیر از این دارد و کربوهیدرات آن پایین می باشد.

  1. کاموت(گندم خراسان):

کاموت یکی از غلات بومی خاورمیانه می باشد. این ماده سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ می باشد که برای سلامتی قلب زیاد سودمند خواهد بود. ضمناً کاموت در برگیرنده پروتئین بالا و کالری اندک می باشد. نصف پیمانه از آن می‌تواند بیشتر از ۳۰ درصد پروتئین فراهم آورد و فقط ۱۴۰ کالری دارد. خوردن کاموت یا همان گندم خراسان می‌تواند کلسترول، قند خون و سیتوکین را کم شدن دهد. سیتوکین موجب ابداع التهاب در سرتاسر بدن می‌گردد. شما می‌توانید این ماده را در سالادهای خویش سرو نمایید یا در کنار غذای اساسی میل کنید.

  1. شیرکاکائو:

دوست دارید راز لاغر ماندن را بدانید؟ برای اینکار به عضلات زیادتری احتیاج دارید. چون عضلات بدن موجب سوزاندن کالری می‌شوند. شیر کاکائو به شما یاری می‌کند اینکار را به آسانی فرجام دهید. محققان دریافته اند که ایده آل ترین میزان پروتئین برای تولید عضلات ۱۰ الی ۲۰ گرم می باشد که نصف آن پیش از تمرینات ورزشی و نصف دیگرش بعد از تمرین می بایست مصرف گردد. حالا سوال اینجاست که در یک شیرکاکائوی کم چرب چه میزان پروتئین یافت می‌گردد؟ در هر فنجان شیرکاکائو حدود ۸ گرم پروتئین وجود دارد. در صورتی که به پیوست ماده ای هستید که بتواند کالری‌های مصرفی را بسوزاند هر روز صبح شیرکاکائوی کم چرب بنوشید.

منبع: رژیم شکم شش تکه