foods-prostate-health-مواد غذایی برای سلامت پروستات

در صورتی که میخواهید پروستاتی سالم داشته شوید سعی نمایید مواد غذایی سالم زیر را در رژیم غذایی خویش افزوده نمایید.

به اعلام آلامتو به قول سالم زی؛ غده پروستات درست در زیر مثانه مردان قرار گرفته می باشد. با فزونی سن، این غده مشهور شده و به تدریج مشکلاتی در دفع ادرار به وجود می‌آید، که نهایتاً به سرطان جایگزین می‌گردد. پنجاه درصد مردان در سن ۶۰ سالگی و نود درصد آنان در سن ۷۰ تا ۸۰ سالگی، به نوعی موارد وابسته به پروستات را تجربه می‌کنند. به همین خاطر یک رژیم غذایی مطلوب می‌تواند تا حدی آن را درمان و در ضمن ابتلا به آن را جلوگیری کرد.

مزایا میوه برای داشتن پروستات سالم

مصرف میوه جدید، در سلامتی پروستات خیلی موثر می باشد. قند طبیعی حاضر در آنان، به نوعی از غده پروستات حفاظت می‌کند. مطالعات نشان داده می باشد که ماده لیکوپن برای پروستات سودمند می باشد. لیکوپن، نوعی ترکیب شیمیایی طبیعی می باشد که در میوه‌هایی نظیر گوجه فرنگی، هندوانه و گریپ فروت صورتی یافت می‌گردد. این ماده آنتی‌اکسیدانی استوار می باشد. مطالعات نشان داده اند که مردانی که مصرف لیکوپن بالایی داشته‌اند، به ندرت به سرطان پروستات مبتلا شده‌اند.

مزایا سبزیجات در سلامت پروستات

زیادی از سبزیجات نیز شامل لیکوپن می باشند. چغندر، کنگرفرنگی، سیب زمینی شیرین، هویج و شلغم نوعی آنتی‌اکسیدان سایر به نام سولفورافن دارند که در بهبود تورم و آسیب‌های اکسیداتیو و هم از بین بردن مواد سرطان‌زا موثر می باشد. کلم بروکلی، کلم، کلم‌پیچ، و برگ چغندر سوئیسی عالی ترین سبزیجات سبز برگ و سرشار از سولفورافن می باشند.

مزایا ماهی و روغن‌های گیاهی برای پروستات

برای اینکه لیکوپن میوه‌ها و سبزیجات به نیکی جذب بدن گردد، روی مورد احتیاج می باشد. روی در ماهی و حلزون صدف‌دار فراوان می باشد. منابع سایر روی عبارت می باشد از کدو تنبل، پوست پخته سیب زمینی، گوشت، ماست و حبوبات. تحقیقات نشان داده می باشد که سلنیوم معدنی نیز در سلامتی پروستات موثر می باشد. سلنیوم موجب طراحی گلوتاتیون پراکسیداز می‌گردد، ماده‌ای که سلول‌ها را از آسیب‌های اکسیداتیو حفظ می‌کند. ماهی، صدف خوراکی، آجیل برزیلی و سیر شامل سلنیوم می باشند. مارگارین و روغن‌های گیاهی هم سودمند می باشند.

مزایا سویا برای پروستات

ثابت ماندن مقدار هورمون بدن در سلامت پروستات، اثر اضافه دارد. سویا شامل فلاوونوئید می باشد، ماده‌ای که موجب تعادل ترشح هورمون‌ها می‌گردد. هر تعدادی در زیادی از غذاهای سبز، سویا و محصول های گرفته شده از آن وجود دارد، اما توصیه می‌گردد که سویا را به شکل گیاه سویا یا توفو مصرف کرد.

مزایا آجیل و دانه‌ها برای پروستات سالم

ویتامین E در کم شدن تورم و جلوگیری از سرطان پروستات خیلی موثر می باشد. زرده تخم‌مرغ، جوانه گندم، آجیل و دانه‌ها سرشار از ویتامین E می باشد. تخمه کدو، دانه کتان، دانه آفتابگردان و شاهدانه بخاطر تنظیم هورمون‌ها خیلی مفیدند. پسته، بادام، آجیل برزیلی و گردو چربی اشباع شده کمتری داشته و شامل ویتامین E و دیگر مواد مغذی می باشد.

مزایا گیاهان برای سلامت پروستات

از عصاره نخل اره‌ای، سالهاست که در درمان پروستات‌های مشهور استفاده می‌گردد. عصاره نخل اره‌ای دارای ترکیبی می باشد که آنزیم 5-alpha reductase را مهار می‌کند. حاصل آن می باشد که هورمون تستوسترون به DHT جایگزین می‌گردد. DHT در خلق ویژگی‌های جنسی مرد مورد نیاز می باشد. شبیه رشد موهای شکل، که علاوه بر آن پروستات نیز رشد می‌کند و همین موجب دشوار می‌گردد. عصاره نخل اره‌ای علاوه بر اینکه ترشح DHT را کم شدن می‌دهد، عمل ادرار و مثانه را نیز آسان تر می‌کند.