گوجه کباب شده

زیادتر ما ایرانی‌ها عادت داریم کنار نوع های کباب، سبزی‌هایی سان گوجه‌فرنگی، فلفل سبز یا دلمه‌ای و قارچ نیز كباب كنیم…

به بیان آلامتو به قول سلامت ؛ کباب کردن سبزی‌ها نیکی‌ها و بدی‌هایی دارد. به عنوان مثال سبزی‌هایی سان گوجه‌فرنگی که دارای ویتامین C تقریباً بسیاری می باشند، در تالیف حرارت دیدن، مقداری از ویتامین‌ خویش را از دست می‌دهند چون که ویتامین C حساس‌ترین ویتامین در مقایسه با حرارت می باشد.

می بایست بدانیم که دیگر ریزمغذی‌های در دسترس در سبزی‌ها، چندان تحت‌نتیجه حرارت ناشی از کباب کردن قرار نمی‌گیرند. نیکوتر می باشد بدانید ضمناً جذب تیمی از ریزمغذی‌ها سان بتاکاروتن‌ها و فلاونوئیدها در تالیف حرارت دادن زیادتر می‌گردد.

در کنار اینکه حرارت دادن ملایم سبزی‌ها موجب از بین رفتن آلودگی و میکروب‌های احتمالی در دسترس در آنان نیز می‌گردد. سبزی‌هایی سان گوجه‌فرنگی و قارچ، جزو مواد غذایی کم کالری می باشند که مصرف آنان به‌شکل خام، بخارپز یا کبابی در کنار غذاهای متفاوت، خیلی مناسب می باشد.

عموماً مصرف سبزی‌های خام توصیه می‌گردد ولی هنگامی که قارچ با راهکار کبابی یا بخارپز حرارت می‌بیند، پروتئین‌های آن برای بدن قابل‌هضم‌تر می‌گردد پس نیکوتر می باشد قارچ را گذشته از مصرف کمی حرارت بدهید.

اگر چه در صورتی که قرار می باشد قارچ‌ها را کباب نمایید، می بایست آنان را تاحدی که لایه رویی‌شان سیاه نشود، حرارت بدهید و بگذارید بافت قارچ تنها کمی نرم گردد.

این حرارت‌دهی ملایم برای همه ی سبزی‌ها مطرح می باشد ولی بعضی اشخاص سبزی‌هایی سان گوجه‌فرنگی را به‌اندازه‌ای حرارت می‌دهند که پوست رویی آن سراسر سیاه می‌گردد. در صورتی که این اتفاق برای گوجه یا فلفل بیفتد، می بایست پوست رویی و سیاه آنان را پیش از مصرف جدا كرد.

نتایج بعضی از تحقیقات نشان می‌دهد احتمال سرطان‌زا بودن بخش‌های سوخته مواد غذایی که در تالیف کباب کردن تبدیل رنگ داده‌اند، وجود دارد. هرچه مقدار سوختگی مواد غذایی زیادتر باشد، احتمال سرطان‌زا بودن آنان نیز زیادتر می‌گردد. در آخر اینکه راهکار کباب کردن مواد غذایی، به‌شرطی که حرارت ملایم باشد و ماده غذایی نسوزد، جزو راهکار‌های پخت مطلوب شمرده می‌گردد.

ایضاً بخوانید: طرز تهیه نوع های غذا با گوجه