خواب کافی، خندیدن، گذراندن هنگام با اشخاص شاد و مدیتیشن، همگی می توانند به شاد کردن اشخاص هم یاری کنند. ولی دانش نشان می دهد که ما می توانیم با خوردن بعضی مواد خوراکی شادتر و خوشحال تر باشیم.

به اعلام مهر، در صورتی که شما احتیاج به کمی شادی و نشاط اکثر دارید باید با خوردن مواد خوراکی زیر بانشاط شوید.

۶ پژوهش زیر موسوم به «خوراکی های خوب تر کننده تولید و خو» با پایه علمی عرضه می شوند.

خوراکی‌های شادی آور

مواد خوراکی غنی از پروبیوتیک

در مطالعه این روزها محققان هلندی، به ۲۰ داوطلب سالم به مدت چهار هفته مکمل پروبیوتیک یا ماده دارونما داده شد. آنهایی که ماده اصلی پروبیوتیک دریافت نموده بودند به صورت قابل توجهی واکنش شان در مقایسه با رفتارهای ناراحت کم شدن یافته بود، که عمدتاً ناشی از کم شدن افکار پرخاشگرانه بود.

حاصل گیری این پژوهش آن می باشد که نوع و مقدار باکتری در دسترس در مجرای گوارشی بر تولید و خوی شما نتیجه ی دارد.

برای استفاده گیری از مزایای باکتری های دگرگونی دهنده اندیشه، باید از مواد خوراکی غنی از پروبیوتیک مثل ترشی سبزیجات، کلم آب پز شده با سرکه یا ماست کفیر بهره ببرید.

میوه ها و سبزیجات

در مطالعه منتشر شده به دست «هفته نامه روانشناسی سلامت بریتانیا»، رژیم غذایی روزمره ۳۰۰ شخص بزرگسال جوان به مدت سه هفته متوالی به همقدم رفتارهای روانشناختی و مرتبط با تولید و خوی شان درج شد. محققان دریافتند مصرف اکثر محصول ها گیاهی منتهی به انرژی اکثر، آرامش و احساس شادی اکثر در اشخاص می گردد.

به نقل از محققان، این تاثیرات نه فقط در روزهای مصرف اکثر سبزیجات و میوه دیدن می شد، بلکه در روزهای بعد نیز باقی مطلب داشت. پس برای خلق نشاط در تولید و خوی خویش، از میوه و سبزیجات بهره ببرید.

قهوه

محققان به ارتباط بین نوشیدن قهوه و خوب اندیشی پی برده اند. در یک مطالعه محققان دریافتند که مصرف قهوه در صبح با خلق انرژی، مهربانی و انبساط دلیل در شخص مرتبط می باشد. در مطالعه ایی سایر معین شد زنانی که دو یا سه فنجان قهوه در روز می نوشند در مقایسه با زنانی که یک فنجان یا کمتر قهو می خورند، در بازه وقتی ۱۰ ساله ۱۵ درصد کمتر در معرض افسردگی قرار داشتند.

شکلات تلخ

آنتی اکسیدان های در دسترس در شکلات تلخ باعث تحریک دیواره های رگ های خونی در سمت آرام شدن می گردد، در حاصل فشار خون کم شدن یافته و گردش خون بهبود می یابد.

به همین خاطر نیز در یک مطالعه معین شده می باشد که خوردن حدود ۳۳ گرم شکلات تلخ در روز به مدت دو هفته باعث کم شدن مقدار هورمون های استرس در کسانی می گردد که خودشان را به منزله ی اشخاص پراسترس رده بندی می کنند.

شکلات تلخ پر منیزیم نیز است؛ نشان داده شده می باشد که این ماده معدنی به تسکین علائم PMS (سندروم گذشته از دوره پریود زنان)، از عبارت خستگی، افسردگی و کج خلقی هم یاری می کند. در آخر مواد طبیعی منحصر به شخص در دسترس در شکلات تلخ باعث تحریک احساس خوشی و رضایتمندی می گردد.

در کنار این بخوانید: طریق علمی شاد بودن چیست؟

قارچ

قارچ ها غنی از سلنیوم می باشند و بر مبنای پژوهش، کمبود این ماده معدنی با خطر اکثر بروز افسردگی، اضطراب و خستگی مرتبط می باشد. قارچ ها در کنار این منبع گیاهی ویتامین D طبیعی هم هستند، ماده مغذی مهمی که ما به قدر کافی آن را دریافت نمی کنیم.

چای سبز

بر مبنای یک مطالعه در ژاپن که بر روی بیشتر از ۴۰ هزار شخص تکمیل شد، معین شد که مساحت استرس روانشناختی در کسانی که روزی ۵ فنجان یا اکثر چای سبز می نوشیدند در مقایسه با کسانی که کمتر چای سبز می نوشیدند، ۲۰ درصد پایین تر بود.