Happy_Couple_In_The_Kitchen

در صورتی که میخواهید از عمر خویش خوشی ببرید می بایست بدنی سالم داشته شوید و یکی از اساسی ترین آداب سلامتی رعایت رژیم غذایی سالم می باشد.

كارشناسان تغذیه می‌گویند در صورتی که به جست و جوی راهكاری موثر برای افزاش طول عمر خویش هستید، بدون شك روشهای سالم و طبیعی زیادترین کارایی را با كمترین عوارض جانبی دارند.

به بیان آلامتو به قول ایسنا؛ تغذیه سالم و گزینش مطلوب مواد غذایی امکان آن را دارد كه روند پیری بیولوژیك را كندتر كند و پیامدهای سالمندی را به تعویق بیاندازد.

اخبار كلوب اند میل چاپ كانادا در یك مطلب تازه فهرستی از 25 ماده غذایی مفید را عرضه كرده كه همگی در تکثیر طول عمر نقش بسزایی دارند.

این 25 ماده غذایی پر آنتی اكسیدان‌ها و ریز مغذی‌هایی می باشند كه تا مقدار بسیاری سامانه ایمنی بدن را تقویت می‌كنند، با مولكول‌های نابود کننده رادیكال آزاد می‌جنگند و مقدار قند خون و انسولین را در مقدار طبیعی و سالم نگه می‌دارند كه در پایان این فاكتورها به دور نگه داشتن التهاب از بدن منتهی می‌شوند.

در این مطلب آمده می باشد: بادام به موضوع منبعی سرشار از ویتامین E‌ و چربی‌های اشباع نشده تك زنجیره‌ای خاصیت آنتی اكسیدانی و ضد التهابی بالایی دارد.

آووكادو هم یك منبع غذایی از چربی‌های اشباع نشده تك زنجیره‌ای و فولیت می باشد كه به ترمیم مولكول DNA در سلولها كمك می‌كند.

خوردنی بعدی چغندر می باشد كه سرشار از «آنتی اكسیدان‌ها» و «بتایین» بوده می باشد و از سلولها در مقابل پیری محافظت می‌كند.

گزینه بعدی توت‌ها می باشند كه به خاطر دارا بودن افق بالایی از فیتو مواد شیمیایی همچون آنتی اكسیدانی قدرتمند عمل می كند.

لوبیای سیاه هم یك ماده غذایی با قیمت پر مقادیر بسیاری پروتئین گیاهی و آنتی اكسیدانها می باشد كه در مقایسه با بقیه بقیه گونه‌های لوبیای خوراكی خاصیت ضد سرطانی فوق العاده‌ای دارد.

بقیه مواد غذایی كه در این فهرست گنجانده شده‌اند حاوی كلم، كلم بروكلی، شكلات تلخ، دانه كتان، سیر، چای سبز، كلم پیچ،‌ عدس، جوی دو سر، روغن زیتون،‌ پرتقال، انار،‌ فلفل قرمز، انگور قرمز، ماهی آزاد (سالمون)، دانه‌های سیاه، اسفناج، سیب زمینی شیرین، گوجه فرنگی و گردو می باشند.

این خوردنی‌ها هر كدام به نوبه خویش پر اشکال مختلفی از آنتی اكسیدانهای ضد التهابی، ضد سرطانی و ضد پیری، فیبرهای خوراكی سودمند، منابع طبیعی اشکال ویتامین‌های مفید و مهم و چربی‌های سودمند می باشند كه به حفظ سلامت بدن كمك می‌كند و در حاصل مصرف آنان در تکثیر طول عمر موثر و حائز ضرورت می باشد.

تکثیر طول عمر با خوراکی های سبوس دار

خوراکی‌های سبوس‌دار مثل آرد سبوس‌دار، جو، برنج قهوه‌ای از مواد غذایی سالم در نظر گرفته می‌شوند چون که پر فیبر خوراکی می باشند که می‌تواند احتمال ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را کم شدن دهد.

ضمناً این نوع از خوراکی‌ها موجب می‌گردد پاکسازی سامانه گوارشی ساده‌تر فرجام گردد و ضمناً مواد غذایی مدت لحظه زیادتری در معده بماند و در نتیجه شخص بدون مصرف کالری مازاد حالت سیری داشته باشد.

خوراکی‌های پر فیبر به بهبود افق کلسترول خون و کم شدن خطر سکته مغزی و چاقی هم هم یاری می‌کنند.

محققان آمریکایی با وارسی روی بیشتر از ۷۸۶ هزار شخص دریافتند به ازای مصرف هر ۱۶ گرم خوراکی‌های سبوس‌دار احتمال مرگ زودهنگام 7 درصد کم شدن پیدا نموده و ضمناً مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی ۹ درصد کمتر می‌گردد.

کارشناسان ضمناً دریافتند مصرف سه وعده خوراکی‌های سبوس‌دار در روز با کم شدن ۲۰ درصدی خطر مرگ و ۲۵ درصدی مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط می باشد.

به بیان مدیکال دیلی، در همه ی دنیا به اشخاص توصیه می‌گردد خوراکی‌های سبوس‌دار قسمت اساسی رژیم غذایی‌شان در نظر گرفته گردد لیکن آن ها همچنان به مقدار کافی از این خوراکی مصرف نمی‌کنند.