اهمیت خوردن صبحانه

خوردن صبحانه خصوصاً در کودکان و نوجوانان زیاد الزامی هست چون که در این سن بدن در اکنون رشد بوده و احتیاج به مواد غذایی جانور در صبحانه دارد. اگر چه این بدین معنی نیست که غیر از این اشخاص صبحانه نخورند شبیه خوردن صبحانه در هر سنی سودمند و الزامی هست.


  1. تقویت نظام ایمنی بدن

برای مبارزه با سرماخوردگی در فصل زمستان و جلوگیری از ابتلا به اشکال آنفلوانزا خوردن صبحانه یک دستور حیاتی هست.

تحقیقات تازه در هلند نشان داده هست که ماده گاما اینترفرونش در بدن یک ضد ویروس طبیعی هست که موجب فعال شدن سلول های نظام ایمنی بدن می گردد، جذاب هست بدانید که در این تحقیقات مقدار این ماده در بدن کسانی که صبحانه نخورده اند 17 درصد کمتر هست و عملکرد نظام ایمنی آنان زیاد ضعیف تر از کسانی بود که یک صبحانه کل خورده بودند.


  1. پوست زیبا

تخم مرغ ، یک ماده غذایی ایده آل هست که حدوداً در کاملاً دنیا به عنوان صبحانه مورد اجابت هست و مطمئن شوید یکی از خوب ترین گزینه ها برای صبحانه خواهد بود.

لوتئین یک آنتی اکسیدان هست که به میزان فراوان در تخم مرغ وجود دارد ، این ماده در حفظ امکان ارتعاجی پوست ضمناً در بهبود سلامت پوست کارایی فراوانی دارد.

فقط یک عدد تخم مرغ در روز میتواند حد لوتئین بدن را 26 درصد بیشتر شدن دهد. لوتئین در بلغور جو دوسر ، ماکارونی و گردو هم به نیکی یافت میشود.

breakfast

ضرورت خوردن صبحانه برای سلامتی


  1. تناسب اندام

احتمالاً اندیشه نمایید که نخوردن صبحانه امکان دارد در کم شدن وزن شما کارایی موافق داشته باشد ؟ لیکن این اندیشه تماماًً خطا هست چون که در صورتی که صبحانه نخورید بسیار زود گرسنه خواهید شد و برای بر طرف گرسنگی آغاز به پرخوری خواهید کرد که در ثمر باعث ذخیره بیشتر از مرز چربی و چاقی خواهد شد.

مطلب مرتبط: چطور صبحانه بخوریم که چاق نشویم؟

  1. تثبیت حد انرژی

کربوهیدرات ها، پروتئین و فیبر در مهیا انرژی بدن نقش کلیدی دارند و خوردن صبحانه ایی با این مولفه ها میتواند 25 درصد از انرژی مورد احتیاج روز شما را مهیا کند پس با خوردن صبحانه ایی کل و مقوی یک روز با نشاط و پر انرژی را شروع خواهید کرد.


  1. بیشتر شدن طول عمر

خوردن یک عدد سیب در روز شما را از رفتن به دکتر بی احتیاج میکند و خوردن صبحانه بصورت منظم میتوان شما را از مرگ دور کند تحقیقات نشان می دهد کسانی که اکثر از 100 سال عمر نموده اند در خوردن صبحانه مکرر منظم بوده اند ، ضمناً این در تحقیقات ثابت شده هست که کسانی که صبحانه می خورند کمتر جست و جو عادت های شبیه کشیدن سیگار و… میروند و همین مورد به تنهایی نقش اضافه در دفع بیماری ها و بیشتر شدن طول عمر خواهد داشت.