fruits

در صورتی که عاشق خوردن میوه‌جات هستید احتمالاً نیکوتر باشد که این قانون با اهمیت درباره خوردن میوه را بدانید:

به بیان آلامتو و به قول مردمان؛ جای تردید نیست که خوردن میوه‌ها برای سلامت عمومی بدن مجموع ما ضرورت بسیاری دارد.

میوه ماده‌غذایی زیاد سالمی هست، این را مجموع‌مان می‌دانیم اما بسیار نیکو هست این را نیز بدانیم برای خوردن آن می بایست دستورالعمل‌هایی را رعایت کنیم تا بتوانیم خوب ترین استفاده را از آن برای سلامتی‌تان ببریم. به این راحتی نیست که هر لحظه دلتان خواست یک میوه بردارید و گاز بزنید. هدف داریم شما را با چاره‌های درست خوردن میوه مانوس کنیم.

در صورتی که این راهکارها را یاد بگیرید و عمل نمایید، همه بدنتان از شما تشکر خواهد کرد و انرژی به مراتب زیاد زیادتری نیز خواهید داشت.

وارد کردن واقعی میوه‌جات به برنامه‌غذایی، با جذب ویتامین‌ها و تقویت دستگاه گوارش مزایا زیاد زیادتری به بدنتان می‌رساند. در صورتی که به خواص غذایی میوه‌ها نگاه کنیم، می‌بینیم که زیادتر آنان منبع زیاد نیکی از فیبر، پتاسیم، ویتامین C و فولات و زیادی ویتامین‌های بقیه می باشند.

این خواص غذایی از شما دربرابر بیماری‌ها محافظت می‌کند و احتمال ابتلا به بیماری های قلبی، سکته و فشارخون بالا را در شما کم شدن می‌دهد. اما خوردن بی دقت آنان بدون اینکه دانشی در زمینه خواص غذایی آنان داشته شوید، امکان دارد زیادتر از ایمکه برای سلامتی تان سودمند باشد، آن را دچار مورد کند. این اساسی‌ترین قانون برای خوردن میوه‌جات هست:

میوه ها می بایست به تنهایی یا همقدم با میوه‌های بقیه با شکم خالی خورده شوند.

علت آن این هست که هنگامی میوه‌ها خورده می‌شوند، دستگاه گوارش زیاد فوری شغل می‌کند و بدن ما از آنزیم‌های متفاوت برای هضم میوه‌ها استفاده می‌کند. قندهای آسان جانور در میوه‌ها برای اینکه به طور جامع به دست بدن جذب شوند به لحظه احتیاج دارند.

هنگامی میوه‌ها به تنهایی خورده می‌شوند، بدنتان می‌تواند ساده‌تر مجموع موادمغذی، فیبر و قندهای آسان جانور در آن را هضم کند. این خوب ترین شمایل برای فایده بردن از خواص غذایی میوه‌هاست.

در صورتی که میوه‌ها را نزدیک به وعده‌های غذایی مخصوصاً غذای سنگین مصرف نمایید، مدت هنگامی بلند همقدم با موادغذایی بقیه در معده می‌ماند و در روده‌ها تخمیر می‌گردد.

در صورتی که دچار سوءهاضمه، سوزش معد، باد گلو و مشکل ها گوارشی بقیه بعد از غذا می‌شوید و غذایی که خورده‌اید را بخاطر آن متهم می‌نمایید، امکان دارد بخاطر ترکیب غذاها، تخمیر شدن با میوه‌ها باشد که دچار این ناراحتی‌ها شده‌اید. این مشکل ها در صورتی که مورد درمان قرار نگیرند، می‌توانند منتهی به مشکل ها بعدی برای سلامتی شوند که از دستگاه گوارش ریشه می‌گیرد.

به شغل بردن این قانون زیاد آسان هست. ما عموماًً سه وعده در روز غذا می‌خوریم، می‌توانید وعده‌های میوه‌تان را در فواصل بین آنان تنظیم نمایید. در صورتی که این موجب می‌گردد که مدام چشمتان به ساعت باشد و حساب نمایید که کی‌ می‌توانید سیبی که همراهتان سر شغل برده‌اید را بخورید، هیچ اشکالی ندارد، این شغل را بکنید.

سعی نمایید میوه‌تان را حداقل یک ساعت پیش از وعده‌غذایی یا دو ساعت بعد از آن مصرف نمایید. برای غذاهای سنگین‌تر مانند پاستا و برگر، می بایست مدت بلند‌تری برای هضم آن غذا در نظر بگیرید و بعد میوه‌تان را با مجموع اسیدهایش وارد معده‌تان نمایید. به این معنا که حدود ۴-۳ ساعت. در صورتی که برای ناهارتان یک ظرف سالاد مخلوط داشته‌اید نیز همین قانون صدق می‌کند اما برای مدتی کوتاه‌تر، به عنوان مثالً یک ساعت و نیم.

خوب ترین لحظه برای خوردن تعدادی میوه ابتدای صبح با شکم خالی یا به عنوان بین‌وعده‌ای سبک بین صبحانه و ناهار. شما در روز به ۳ تا ۴ وعده میوه احتیاج دارید، این به این معنا که یک و نیم تا دو لیوان میوه که می‌توانید آن را به شکل میوه جامع، آبمیوه، اسموتی، سالاد و میوه و … مصرف نمایید.

در صورتی که بعد از وعده میوه‌تان بسیار حالت گرسنگی کردید، به شی ای که برای صبحانه خورده‌اید توجه نمایید، احتمالاً برنامه‌ریزی غذایی‌تان احتیاج به بازنگری داشته باشد. می بایست بتوانید ۲-۱ ساعت بین وعده‌ها صبر نمایید تا مطمئن شوید مجموع میوه‌ها به طور جامع هضم و گوارش شده‌اند.

توجه نمایید که به هیچ موضوع نزدیک به لحظه خوابتان میوه نخورید چون که مقدار بالای قندی که در میوه‌ها وجود دارد افق انرژی بدنتان را بالا می‌برد و این موجب می‌گردد نتوانید درست بخوابید.

برای آنهایی که عاشق اسموتی می باشند، اشکالی ندارد که همقدم میوه‌ها شیر اقسام آجیل و شیر نارگیل به جای شیر معمولی بهره ببرید اما توجه نمایید که میزان آن کم باشد. درنتیجه کره‌های آجیل، شیر آجیل و ماست غیرلبنی (مانند ماست سویا) چندان به معده نمی‌سازند و افزوده کردن یک وعده تکی از یک میوه با گلیسمی پایین مانند سیب به اسموتی‌تان اشکالی ندارد و مورد چندانی برایتان ساخت نمی‌کند اگر چه در صورتی که میزان آن کم بوده و با فاصله با وعده‌های غذایی مصرف گردد. اما نیکوتر هست که میوه‌های خام را به تنهایی مصرف نمایید.

این توصیه‌ها برای میوه‌های خشک نیز صدق می‌کند. به دلیل داشته شوید که آنان نیز زیاد شیرین و نیز زیاد اعتیادآور می باشند. محدود کردن وعده‌های میوه‌های خشک بسیار با اهمیت هست و نیکوتر هست در روزهایی با یک مناسبت برجسته آنان را مصرف نمایید نه به شکل در روز.

در صورتی که میوه‌ها را شکم خالی بخورید، موادمغذی کافی جانور در میوه‌ها به بدنتان خواهد رسید، دچار بیشتر مشکل ها گوارشی نخواهید شد، حالت انرژی زیادتری نموده، ورزنتان کم شده و فوق‌العاده به نظر خواهید رسید چون که بدنتان به نیکی مجموع ویتامین‌ها، فیبر و کربوهیدرات‌های سالم جانور در میوه را جذب خواهد کرد.

ضمناً بخوانید: انشا درباره میوه