آیا به ادامه خوراکیهای انرژی زا هستید؟ در این مطلب عالی ترین مواد غذایی انرژی زا را به شما شناساندن میکنیم.

در طول مدت روز احتمالاً وقت‌هایی پیش بیاید که شما حالت خستگی مفرط نمایید و سعی نمایید با نوشیدن قهوه، چای و یا نوشابه‌های انرژی‌زا، انرژی از دست رفته خویش را به دست آورید. حال وقت آن رسیده که با موادغذایی طبیعی انرژی‌زا مانوس شوید و روزتان را با خوردن آنان، پُر انرژی باقی مطلب دهید.


مخلوط آب و لیمو

lemon-water-salemzi.jpg

آب لیموی جدید را در یک لیوان آب خنک بریزید و H2O راحت را جایگزین به یک نوشیدنی انرژی‌زا نمایید. محلول الکترولیتی که برای سلول‌ها به نیت ساخت انرژی کافی و واجب می باشد. در اصل نوشیدن آب یکی از عالی ترین طریق‌ها برای داشتن روزی خوب تر به شما می‌رود. نتایج یک پژوهش در سال ۲۰۱۲ نشان می‌دهد که زنانی که دچار اندکی کم آبی بوده‌اند اکثر از سایرین حالت خستگی مفرط می‌نموده‌اند


میوه جدید

fresh-fruit-غذاهای انرژی زا

شکر طبیعی حاضر در میوه‌ها باعث ازدیاد انرژی شما می‌گردد. به باعث اینکه میوجات دارای فیبر می باشند، باعث می‌گردد تا قندخون در وضعیت متعادل برقرار بماند. می‌توانید یک اسموتی خوشمزه برای صبحانه که در بر دارنده تمشک آبی برای ازدیاد تمرکز، توت فرنگی سرشار از ویتامین سی، برای جایگزین شدن چربی به انرژی، و ماست به باعث داشتن منیزیم، برای تنظیم آزادسازی انرژی سودمند تهیه و میل نمایید. ایضاً می‌توانید یک آناناس خوشمزه را میل نمایید و از آیودین حاضر در آن برای کنترل سوخت و ساز بدن هم یاری بگیرید. در صورتی که طرفدار اسموتی نیستید، یک سیب و یا یک موز میل نمایید.


خشکبار

healthier-nuts-مواد خوراکی افزایش انرژی

بادام، فندق و بادام زمینی سرشار از منیزیم می باشند، عنصری که نقش کلیدی در جایگزین شکر به انرژی بازی می‌کند. ایضاً آنان سرشار از فیبر می باشند. این مبحث قندخون را متعادل نگاه می‌دارد و موجب می‌گردد دیرتر حالت گرسنگی نمایید. می‌توانید یک کیسه محتوی خشکبار در کشوی میز خویش نگه دارید و همه روز پر انرژی بمانید.


شکلات تلخ

chocolate برای افزایش انرژی چه بخوریم

خوردن شکلات تلخ پس از ناهار می‌تواند تبدیل یک دسر نیکو باشد. شکلات شامل ماده‌ای به نام تئوبرومین می باشد که نقشی مشابه کافئین در قهوه داشته و به بهبود حالت انرژی در شما هم یاری می‌کند.


نان سبوس دار

whole-wheat-breadمواد غذایی انرژی زا

کربوهیدرات ۶۰ درصد انرژی مورد احتیاج بدن شما را آماده می‌کند. غلات سبوس دار شامل مواد کربنی پیچیده و سرشار از ویتامین و مواد معدنی می باشند. خوردن غلات سبوس دار از ازدیاد ناگهانی قند خون در شما پیشگیری می‌کند. همین مبحث باعث می‌گردد که شما سرحال تر بمانید و پس از خوردن این دست از غلات حالت خواب آلودگی نکنید.


هل سبز

هل باعث ازدیاد انرژی شما شده و گردش خون را بهبود می‌بخشد. برای شام ادویه کاری را گزینش نمایید و یا اندکی چای هل در بعد از ظهر بنوشید و انرژی جدید بگیرید.


مارچوبه

eat-sleep-and-gargle-your-way-to-a-better-brain-salemzi

این سبزی خوشرنگ شامل ویتامین ب می باشد. این ویتامین کربوهیدرات‌های دریافتی بدن را جایگزین به سوخت مورد احتیاج بدن به این معنا که گلوکز می‌کند. ایضاً مارچوبه شامل مقادیر اضافه فیبر می باشد که منتهی به متعادل نگاه داشتن قندخون می‌گردد. می‌توانید مارچوبه را به سالاد و یا غذای خویش افزوده نمایید یک بعد از ظهر پر انرژی را پشت سر بگذارید.


خوراکی های کم شدن دهنده ارزش انرژی

خوراکی های کاهش دهنده سطح انرژی

روزی مهمی در پیش دارید و می بایست هرچه سریعتر حاضر آغاز کردن کارهایتان شوید لیکن آنقدر خسته و بی‌حالید که دوست ندارید از خانه خارج شوید! دلیلش چیست؟

متأسفانه فهمیدن خاطر افت ناگهانی انرژی کمی دشوار می باشد. لیکن یکی از دست اندرکاران خستگی و عدم نیاز انرژی، مصرف مواد غذایی بد می باشد.

بعضی مواد غذایی و نوشیدنی‌ها نتیجه بد اضافه روی ارزش انرژی شما دارند. به این معنا که به آسانی باک انرژی شما را خالی می‌کنند. در این مقاله هشت مثال از این نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های انرژی‌بر را منزله ی می‌کنیم:


نوشابه‌های لایت

نوشابه‌های لایت یکی از نوشیدنی‌های محبوب در دنیا می باشد. دلایل متنوعی هم وجود دارد. گذشته از هر شی به علت مقدار قند آنان کمتر از نوشابه‌های معمولی می باشد؛ سپس طرفداران اضافه در بین کسانی که به ادامه لاغری می باشند، دارند. اگر چه طعم تقریباًً کم‌شیرین آنان هم برای زیادی از اشخاص مورد نظر می باشد.

متأسفانه اکثر همین نوشابه‌های لایت شامل یک شیرین‌کننده مصنوعی به نام آسپارتام می باشد که مقدار سروتونین را کم شدن داده و ارزش انرژی را پایین می‌آورد.

آسپارتام مسئول بروز افسردگی و ضمناً کم شدن میل جنسی می باشد. در صورتی که با مصرف این نوشیدنی‌ها هشیار شده‌اید شور و اکنون سابق را ندارید، از مصرف آنان خودداری نمایید. می‌توانید همان نوشابه‌های معمولی را آن نیز به مقدار کم و متعادل مصرف نمایید.


نعنا

نعنا برای خوش‌طعم کردن غذاها و ضمناً نوشیدنی‌ها فوق‌العاده می باشد.

این سبزی ایضاً برای خوشبو کردن نفس استفاده می‌گردد. لیکن نعنا ایضاً می‌تواند برای پرانرژی بودنتان دردسر خلق کند و ضمناً میل جنسی را کم شدن دهد؛ به علت اینکه شامل ترکیبی به نام مانتول می باشد که مقدار تستوسترون را کم شدن می‌دهد و یک دشوار بالقوه برای آقایان شمرده می‌گردد.

سپس در صورتی که جزو کسانی هستید که بیشتر نعنا می‌خورید خوب تر می باشد تجدیدنظر نمایید.


مواد غذایی کنسروی

از ابتدای قرن بیستم به مدت تعدادی سال مصرف مواد غذایی کنسروی جزو گزینش‌های عالی و هیجان‌انگیز غذایی شمرده می‌شد. به علت حمل و مصرف و نگهداری این مواد غذایی ساده و راحت می باشد.

لیکن مصرف بیشتر این محصول های غذایی سدیم و بیسفنول A به بدن می‌رساند که موجب ازدیاد فشار خون و به نیز ریختن هورمون‌های بدن می‌گردد.


غذاهای کنسروی

مطلب‌ای که در هافینگتون ارسال پستی به چاپ رسیده می باشد نشان می‌دهد که ترکیب شیمیایی بیسفنول A موجب بروز اختلالات هورمونی می‌گردد که به کم شدن انرژی منتهی خواهد شد.

به عقیده محققان مقدار این ترکیب شیمیایی در بدن کسانی که به مدت ۵ روز سوپ‌های کنسروی مصرف کردند به مقدار ۱۲۲۱ درصد اکثر از کسانی می باشد که طی این مدت سوپ جدید مصرف نموده‌اند. سپس در صورتی که می‌خواهید پرانرژی بمانید دور مواد غذایی کنسروی را خط بکشید.

ایضاً بخوانید: آیا کنسرو ضرر دارد؟

گوشت‌های فراوری‌شده

دلایل اضافه برای پرهیز از مصرف فست‌فودها وجود دارد. در صورتی که اهل بیرون رفتن و غذا خوردن با دوستان هستید یا تماس عاشقانه‌ای آغاز نموده‌اید دور فست‌فودها را خط بکشید. به علت این مواد غذایی موجب کم شدن انرژی و میل جنسی می‌گردد.

دشوار گوشت‌های فراوری شده سان هات‌داگ‌ها، همبرگرها و غیره این می باشد که شامل مقدار اضافه سدیم، هورمون‌ها، مواد نگهدارنده و آنتی‌بیوتیک‌ها می باشند.

همه این ترکیبات موجب بروز اختلالات هورمونی در بدن شده و جریان خون به سوی ارگان‌ها را کم شدن می‌دهند و عملکرد آنان را با دشوار مواجه می‌سازند. سپس در قرار ملاقات‌های بعدی فست‌فودها را برای خرج غذای دو نفره یا تعدادی نفره گزینش نکنید.


پنیر

پنیر یک ماده غذایی پرمصرف و محبوب در سرتاسر دنیا می باشد. لیکن می بایست بدانید که این ماده‌ی غذایی تأثیری بد روی ارزش انرژی دارد. به علت اکثر پنیرهای فروخته رفته در مغازه‌ها از شیر گاو تهیه می‌شوند که عموماًً در معرض هورمون‌های رشد و آنتی بیوتیک‌ها می باشند.

دشوار اینجاست که مصرف بیشتر این هورمون‌ها و آنتی‌بیوتیک‌ها امکان دارد به ازدیاد توکسین‌های بدن منتهی گردد. این توکسین‌ها یا همان سموم هم به کم شدن مقدار تستوسترون ختم می‌گردد. سپس خوب تر می باشد بدانید که مصرف بیشتر پنیر می‌تواند موجب کم شدن انرژی و اطمینان به نفس در آقایان گردد.


پاپ کورن‌های مایکروویوی

پای ثابت تماشای فیلم یک ظرف عالی پاپ کورن آغشته به کره می باشد. درست می باشد که خوردن پاپ کورن می‌تواند کیف‌قسمت باشد لیکن از طرف بعدی مشکلاتی در مقدار انرژی‌تان به وجود خواهد آمد.

اکثر پاپ‌کورن‌های حاضر و حاضری یا همان پاپ‌کورن‌های مایکروویوی شامل ترکیبی به نام اسید پرفلورواکتانوئیک (perfluorooctanoic) می باشند که موجب بروز بیماری‌های تیروئیدی و ضمناً مشکل های پروستات می‌گردد.

تیروئید غده‌ای پروانه‌ای صورت جلوی گلو می باشد و وظیفه ساخت هورمون‌ها و کنترل متابولیسم و انرژی را بر عهده دارد.


قهوه

قهوه شامل کافئین و یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌های بزرگسالان می باشد. کافئین موجب خلق حالت انرژی و هشیاری می‌گردد. لیکن واقعیت این می باشد که مصرف بیشتر و بیشتر از اندازه کافئین موجب بروز عصبانیت، استرس، ساخت کورتیزول و خستگی مزمن می‌گردد.

در صورتی که بیشتر قهوه می‌خورید و هشیار شده‌اید در بیدار شدن دشوار دارید و بی‌اکنون شده‌اید خوب تر می باشد به پیگیری قهوه بدون کافئین بروید یا از چای‌های گیاهی بهره ببرید.

ایضاً بخوانید: غذاهای مضر