طرز تهیه گرانولا

طرز تهیه گرانولا

طرز تهیه گرانولا     گرانولا یک نوع اسنک یا تنقلات به تعداد می‌رود که عموماً در وعده صبحانه یا بین وعده مصرف می‌گردد. گرانولا

مشاهده مطلب
طرز تهیه چند غذای رژیمی بدون روغن و خوشمزه!

طرز تهیه چند غذای رژیمی بدون روغن و خوشمزه!

فهرست مطالب

طرز تهیه چند غذای رژیمی بدون روغن و خوشمزه!

بسیاری از افراد به دلیل اضافه وزن، علاقه دارند با کاهش کالری مصرفی و استفاده کمتر از روغن در مواد غذایی، چندین نوع غذای رژیمی را یاد بگیرند تا در وعده‌های غذایی خود استفاده نموده و وزن خود را کاهش دهند. یکی از مواد غذایی که در نخستین مرحله برای تهیه غذای رژیمی، حذف می‌شود؛ روغن است. بع همین دلیل در این مطلب از سنجابه می‌خواهیم چند غذای رژیمی بدون روغن به شما آموزش دهیم، پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا یک غذای فوری با مرغ و چند طرز تهیه غذای رژیمی خوشمزه را یاد بگیرید.

غذای فوری با مرغ

 

طرز تهیه غذای فوری با مرغ

در این غذا از قارچ ساده می‌کنیم تا مصرف روغن را کاهش دهیم.

مواد لازم و طرز تهیه

  • ۳۰۰ گرم سینه مرغ
  • ۱۰۰ گرم قارچ
  • ۲ حبه سیر
  • یک قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۱ عدد پیاز کوچک

برای تهیه غذای فوری با مرغ، ابتدا قارچ‌ها را شسته، پوست می‌کنیم و به‌صورت باریک برش می‌زنیم. سپس دو حبه سیر را خرد کرده و همراه با قارچ‌ها درون ماهیتابه روی شعله متوسط تفت می‌دهیم. در این حالت قارچ‌ها آب می‌اندازند و به همین دلیل نیازی به استفاده از روغن نداریم و قارچ‌ها به همراه سیر پخته می‌شوند. سپس آن‌ها را از ماهیتابه خارج کرده و پیاز را به‌صورت نگینی خرد می‌کنیم و همراه با یک قاشق غذاخوری از روغن زیتون تفت می‌دهیم. سپس سینه‌های مرغ را نازک برش زده و به پیازها اضافه می‌کنیم. این ترکیبات را به‌هم می‌زنیم تا مرغ پخته و سرخ شود. پس از آن که مرغ‌ها کمی تغییر رنگ دادند، اندکی نمک و فلفل اضافه می‌کنیم. سپس قارچ‌ها را درون ماهیتابه ریخته و پس از آنکه کمی با یکدیگر تفت خوردند، غذای رژیمی بدون روغن ما آماده است.

 

غذای نونی بدون گوشت

 

طرز تهیه غذای نونی بدون گوشت

بدون استفاده از گوشت می‌توان به راحتی ساندویچ‌های خوشمزه با انواع سبزیجات و یا تخم مرغ تهیه کرد.

مواد لازم و طرز تهیه

  • دو تکه نان غلات کامل
  • یک عدد تخم مرغ آب‌پز
  • یک چهارم فنجان پیازچه خرد شده
  • یک چهارم فنجان برگ اسفناج خام خرد شده
  • پنیر چدار، سس خردل و آبلیمو

ابتدا سس خردل را روی سطح هردو نان پخش می‌کنیم. سپس تخم مرغ آب‌پز را به‌صورت اسلایسی برش زده و مواد گفته شده، یعنی تخم مرغ آب‌پز، پنیر چدار، پیاز خرد شده و اسفناج خرد شده را به‌صورت لایه‌ای بر روی یکی از نان‌ها قرار می‌دهیم. سپس روی آن‌ها آبلیمو ریخته و تکه دیگر نان را بر روی مواد می‌گذاریم تا ساندویچ ما کامل شود. این غذای نونی بدون گوشت را می‌توان در هر وعده غذایی میل نمود.

 

غذای رژیمی بدون روغن

 

طرز تهیه سالاد رژیمی و سالم

برای افرادی که می‌خواهند در وعده شام، یک غذای بدون برنج و نان میل کنند، پیشنهاد می‌کنیم یک سالاد مقوی آماده نمایند تا هم آن‌ها را سیر کند و حجم معده آنها را اشغال نماید و هم یک غذای رژیمی بدون روغن باشد.

مواد لازم و طرز تهیه

  • ۱۰۰ گرم سینه مرغ پخته یا کبابی
  • یک فنجان بیبی اسفناج
  • نصف ساقه کرفس ریز شده
  • نصف فلفل هالوپینو ریز شده
  • یک قاشق غذاخوری آب‌لیموی تازه
  • چهار قاشق چای‌خوری سس خردل
  • فلفل سیاه

سینه مرغ پخته شده کبابی را به‌صورت مکعب‌های ریز برش دهید. سپس آن‌ها را با آبلیموی تازه، سس خردل، فلفل هالوپینو و ساقه کرفس خرد شده و اندکی فلفل سیاه مخلوط کنید. سپس بیبی اسفناج‌ها را ته ظرف ریخته و این ترکیب را بر روی آن‌ها بریزید. این سالاد یکی از غذاهای سالم و خوشمزه است که می‌توانید به راحتی تهیه کنید، زیرا یک غذای رژیمی بدون روغن است، تنها ۲۶۶ کالری دارد و می‌توانید با خیال راحت میل نمایید.

 

غذای بدون برنج

 

طرز تهیه غذای رژیمی خوشمزه با بوقلمون و پنیر فتا

برای افرادی که به دنبال غذای بدون برنج هستند، می‌توانیم ساندویچی با استفاده از بوقلمون و پنیر فتا پیشنهاد کنیم که یک غذای رژیمی و خوشمزه و صدالبته بدون روغن است.

مواد لازم و طرز تهیه

  • دو تکه نان غلات کامل
  • ۹۰ گرم سینه بوقلمون خرد شده
  • یک چهارم فنجان برگ اسفناج
  • یک چهارم فنجان گوجه فرنگی خشک شده
  • یک قاشق غذاخوری پنیر فتا

برای تهیه این ساندویچ رژیمی، کافی است نان را در حدود ۷ دقیقه گریل کنید تا طلایی شود؛ سپس به ترتیب پنیر فتا، برگ اسفناج، گوجه‌فرنگی و بوقلمون خرد شده را بر روی نان خود قرار دهید. این ساندویچ را به‌عنوان یکی از غذاهای سالم و خوشمزه میل کنید.

 

غذای رژیمی بدون روغن برای لاغری

 

ویژگی‌های یک غذای رژیمی بدون روغن برای لاغری

از آنجایی که بسیاری از افراد عقیده دارند بدون روغن بسیاری از غذاها بدمزه و یا بی‌مزه می‌شوند، ترجیح می‌دهند هیچ غذای رژیمی بدون روغن را میل نکنند. با این‌حال با در نظر گرفتن چند موضوع می‌توانید غذاهای رژیمی خوشمزه داشته باشید که حداقل میزان کالری و روغن را در خود داشته باشد. برای تهیه یک غذای رژیمی خوشمزه باید در نظر بگیریم که این غذا طعم و عطر خوبی داشته باشد و برای ایجاد این طعم، باید از ادویه‌های مناسب و مواد غذایی تازه استفاده کنیم. همچنین لازم است در رژیم غذایی ما، انواع مواد مغذی و ویتامین‌ها وجود داشته باشد؛ بنابراین باید تنوع غذایی حذف شود و نمی‌توان با رژیم‌های تک غذایی سلامتی خود را حفظ کرد. علاوه‌بر کاهش روغن مصرفی، می‌توان از روغن‌های مفیدی همچون روغن زیتون، برای طبخ غذا استفاده نمود. هر چه غذای شما حاوی پروتئین بیشتر و نمک کمتری باشد، نه‌تنها به تناسب اندام کمک می‌کند، بلکه سلامتی شما را ارتقا می‌دهد. بنابراین با در نظر گرفتن کالری و استفاده از مواد غذایی سالم و متنوع، می‌توان یک رژیم مناسب داشت.

از آنجایی که در طول روز افراد کارهای زیادی دارند و نمی‌توانند همواره به فکر کالری شماری غذای خود باشند؛ یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش وزن و تناسب اندام، پیروی از یک رژیم لاغری اصولی است. رژیم‌های سنجابه تمام ویژگی‌هایی که برای یک رژیم غذایی سالم در بالا گفتیم را دارند و به همین دلیل نه‌تنها شما را به تناسب اندام می‌رسانند؛ بلکه می‌توانید سطح سلامت خود را ارتقا دهید و وزن ایده‌آل خود را به مدت طولانی‌تری نگه دارید. همچنین در کنار آن می‌توانید از رژیم تثبیت وزن برای ماندن در وزن ایده آل استفاده نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این رژیم‌ها و همچنین رضایت مشتریان، بر روی سنجابه کلیک کنید و چنانچه می‌خواهید رژیم لاغری خود را همین حالا دریافت نمایید، بر روی رژیم آنلاین من کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *