نکاتی برای کاهش سایز دور کمر و ران ها

نکاتی برای کاهش سایز دور کمر و ران ها

برای کاهش سایز دور کمر اول دنبال کردن یک رژیم غذایی است که در آن از حداقل کربوهیدرات های تصفیه شده مثل نان سفید و ماکارونی و بیشترین میزان میوه جات و سبزیجات استفاده شده باشد و مقدار پروتئین آن هم متوسط باشد.

مشاهده مطلب
۱۵ توصیه ساده برای مراقبت از موهای مشکی

15 توصیه ساده برای مراقبت از موهای مشکی

فهرست مطالب

15 توصیه آسان برای مراقبت از موهای مشکی

مشکی از متداول‌ترین رنگ‌های طبیعی مو هست. موهای مشکی عموماًً به منزله اثر‌ای از موهای سالم و قدرتمند دیده می‌شوند. موارد متدوالی همچون آلودگی، گرما، اشعه‌های UV، مراقبت و نگهداری بد مو می‌تواند از دلایل پیری زودرس مو باشند. زمانی که این اتفاق بیفتد، مو رنگ طبیعی خویش را از دست داد و به رنگ خاکستری یا سفید طبیعی جایگزین می‌گردد. در این مطلب ما به این مسئله می‌پردازیم که چه شی ای مو را مشکی می‌کند و چطور مو را مشکی نگهداریم. با ما در تداوم مطلب هم گام شوید تا داده ها زیادتری در این موردها کسب نمایید. رنگ مو مقدار ملانین در دسترس در موی شما نشان می‌دهد. دو نوع ملانین وجود دارد که رنگ طبیعی موهای شما را تعیین می کند: اوملانین و فوملانین. هرچه اوملانین اکثر باشد، موهای شما هم تیره‌تر هست. برترین چالش موی مشکی این هست که موهای خاکستری بی نهایت در آن معین هست. عواملی همچون پیری زودرس مو، استفاده گسترده از مواد شیمیایی، استرس، گرما و آسیب مو موجب می‌گردد موها رنگدانه طبیعی خویش را از دست داده و سفید شوند. افزوده کردن مواد طبیعی به روتین مراقبت از مو می‌تواند به حفظ رنگدانه طبیعی موهای شما هم یاری کند. در تداوم تعدادی مواد طبیعی وجود دارند که هم یاری به تیره نگهداشته شدن موها می‌کنند.


رنگ موهای طبیعی برای مشکی نگه داشتن موها


1. قهوه
کافئین در دسترس در قهوه موجب تحریک رشد مو در آلوپسی آندروژنتیک می‌گردد. در کنار این ساقه مو را بادوام‌تر، مدت لحظه آناژن (قسمت نخستین رشد مو) را دراز‌تر و افزایش کراتینوسیت‌ها را تحریک می‌کند. قهوه اکثراً برای رنگ کردن موهای قرمز یا مشکی استفاده می‌گردد.

2. مستور خوابیده
بهرینگراج یا مستور خوابیده قرن‌ها هست که در طب سنتی هندی برای هم یاری به مشکی نگهداشتن موها استفاده می‌گردد. این مواد قبلاً برای هم یاری به رشد مو در حیوانات استفاده می‌شد. این ماده پر آلکالوئیدها، فلاونوئیدها، پلی استیلن‌ها، تریپن‌ها و گلیکوزیدها هست که از این گیاه رنگ موئی خیلی مطلوب می‌سازد. هرینگراج نه فقط مو را تیره می‌کند بلکه ریزش مو را کم شدن داده و رشد مو را تحریک می‌کند.

3. چای
چای سیاه قرن‌ها هست که به منزله رنگ مویی طبیعی در طب سنتی هندی و درمان‌های چینی استفاده می‌گردد. این ماده پر تانن‌هایی هست که شدت رنگ مو را ازدیاد می‌دهد.

4. حنا
حنا یکی از پرطرفدار‌ترین رنگ موهای طبیعی هست. این ماده حاوی لوسون (صباغ)، ترکیب قرمز-نارنجی هست که موجب تیره شدن مو می‌گردد. حنا به منزله ماده‌ای برای پیشگیری از سفیدی زودرس مو شناخته می‌گردد.

5. آملا
انگور فرنگی هندی می‌تواند رنگ طبیعی مو را تقویت کنند و با همین خاصیت خویش هم شناخته می‌گردد. آملا اغلبً به منزله یک ماده طبیعی در رنگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد تا رنگ موها را تیره نگهدارد. این ماده پر میزان بسیاری ویتامین C هست که به کم شدن ریزش مو هم یاری می‌کند.

6. نیلی
اگرچه نیلی رنگ آبی طبیعی را به وجود می‌آورد لکن اکثراً برای مشکی نگهداشتن موها به هم گام حنا مورد استفاده قرار می‌گیرد.


روغن‌هایی که در ترکیب با مواد بالا استفاده می‌شوند


7. روغن نارگیل
روغن نارگیل می‌تواند به ساقه مو نفوذ نموده و آن را از درون تقویت کند. از آسیب دیدگی مو و از سفیدی زودرس آن پیشگیری می‌کند.

8. روغن زیتون
روغن زیتون می‌تواند به لایه رویی مو نفوذ نموده و موها را از درون مرطوب کند. این مسئله موجب تقویت رنگ مو شده و آن را مشکی نگه می‌دارد. در کنار این موجب کم شدن آسیب به مو و ریزش آن می‌گردد.

9. روغن جوجوبا
روغن جوجوبا موها را مرطوب نموده و شرایط آنان را بهبود می‌بخشد و موجب تقویت پوست سر و مو می‌گردد.

10. روغن آرگان
روغن آرگان به تحریک رشد مو هم یاری می‌کند. در کنار این مو را مرطوب نگه می‌دارد. مراقب اصلی ترین عامل برای تقویت رنگ طبیعی مو و پیشگیری از صدمه زدن به آن هست. در اینجا تعدادی مساله نسبت به مراقبت از مو جمع آوری شده که به شما هم یاری می‌کند تا موهای خویش را مشکی نگه دارید.


مواردی برای مشکی نگه داشتن مو


1. با موهای خویش به آرامی رفتار نمایید. فرقی نمی‌کند که در اکنون شانه کشیدن موهای خویش، ماساژ دادن آنان و یا طرح دادن به آنان شوید، فقط مساله شاخص این هست که با موهای خویش به آرامی رفتار نمایید.

2. موهای خویش را مرتباً روغن بزنید. بعضی روغن‌ها همچون روغن نارگیل می‌توانند موهای شما را از درون مغذی نموده و از آسیب دیدن مو پیشگیری کنند.

3. روغن را گرم نمایید. گرم کردن بعضی روغن‌ها همچون روغن زیتون می‌تواند به آنان هم یاری کند تا به لایه رویی مود نفوذ نموده و موها را از درون تغذیه کند.

4. موهای خویش را مرتبا ًماساژ دهید. تحقیقات نشان می‌دهد که ماساژ پوست سر موجب تحریک گردش خون و ازدیاد ضخامت مو می‌گردد.

5. درمان‌های مو همچون درمان کراتین امکان دارد رنگ طبیعی مو را تقویت کند. قصد از این حاصل تقویت پروتئین مو و کم شدن آسیب‌های وارد شده به مو هست.

6. زمانی که موهایتان خیس هست، آنان را شانه نکنید. موهای مرطوب می‌توانند تا 70 درصد کش بیاند. این مسئله امکان دارد موجب خراب شدن یا آسیب دیدن مو گردد.

7. مساله به جز آن استفاده از حوله به چاره درست هست. موهای خویش را به آرامی با یک حوله نرم خشک نمایید. مساله خیلی عالی این هست که می‌توانید موهای خویش را با ضربه‌های آرام حوله یا فشردن حوله به آنان خشک نمایید.

8. از شامپوهایی دارای سولفات و پارابن استفاده نکنید. آنان پوست سر و موهای شما را با مواد شیمیایی خشنی پر می‌کنند که موجب آسیب به آنان می‌گردد و موجب می‌گردد تا موهای شما مستعد آسیب دیدگی و شکنندگی شوند.

9. مطمئن شوید که پوست سر و موهای شما تمیز هست. حداقل هر سه روز یک بار موهای خویش را بشویید. شامپو را روی موها و پوست سر خویش ماساژ دهید تا شامپو گرد و غبار، چربی و کثیفی انباشته شده در موها را از بین ببرید.

10. حداقل هفته‌ای یک بار موهای خویش را به شکل عمیق آب رسانی نمایید. مواد مغذی غلیظ مو را تغذیه نموده و آنان را سالم نگه می‌دارند.

11. از محصول های شیمیایی و یا درمان‌های بیشتر برای موهای خویش استفاده نکنید. همین محصول های و درمان‌ها پر مواد شیمیایی می باشند که امکان دارد به مو نفوذ نموده و به آن آسیب برساند و موجب ریزش مو شوند.

12. به طور روزمره از طرح‌های مویی همچون دم اسبی سفت، دو موبایل و یا گیس استفاده نکنید. استفاده از کش موی پلاستیکی برای محکم بستن موها به سوی عقب می‌تواند موجب ریزش مو گردد.

13. مکمل‌های غذایی را برای رفع کردن کمبودهای بدن که موجب ریزش مو می‌گردد، در نظر داشته شوید. این مسئله می‌تواند از ریزش مو پیشگیری نموده و موجب رشد مو گردد.

14. ورزش و یوگا به منزله عاملی برای کم شدن استرس شناخته شدند. این دستور به نوبه خویش، امکان دارد ریزش مو را رفع کند.

حال به جز آن می‌دانید چطور مراقبت از مو می‌تواند موهای شما را مشکی نگه دارد. مراقبت از موها به شکل منظم آنان را سالم نگه می‌دارد، آسیب مو را کم شدن داده و مقدار ملانین مو را تقویت می‌کند. موارد مربوط به مراقبت از مو که در بالا تشریح داده شد را تکمیل دهید تا موهای شما رنگ مشکی خویش را حفظ کند.

اکثر بخوانید: مراقبت از مو در زمستان به 3 چاره

منبع : www.styley.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *