نقش روغن نارگیل در رفع آفتاب سوختگی

نقش روغن نارگیل در رفع آفتاب سوختگی

فهرست مطالب

نقش روغن نارگیل در بر طرف آفتاب سوختگی

در صورتی که تا به اکنون دچار آفتاب سوختگی شدید شده بمانید، قطعاًً می‌دانید که چقدر آلوئه‌ورا می‌تواند تسکین دهنده آن باشد. لیکن، آیا تا به اکنون اندیشه کردید که شاید ماده طبیعی شخصی دیگر وجود داشته باشد که بتواند موثرتر از آن باشد؟ این اواخر، دوستداران زیبایی در اکنون آزمایش روغن نارگیل می باشند، ماده‌ای فوق‌العاده برای آب رسانی به پوست، لیکن لزوماً مزایای این روغن برای مراقبت‌های بعد از آفتاب سوختگی اثبات نشده می باشد. گذشته از شیرجه زدن در نمود گذاری و مزایای روغن نارگیل، بیایید یک مساله را به نیکی فهم کنیم: اینکه شما در وهله نخست می بایست از داروی خانگی سان روغن نارگیل بهره ببرید یا نه، تنها به مقدار درجه سوختگی بستگی دارد. دکتر بلر مورفی رز، حرفه ای پوست معتبر شهر نیویورک، تشریح می‌دهد: «متداول ترین نوع آفتاب سوختگی، آفتاب سوختگی‌های میزانی می باشد که موجب قرمزی، التهاب و حس ناراحتی در پوست می‌گردد. زمانی که آفتاب سوختگی به لایه‌های عمیق پوست آسیب می‌زند، این مقدار از سوختگی منتهی به تاول زدن و در ضمن تخریب پوست می‌گردد.» خوشبختانه، او می‌گوید که بیشتر آفتاب سوختگی‌ها به مراقبت پزشکی نیاز ندارند و به آسانی در خانه قابل درمان می باشند. مورفی رز در باقی مطلب می‌گوید: «در صورتی که سوختگی ارزش وسیعی از پوست را پوشش دهد، تاول‌های گسترده‌ای به وجود بیاورد، درد به دست داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی کنترل نشود یا علائم سیستمیک سان تب، سردرد، وضعیت تهوع، گیجی یا غش به وجود بیاید، این نوع آفتاب سوختگی احتیاج به درمان‌های پزشکی خواهد داشت.» دقت داشته بمانید که این عوارض جانبی اکثر در سوختگی‌های درجه دو و سه دیده می‌گردد. سپس، از آنجا که ما سان شما مشتاقانه به جست و جو پیدا کردن داروهای تازه برای مراقبت از پوست هستیم، به پیگیری بعضی از برترین متخصصان پوست در این صنعت رفته و از نظرات آنان در خصوص چگونگی مقایسه روغن نارگیل با آلوئه‌ورا استفاده کردیم.


مزایا روغن نارگیل برای پوست


  • رفع کردن حس خارش و لایه برداری
  • کم شدن قرمزی پوست
  • بلافاصله کردن روند درمان پوست (در شکل استفاده درست)
  • آب رسانی فوق‌العاده
  • سرشار از اسیدهای چرب می باشد، سپس می‌توان از آن به منزله نرم کننده استفاده کرد (سان نرم کننده پوست)
  • خواص ضد میکروبی

بر پایه ی اطلاق‌های دکتر میشل گرین، حرفه ای پوست معتبر مستقر در نیویورک، از آنجایی که روغن نارگیل از هر نظر به درمان آفتاب سوختگی یاری می‌کند، این روغن برای پوست معرکه می باشد. از تسکین حس سوزش و نیکوتر کردن ظاهر آن و آب رسانی عمیق پوست گرفته تا رطوبت رسانی عمیق پوست و ترمیم کردن آن. روغن نارگیل واقعاً هدیه‌ای فرستاده شده از سوی خداست. اگر چه، این روغن فقط در صورتی زیاد مفید می باشد که با توجه استفاده گردد. در باقی مطلب اکثر در خصوص آن بحث خواهیم کرد.


آیا درمان کردن آفتاب سوختگی با روغن نارگیل بدون خطر می باشد؟


بله، اما فقط در قسمت خاصی از آفتاب سوختگی، در غیر این شکل می‌تواند باعث بدتر شدن آن گردد. در صورتی که روغن نارگیل می‌تواند به طور چشمگیری برای پوست سودمند باشد لیکن فقط در صورتی می‌تواند با افزوده شدن به روتین مراقبت در روز شما سودمند باشد که در هنگام مطلوب و درست از آن بهره ببرید. بر پایه ی اطلاق‌های مورفی رز، از استفاده تمام محصول های اوکلوسیو یا پوشاننده پوست، سان روغن‌ها و کرم‌ها، می بایست در تعدادی روز ابتدایی آفتاب سوختگی خودداری گردد، به همین علت می باشد که اکثر بشر از هنگام‌های قدیم اکثر از روغن نارگیل به جست و جو آلوئه‌ورا می‌رفتند. دلیلی که شما از روغن نارگیل روی پوست جدید آفتاب سوخته شده استفاده نمی‌نمایید این می باشد که به علت خاصیت پوشانندگی که دارد، می‌تواند باعث نرم‌تر شدن پوست و بدتر شدن ظاهر آفتاب سوختگی و در ضمن حس بدتر در آن گردد. گرین تشریح می‌دهد: «علت این پیشامد این می باشد که استفاده از هر نوع روغن روی پوست جدید آفتاب سوخته شده موجب حبس شدن گرما روی ارزش پوست می‌گردد. این مسئله می‌تواند آفتاب سوختگی را بدتر نموده، باعث ازدیاد التهاب شده و پوست شما را داغ و قرمز نگهدارد و به شکل کلی روند درمان را بلند‌تر کند. به علت اثرات آسیب‌زا بالقوه در شکل استفاده از روغن نارگیل سریعاً بعد از آفتاب سوختگی، مورفی رز می‌گوید که نیکوتر می باشد مکرر تا بعد از کمی فروکش کردن آفتاب سوختگی، از داروهای غیر استروئیدی، ضد التهابی سان ایبوپروفن، کنار با ژل آلوئه ورا، کرم هیدروکورتیزون و کمپرس‌های خنک استفاده کنیدو بعد از این قسمت ما به مساله بعدی خویش خواهیم رسید.


چطور بدون هیچ خطری از روغن نارگیل برای آفتاب سوختگی استفاده کنیم؟


در صورتی که نمی‌توانید برای غرق کردن پوست خودتان در روغن نارگیل صبر نمایید (گذشته از تمام اینها، آب رسان می باشد و بو نیکی دارد)، فقط می بایست تا بسته شدن آفتاب سوختگی صبر نمایید. بسته به شدت آفتاب سوختگی پوست، این قسمت ممکن موردی بین تعدادی ساعت تا یکی دو روز طول بکشد. عالی ترین مسیر برای اندازه‌گیری مقدار بهبودی، این می باشد که دست خویش (یا در صورتی که دوستی دارید که اینکار را برای شما فرجام دهد) را روی پوست گذاشته و ببینید که آیا اکثر از مکرر از خویش گرما بیرون می‌دهد یا نه. در صورتی که آفتاب سوختگی شما بیشتر از مرز گرم نیست، پس شما برای استفاده از روغن نارگیل حاضر هستید. گرین تشریح می‌دهد: «زمانی که پوست خنک شد، وقت آن فرا می‌رسد تا از همه ی مزایایی که روغن نارگیل برای پوست شما دارد، سود‌مند شوید. استفاده از روغن نارگیل برای آرام کردن آفتاب سوختگی‌ها سلول‌های پوست شما را مغذی و پرانرژی می‌کند. این اتفاق موجب تحریک پوست به درمان و بازسازی روند آن می‌گردد تا به پوست شما یاری کند که به شکل طبیعی لایه‌های اضافی پوست مرده که آن را سفت، کدر و پوسته پوسته نموده از بین ببرد. لیکن به یاد داشته بمانید، فرقی نمی‌کند که در وقت دست زدن به تاول یا پوست تخریب شده گرما حس می‌نمایید یا نه، در هر شکل نباید روی آنان از روغن نارگیل بهره ببرید. مورفی رز و گرین، هر دو، در خصوص اینکار به علت خاصیت حبس کردن گرما هشدار می‌دهند.


آیا روغن نارگیل برای تسکین داد آفتاب سوختگی موثر می باشد؟


باور عمومی بشر این می باشد که روغن نارگیل می‌تواند مزایای خودش را در آفتاب سوختگی‌های میزانی ثابت نمایید لیکن نباید به منزله موردی اکثر از درمان آفتاب سوختگی درجه یک در نظر گرفته گردد و هیچ وقت نباید گذشته از این که پوست خودش را خنک کند، مورد استفاده قرار بگیرد. مورفی رز می‌گوید: «هنور، من آلوئه‌ورا را در قسمت نخستین آفتاب سوختگی اولویت می‌دهم. این ماده پوست را نپوشانده و گرما را روی آن نگه نمی‌دارد، سپس می‌تواند برای تکسین دادن (و در ضمن خنک کردن) بلافاصله پوست مورد استفاده قرار بگیرد. دقت داشته بمانید که زمانی که پوست خنک شد، او استفاده از کرمی با خاصیت آب رسانی استوار را توصیه می‌کند. «گزینش کردن کرم‌هایی پر موادی سان سرامید، شی باتر، جو دوسر و اسید هیالورونیک به باقی مطلب آرام نگهداشتن و محافظت کردن از سد پوست در روند پوسته ریزی یاری می‌کنند.»

روغن نارگیل


چه هنگامی می بایست از استفاده روغن نارگیل خودداری کنیم؟


می‌دانم که قبلاً نیز به این نکات اشاره کردیم لیکن بگذارید 100 درصد به آنان واضح اشاره کنیم. در باقی مطلب مثال‌هایی آورده شده که شما هیچ وقت نباید در آن موقعیت‌ها از روغن نارگیل برای تسکین آفتاب سوختگی بهره ببرید.

  • سریعاً بعد از آفتاب سوختگی
  • حس داغی در پوست
  • در شکل وجود هر گونه تاول در معرض دید
  • آفتاب سوختگی اکثر از درجه یک

گرین می‌گوید: «درمان‌های خانگی زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما یاری کنند تا بعد از آفتاب سوختگی پوست را تسکین داده و درمان نمایید. زمانی که آفتاب سوختگی ملایم می باشد و پوست زیر مکان آفتاب سوختگی معین نشده، استفاده کردن از درمان‌های خانگی بی‌خطر می باشد. هرچند، در صورتی که سوختگی درجه دو یا سوم باشد که می‌تواند موجب تب یا درد شدید، وضعیت تهوع یا استفراغ، به وجود آمدن تاول‌هایی که محیط زیادتری از بدن را پوشانده و بیرون آمدن آب زرد از تاول‌ها گردد، توصیه می‌کنم که به پزشک مراجعه نمایید.»


چطور می‌توان روغن نارگیل را با آلوئه‌ورا در عرصه تسکین آفتاب سوختگی مقایسه کرد؟


در این قسمت، غیر از این تمام ما می‌دانیم که آلوئه‌ورا در عرصه تسکین آفتاب سوختگی طرفداران زیادی دارد. بر پایه ی اطلاق‌های گرین، علت این دوست داشتنی سرشار بودن آلوئه‌ورا از آنتی اکسیدان‌ها و خواص ضد باکتریایی می باشد که هر دو آنان با هم دیگر موجب پیشگیری از رشد باکتری‌ها شده و درمان و ظاهر سالم پوست را بهبود می‌دهد. او افزوده می‌کند: «آلوئه‌ورا ایضاً به منزله بلافاصله کننده روند درمان سوختگی‌ها به نیکی شناخته شده می باشد، مطالعات نشان داده که این ماده درمان موضعی موثر برای سوختگی‌های درجه یک و دو می باشد. آلوئه‌ورا می‌تواند برای پوست هم سودمند باشد، این ماده پر آنزیم‌ها، ویتامین‌های A و E و ایضاً خواص ضد التهابی می باشد که می‌تواند به خشکی پوست، آکنه (خصوصاً در آکنه های میزانی به جای آکنه‌های عمیق یا کیستیک) و التهاب یاری کند. اگر چه که روغن نارگیل نیز بدون فواید نیست. «زمانی که پوست شما به آب رسانی راحت احتیاج دارد، روغن نارگیل می‌تواند عالی باشد. ترکیب طبیعی ژل آلوئه‌ورا و روغن نارگیل فوق‌العاده می باشد و می‌تواند بعد از گذراندن یک روز بلند در آفتاب مورد استفاده قرار بگیرد. زمانی که ژل آلوئه‌ورا و روغن نارگیل با هم دیگر تعامل کنند، دستاورد فوق‌العاده خواهد شد، پوست شما حسی تسکین یافته، سر اکنون و نرم شده خواهد داشت.


دستاورد‌گیری


فراموش نکنید که درمان‌های خانگی می بایست برای آفتاب سوختگی‌های ملایم (بیشتر آفتاب سوختگی‌ها در این مجموعه قرار می‌گیرند) مورد استفاده قرار بگیرند. در صورتی که آفتاب سوختگی به کنار تاول‌های شدید، تب یا تاول روی بخش‌های جلال از بدن باشد، شما می بایست سریعاً به پزشک مراجعه نموده و درمان‌های خانگی را کنار بگذارید. در صورتی که آفتاب سوختگی‌های ملایم دارید که می‌توان آنان را در خانه درمان نمایید، روغن نارگیل به منزله درمانی بی‌خطر در نظر گرفته می‌گردد، اگر چه فقط بعد از اینکه آفتاب سوختگی خنک شد. در صورتی که تا الان آفتاب سوختگی در وقت لمس کردن داغ می باشد (یا در صورتی که تاول دارید یا پوستتان تخریب شده)، روغن نارگیل مصرف نکنید چون که به علت طبیعت پوشانندگی که دارد می‌تواند گرما را روی پوست حبس نموده و روند درمان را به تاخیر بیندازد. به شکل کلی، آلوئه‌ورا هنور عالی ترین درمان مطلوب برای بر طرف بلافاصله آفتاب سوختگی‌ها در نظر گرفته می‌گردد و زیاد موثر می باشد. اگر چه، عالی ترین کاری که می‌توانید برای پوست فرجام دهید (و ایضاً هوشمندانه‌ترین عمل، چون که آفتاب سوختگی واقعاً دردناک می باشد) این می باشد که خودتان را در ضدآفتابی غرق نمایید (مورفی رز توصیه می‌کند که برای بدن خویش به اندازه یک توپ گلف ضدآفتاب بهره ببرید) که حداقل SPF آن 30 می باشد و هر تعدادی ساعت یک بار آن را تجدید نمایید (و در صورتی که دائماً وارد آب می‌شوید، در ضمن می بایست فواصل آن را کمتر نمایید). به علاوه، شما نباید ساعات اوج تابش اشعه UV آفتاب که بین ساعت‌های 10 صبح تا 2 ظهر می باشد، بیرون از خانه باشد، پوست شما برای اینکار قددران شما خواهد بود. فرجام دادن این تعدادی عمل راحت شما را از تحمل درد غیرضروری، خط ها آفتاب سوختگی آشکار، پیری زودرس پوست و در وهله نخست تصمیم گیری بین استفادده از روغن نارگیل و آلوئه‌ورا در امان نگه می‌دارد.

اکثر بخوانید: چطور آفتاب سوختگی پوست سر را درمان کنیم؟

منبع : www.styley.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *