ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی ارتودنسی نامرئی درمان های ارتودنسی نسبت به گذشته زیاد تر شده است. درمان راحت و بدون درد انواع ارتودنسی  سبب شده است تا

مشاهده مطلب
برای همیشه از لکه‌های قهوه‌ای پوست خداحافظی کنید

برای همیشه از لکه‌های قهوه‌ای پوست خداحافظی کنید

فهرست مطالب

برای مکرر از لکه‌های قهوه‌ای پوست خداحافظی نمایید

لکه‌های قهوه‌ای پوست که ضمناً به آنان لکه‌های پیری، لکه‌های کبدی یا لکه‌های ناشی از نور آفتاب هم می‌گویند در اشخاص بالای 50 سال زیاد شایع می باشد. خوشبختانه آنان مضر نیستند و علت به وجود آمدن آنان این می باشد که نور خورشید موجب می‌گردد تا سلول‌های پوست شما بیشتر از مرز رنگدانه طراحی کنند. لیکن در صورتی که می‌خواهید، تا اینجای کار نیز می‌توانید از شر آنان خلاص شوید. متداول‌ترین درمان‌ها کرم‌های روشن کننده پوست شکل، درمان‌ها لیزری یا لایه‌بردارهای شیمیایی می باشد که به دست حرفه ای پوست شما تمام می‌گردد لیکن احتمالاً شما نسبت به درمان‌های خانگی برای روشن کردن این لکه‌ها کنجکاو شوید. در صورتی که زیاد از درمان‌های خانگی موثر نیستند لیکن مطالعات تمام شده به تعدادی کمی از آنان بودجه می‌دهد. شما می‌توانید از این توصیه ‌ها بهره ببرید تا ببینید که آیا برای شما سودمند می باشند یا نه. در صورتی که آنان سودمند اصل نشدند، در ادامه با حرفه ای پوست خویش برای تمام درمان‌های سایر مذاکره نمایید.


قسمت ابتدا درمان‌های طبیعی موثر 


درمان‌های خانگی زیادی برای روشن کردن پوست و درمان لکه‌های تیره به شکل online وجود دارد لیکن مراقب شوید، زیادی از آنان موثر نیستند و برخی سایر می‌توانند خطرناک باشند. خوشبختانه، درمان‌های طبیعی وجود دارند که تا اندازه‌ای پیروزی آمیز بودند. این درمان‌های طبیعی را برای خودتان تمام دهید تا ببینید که آیا برای شما موثر می باشند یا نه. در صورتی که هر تالیف ناموافق شبیه خارش یا تحریک پوست را تجربه کردید، سریعاً مصرف این کرم‌ها را متوقف نمایید.

1. لکه‌ها را با کرم‌های گلیکولیک و اسید کوجیک محو نمایید

در کرم‌های روشن کننده پوست این دو ماده‌هایی پرطرفدار می باشند. شما می‌توانید کرم‌های شامل این مواد را بدون نسخه خریداری نمایید پس همین حالا در داروخانه به ادامه این نوع کرم‌ها بگردید.

استفاده از کرم‌ گلیکولیک روی پوست

2. با استفاده از آلوسین از به وجود آمدن لکه‌های اکثر خودداری نمایید

آلوسین از گیاه آلوئه‌ورا گرفته می‌گردد و به پوست هم یاری می‌کند تا طراحی بیشتر از مرز رنگدانه را متوقف کند. برای خریدن کرمی شامل آلوسین داروخانه یا سایت‌های online را چک نمایید. کرم مذکور را به مدت 15 روز 4 مقام در روز بهره ببرید تا از تیره‌تر شدن لکه‌ها پیشگیری نمایید.

  • آلوسین با آلوئه‌ورا خالص یکسان نیست، پس بین این دو مورد گیج نشوید.

کرم آلوسین

3. عصاره برگ توت را امتحان نمایید

عصاره توت در مطالعه‌ای در مقایسه با دارونماها توانست با پیروزی لکه‌های پوست را روشن کند، پس امکان دارد برای شما نیز دستاورد قسمت باشد. یک روغن عصاره 70 درصدی را روی لکه‌های تیره پوست خویش بزنید تا ببنید که لکه‌ها روشن‌تر می‌شوند یا نه.

  • این عصار عمومیت کمی دارد سپس ممکن احتیاج داشته شوید که online به ادامه آن بگردید.

سرم عصاره برگ توت

4. از کرم شیرین گویش برای لکه‌های تیره پوست بهره ببرید

ترکیبات پیدا شده در شیرین گویش امکان دارد شکل شما را حدوداً به اندازه سایر کرم‌های حاضر روشن کند. در روز یک بار از کرم شیرین گویش 20 درصد روی پوست خویش بهره ببرید تا ببنید که آیا موثر می باشد یا نه.

  • عصاره شیرین گویش هم پیروزی‌هایی از خویش در روشن کردن لکه‌های شکل نشان داده می باشد لیکن فقط هنگامی که با مواد سایر ترکیب می‌گردد.

مالیدن کرم شیرین بیان روی لکه‌های تیره پوست

5. برای مرطوب کردن لکه‌های تیره از کرم‌های شامل نیاسینامید بهره ببرید

نیاسینامید، نوعی از ویتامین B3، مرطوب کننده‌ای موثر می باشد و امکان دارد که به روشن کردن لکه‌های تیره پوست هم یاری کند. استفاده از کرم نیاسینامید 4-5 درصد را روی لکه‌های قهوه‌ای خویش به شکل در روز و به مدت 9 ماه امتحان نمایید تا ببنید که آیا برای شما موثر می باشد یا نه.

 کرم‌های حاوی نیاسینامید

6. با کرم ویتامین C پوست را خویش مغذی نمایید

ویتامین C ضمناً می‌تواند به محو کردن لکه‌های قهوه‌ای هم یاری کند سپس کرمی با این مواد خریداری نمایید و ببنید که آیا برای شما موثر می باشد یا نه. اینگونه کرم‌ها می بایست در داروخانه‌ها در دسترس باشند.

 کرم ویتامین C

7. از آب لیمو، دکلره یا براش‌های زبر روی پوست خویش استفاده نکنید

برخی درمان‌های خانگی امکان دارد خطرناک باشند. گذاشتن مواد اسیدی یا تحریک کننده روی پوست شبیه آب لیمو، سرکه و دکلره می‌تواند برای پوست شما مضر باشد. ضمناً، استفاده از براش‌ها زبر شست و شوی شکل خریداری شده در فروش‌گاه می‌تواند آسیب زیادتری در مقایسه با فایده آن داشته باشد، سپس از استفاده این مورد ها هم خوددای نمایید

  • میکرودرم ابریژن می‌تواند به روشن شدن لکه‌های قهوه‌ای هم یاری کند لیکن فقط در صورتی که یک حرفه ای شغل‌ای پوست اینکار را برای شما تمام دهد.
  • در صورتی که نسبت به اینکه چه موادی برای استفاده روی پوست شما مطلوب می باشد، مردد هستید، با حرفه ای پوست خویش راهنمایی نمایید.

استفاده از سفید کننده، آب لیمو ممنوع است

اکثر بخوانید: از سیر تا پیاز ناهماهنگی رنگ پوست را بدانید!


قسمت دوم درمان‌های پزشکی ثابت شده


در اصل تعدادی درمان پزشکی موضعی برای درمان‌ لکه‌های قهوه‌ای وجود دارد که نه فقط از لحاظ پزشکی ثابت شدند بلکه استفاده از آنان در خانه آسان می باشد. شما می‌توانید بعضی از این کرم‌های را بدون نسخه تهیه نمایید لیکن امکان دارد برای خریدن نوع قدرتمند‌تر آنان احتیاج به نسخه داشته شوید. با حرفه ای پوست خویش مذاکره نمایید تا عالی ترین مورد را برای شما گزینش کند. در صورتی که موثر نبود، ضمناً می‌توانید درمان داخل مطب شبیه لیزر درمانی یا درمابراسیون را برای خلاص شدن از شر این لکه‌ها امتحان نمایید.

1. برای تمام درمانی متداول از کرم هیدروکینون 2 درصد بهره ببرید

هیدروکینون (HQ) کرمی متداول برای روشن کردن پوست و احتملاً همان موردی می باشد که حرفه ای پوست برای آغاز درمان به شما توصیه می‌کند. هیدروکینون با غلظت 2 درصد می بایست بدون نسخه در داروخانه‌ها در دسترس باشد سپس یک تیوپ آن را از داروخانه خریداری نمایید. اول پوست خویش را شسته و در ادامه کرم را روی لکه‌های قهوه‌ای خویش بزنید. اینکار را یک بار در روز تمام دهید.

  • می بایست از کرم هیدروکینون به مدت 5 هفته برای دیدن دستاورد بهره ببرید.
  • شما ضمناً می‌توانید با داشتن نسخه‌ای از حرفه ای پوست خویش نوعی قدرتمند‌تر از کرم هیدروکینون را تهیه نمایید.

 کرم هیدروکینون

2. از حرفه ای پوست خویش نسخه‌ای برای تهیه رتینوئید درخواست نمایید

رتینوئیدها کرم‌های موضعی استروئیدی می باشند که برای زیادی از مورد ها از حرف آکنه، چین و چروک و لکه‌های قهوه‌ای استفاده می‌شوند. شما شایدً برای تهیه آن به نسخه پزشک نیاز دارید پس در صورتی که این درمان برای شما مطلوب می باشد، آن را از پزشک خویش بخواهید.

  • در صورتی که پوست حساسی داشته شوید، رتینوئیدها امکان دارد موجب مقداری تحریک روی پوست شما بشوند سپس در صورتی که ایرادی روی پوست خویش دیدن کردید، استفاده از آن را متوقف نمایید.

معاینه پوست توسط پزشک

3. کرم آزلائیک اسید 20 درصد بزنید

این ترکیب می‌تواند پوست شما را روشن نموده و پیروزی نیکی در درمان لکه‌های قهوه‌ای حدوداً به اندازه هیدروکینون یا در بعضی مورد ها در ضمن نتایج خوب تر نشان داده می باشد. سعی نمایید کرم را 2 بار در روز بهره ببرید تا ببینید آیا لکه‌های قهوه‌ای شما بهبود پیدا می‌کنند یا خیر.

  • در صورتی که این کرم را با لایه برداری شیمیایی و حرفه ای بهره ببرید، امکان دارد پیروز‌تر عمل کند سپس نسبت به این چاره درمان با حرفه ای پوست خویش مذاکره نمایید.

کرم آزلائیک اسید


قسمت سوم پیشگیری از تیره‌تر شدن لکه‌های پوستی


علت اساسی که لکه‌های تیره پوستی شمایل گرفته و بدتر می‌شوند، قرار گرفتن در معرض نور آفتاب می باشد. عالی ترین مسیر برای متوقف کردن لکه‌های کنونی از تیره‌تر شدن و تشکیل لکه‌های تازه در وهله ابتدا، محاظفت از پوست در مساوی آفتاب می باشد. اینکار در ضمن امکان دارد به محو شدن لکه‌های تیره پوست به مرور لحظه هم یاری کند. مراحل زیر را ادامه نمایید تا از پوست خویش در مساوی اشعه‌ها مضر UV محافظت نمایید.

1. مکرر موقع بیرون رفتن از خانه ضدآفتاب با SPF درجه 30 بزنید

در ضمن در صورتی که هوا ابری یا بارانی می باشد، شما تا اینجای کار نیز می بایست از پوست خویش در برابر آفتاب محافظت نمایید. هر هنگامی که از خانه بیرون می‌روید، می بایست حداقل ضدآفتاب با SPF درجه 30 به همه ی پوست عریان خویش بزنید تا از تابش اشعه‌های UV در امان شوید.

  • در صورتی که اکثراً روی پوست خویش آکنه می‌زنید، از ضدآفتاب‌های برجسته پوست‌های چرب با برچست «نان کمودوژنیک» بهره ببرید.
  • وقتی که به مدت بلند بیرون از خانه هستید، هر دو ساعت یک بار ضدآفتاب خویش را تمدید نمایید. در صورتی که شنا می‌نمایید، بعد از بیرون آمدن از آب آن را تجدید نمایید.
  • عالی ترین روش استفاده از ضدآفتاب، استفاده از آن 15-30 دقیقه گذشته از بیرون رفتن می باشد سپس عالی ترین محافظت ممکن را به محض بیرون رفتن از خانه روی پوست خویش خواهید داشت.

ضدآفتاب با SPF 30  درصد

2. وقتی که تابش قدرتمند آفتاب در خانه بمانید

احتمالاً اینکار روشی ایده‌آل به نظر نرسد لیکن عالی ترین مسیر برای در امان ماندن از آفتابی‌ترین ساعت‌های روز می باشد. به شکل معمول، این هنگامی بین ساعت‌ها 10 صبح تا 2 ظهر می باشد. در طول این ساعات، اشعه‌های خورشید قدرتمند می باشند و می‌توانند زیادترین آسیب را به پوست شما وارد کنند. سعی نمایید به گونه‌ای برنامه‌ریزی نمایید تا بتوانید در طول آن ساعات در خانه مانده و از تابش نور آفتاب در امان شوید.

  • در صورتی که مجبور به بیرون رفتن از خانه شدید، تا آنجایی که می‌تواند در سایه بمانید.

10 صبح تا 2 ظهر قرار گرفتن در معرض آفتاب ممنوع است

3. در روزهای آفتابی خودتان را با لباس، عینک آفتابی و کلاه بپوشانید

در روزهای آفتابی وقتی که از خانه بیرون می‌روید، استفاده از ضدآفتاب امکان دارد کافی نباشد. تا آنجایی که می‌توانید پوست خویش را با رنگ‌های روشن بپوشانید تا در مرز قابلیت در معرض تابش اشعه‌های UV نباشید. کلاه قرار دادن را هم فراموش نکنید.

  • شما می‌توانید از لباس‌های بهره ببرید که برای محافظت در برابر اشعه UV پیاده سازی شدند. سعی نمایید لباس‌هایی را پیدا نمایید که روی آنان برچسب UPF 40 یا UPF 50 دارد تا بیشتر از پیش در برابر نور UV از خویش محافظت نمایید.

عینک آفتابی و کلاه

4. روی شیشه بخش راننده ماشین خویش فیلم محافظ UV نصب نمایید

احتمالاً انتظار این حرف را نداشته شوید لیکن شما می‌توانید در اکنون رانندگی کردن در معرض تابش نور آفتاب بسیاری قرار بگیرید. با نصب کردن فیلم محافظ UV در بخش شیشه راننده ماشین خویش از تابش این نورها در امان بمانید. با این چاره می‌توانید از خویش در برابر تابش UV در ساعات بلند رانندگی محافظت نمایید.

نصب محافظ UV روی شیشه پنجره ماشین


توصیه‌های پزشکی


در صورتی که اکثر چاره‌های خانگی به درمان لکه‌های قهوه‌ای هم یاری نمی‌کنند لیکن شمار کمی از آنان تا میزانی پیروز بودند. آنان نباید موجب هیچ نوع آسیبی به پوست شوند تا شما بتوانید آنان را روی خودتان امتحان نمایید. هرچند فرقی نمی‌کند که شما از درمان‌های خانگی بهره ببرید یا درمان‌ها شغل‌ای، مکرر می بایست از پوست خویش در مساوی نور خورشید محافظت نمایید تا از بدتر شدن لکه‌های قهوه‌ای پیشگیری نمایید. با گزینش درمان مطلوب، لکه‌های تیره می بایست در مدت تعدادی هفته از بین بروند.


جواب به سوال های پر تکرار 


1. آیا سرکه سیب می‌تواند لکه‌های پیری را از بین ببرد؟

هیچ مدرکی نیکی برای تاثیرگذاری این ماده وجود ندارد لیکن در صورتی که می‌خواهید می‌توانید آن را امتحان نمایید. لیکن مطمئناًً سرکه سیب را رقیق نمایید، استفاده هر روز آن هم می‌تواند برای پوست شما مضر باشد.

2. چقدر لحظه می‌برد تا آب لیمو لکه‌های پیری را محو کند؟

حدود یک هفته گذشته از پدیدار شدن آشکار دستاورد آن، اگرچه امکان دارد تعدادی هفته طول بکشد تا تاثیرگذاری آن واقعاً قابل تشخیص باشد.

3. آیا سرکه سیب لکه‌ها و جوش‌ها را از بین می‌برد؟

بله. سرکه یک اسید ملایم می باشد که امکان دارد به نقایص پوستی ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب هم یاری کند. مطمئن شوید که آن را با آب رقیق می‌نمایید، چون موجب حالت سوزش روی پوست حساس می‌گردد. سرکه سفید عالی ترین عملکرد را دارد.

4. چطور در مدت لحظه 5 روز از شر جای جوش‌هایم خلاص شوم؟

باید هر روز حدود 15-20 دقیقه از چاره عسل و آب لیمو بهره ببرید. جای زخم‌ها کمرنگ می‌شوند لیکن ظرف پنج روز انتظار معجزه نداشته شوید.

5. چطور از شر لکه‌های قرمز خلاص شوم؟

لکه‌های قرمز امکان دارد خوشه‌هایی از مویرگ‌ها باشد به این معنا که کوچکترین رگ‌های خونی در بدن. در این شرایط، مراجعه به حرفه ای پوست عالی ترین توصیه می باشد. بعضی از لکه‌های قرمز را می‌توان با لیزر درمانی و دیگر چاره‌های درمانی از بین برد ، لیکن حرفه ای پوست شما می‌تواند به شما بگوید که کدام چاره براش ما عالی ترین خواهد بود.

6. چه توصیه‌ای برای لکه‌های سیاه دارید؟

شکل خویش را در معرض تابش نور آفتاب قرار ندهید! در صورتی که صورتتان در معرض تابش نور خورشید می باشد، مطمئناًً از ضدآفتابی با SPF درجه 15 یا بالاتر روی شکل خویش بهره ببرید.

7. آیا ممکن این لکه‌های سیاه با کک مک خطا گرفته شوند؟

عموماًً کک مک‌های آنقدر تیره نیستند که سیاه به نظر برسند. آنان قهوه‌ای شبیه به نظر می‌رسند، این در حالی می باشد که لکه‌های سیاه سیاه می باشند.

8. در صورتی که از روغن کرچک استفاده کنم، آیا رشد موهای صورتم متوقف خواهد شد؟

خیر. روغن کرچک به طور معمول برای ضخیم شدن و تقویت مو استفاده می‌گردد، سپس دستاورد می‌تواند برعکس باشد.


موارد


  • عالی ترین مسیر برای درمان لکه‌های سیاه پیشگیری از تشکیل شدن آنان در اول می باشد. مکرر از پوست خویش در مساوی آفتاب محافظت نمایید تا از پدیدار شدن آنان پیشگیری نمایید.
  • در صورتی که درمان‌های خانگی تاثیرگذار نبود، تا اینجای کار مسیر‌های زیاد کسی دیگر برای روشن کردن لکه‌های تیره پوست وجود دارد! برای داشتن گزینش‌های اکثر با حرفه ای پوست خویش مذاکره نمایید.

هشدارها


  • لکه‌ها قهوه‌ای اثر‌ای از این می باشند که شما در اکنون آفتاب گرفتن بیشتر از مرز هستید پس گام‌هایی برای محافظت از پوست خویش در مساوی تابش نور آفتاب بردارید.
  • لکه‌های قهوه‌ای مضر نیستند لیکن برخی از اقسام سرطان‌های پوست می‌توانند مانند به آنان باشند. در صورتی که لکه‌های روی پوست شما سیاه، تعدادی رنگ، در اکنون رشد، خونریزی یا دارای حاشیه ناهموار می باشد، سریعاً به پزشک مراجعه نمایید.

اکثر بخوانید: 11 گام تا دست یابی به پوستی خوب تر

منبع : www.styley.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *