بیماری کاوازاکی چیست؟

بیماری کاوازاکی چیست؟

بیماری کاوازاکی چیست؟ بیماری کاوازاکی چیست؟ آیا بیماری کاوازاکی همان کروناست؟ آیا کرونا منتهی به کاوازاکی می گردد؟ کاوازاکی بیماری‌ای می باشد که زیادتر در

مشاهده مطلب
استایل پرپی یاپوشش به سبک بچه پولدارها

استایل پرپی یاپوشش به سبک بچه پولدارها

فهرست مطالب

استایل پرپی یاپوشش به سبک بچه پولدارها

در بین سبک‌های لباس پوشیدن استایل پرپی بیشتر از هر سبکی نماد آراستگی می باشد و اصالت را فراخوانی می‌کند. منشا این سبک خرده فرهنگی به نام پرپ در امریکاست که از مدارس خصوصی گذشته از دانشگاه در شمال شرقی امریکا آغاز شده. این مدارس که اعلا ثروتمندان بودند سعی می‌کردند علاوه بر تبلیغ سبک خاصی از لباس پوشیدن، وجه تمایز‌هایی در طرز حادثه، مذاکره کردن، منش و نگرش اشخاص را در چهارچوبی معین رواج دهند که سری این‌ها خرده‌فرهنگی را تشکیل می‌داد که معرف اشخاص از طبقات اجتماعی بالا بود.

استایل پرپی یاپوشش به سبک بچه پولدارها

از آنجا که این مدارس یا کالج‌ها شروع چنین سبکی بودند به استایل پرپی، استایل کالجی یا علم‌آموزی نیز می‌گویند. از سال 1950 استایل کالجی جهت و سمت ورزشی پیدا کرد و این سمت‌گیری در لباس‌های ورزشکاران رشته‌های راگبی، تنیس، قایقرانی، شمشیربازی، گلف و سوارکاری به نیکی نمایان شد. به عنوان مثال می‌توانیم به لباس‌های طریق‌طریق سوارکاران یا لباس‌های ملوانی قایقرانان اشاره کنیم که همچنان در جهان مد تاثیرگذار و پرطرفدار می باشند.

استایل پرپی یاپوشش به سبک بچه پولدارها

اکثراً ما استایل پرپی را با برندهایی نظیر رالف لارن، تامی و لاکوست می‌شناسیم و سه مورد کلاسیک بودن، آراستگی و کالجی بودن همیشه در این برندها به نیکی دیده می‌گردد. ولی پرپی استایل در سال 1960 با طراحانی نظیر پری الیس و لیلی پولیتزر به اوج رسید و سه دهه بعد درحالی که تمایل آدم ها به استایل کلاسیک پرپی کم شده بود، در دهه 1990 طراحانی شبیه مارک جیکوبز و جی کرو به پیاده سازی با سبک پرپی حرفه ای پرداختند و استایل پرپی بار سایر پرطرفدار طرفدارانش شد.

استایل پرپی یاپوشش به سبک بچه پولدارها

طرفداران استایل پرپی چه می‌پوشند؟

استایل پرپی با آوانگارد میانه‌ای ندارد. ترکیب‌ها در این استایل آسان، بی‌دردسر و شیک می باشند. بسیار اهل استایل لایه لایه نیستند و شمار لایه‌ها محدود می باشد. سیلوئت‌ها در این سبک اندامی و بدون حجم می باشند. در این استایل به ندرت قوانین مد شکسته می‌گردد و عموماً در ترکیب رنگ‌ها ریسک نمی‌کنند. پرپی‌ها لباس قدیمی یا جین‌های پاره نمی‌پوشند و با لباس گشاد و اورسایز غریبه می باشند. احتمالاً همین موجب می‌گردد که بیشتر از هرچیزی استایل پرپی احساس نظم، ترتیب و تمیزی را انتقال دهد.

استایل پرپی یاپوشش به سبک بچه پولدارها

در ترکیبات استایل پرپی از رنگ‌های غنی اکثر استفاده می‌گردد. رنگ‌هایی مانند سبز زمردی، قرمز بورگاندی و آبی ملوانی یا سرمه ای، اگر چه رنگ سفید و طیف خاکستری‌ و قهوه‌ای نیز از گزینه‌های پرطرفدار پرپی به تعداد می‌رود.

استایل پرپی یاپوشش به سبک بچه پولدارها

اشکال چهارخانه‌ها، نقشه پارچه مورد تمایل در این سبک می باشد. نقشه‌های گینگهام، شطرنجی، تویید، آرگایل و تارتان نیز اکثراً در لباس‌های پاییز و زمستانه این استایل دیده می‌گردد. علاوه بر چهارخانه نقشه‌های ابتدایی طریق‌طریق و خال‌خالی در ترکیب رنگی سفید-سرمه‌ای، سفید-قرمز و سفید-مشکی خیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بین پرپی‌پوشان حرفه ای نقشه‌های ریز و ظریف گل‌گلی یا بته جقه نیز به چشم می‌خورد.

استایل پرپی یاپوشش به سبک بچه پولدارها

لباس‌های یقه‌دار، پولوشرت‌ها، پیراهن‌های آکسفوردی، جلیقه‌های کلاسیک و کت‌های بلیزر از تکه‌های مهم کمد یک طرفدار استایل پرپی می باشند. برای دخترها دامن‌های پلیسه و پیلی دار کوتاه به دنبال جوراب و جوراب شلواری خیلی پر مصرف می باشد. در فصل سرما ژاکت‌های ریز بافت دکمه‌دار و پلیورهای یقه‌هفت در کنار یک شومیز یقه‌دار مناسب ترین گزینش برای یک پرپی‌پوش می باشد.

استایل پرپی یاپوشش به سبک بچه پولدارها

در خصوص اکسسوری‌های پرطرفدار طرفداران این استایل می بایست گفت هرچه‌ظریف‌تر و کلاسیک‌تر نیکوتر. پرپ‌‌ها پولدارانی می باشند که به ادامه زرق و برق و تجمل نیستند و تنها شیک و آراسته بودن را در نظر می‌گیرند. سپس شمار اکسسوری‌هایی که استفاده می‌کنند افزون نیست. زیورآلات‌شان عموماً نقره‌ای، مات و آسان می باشند. مروارید از زیورآلات پرطرفدار آنهاست. اکثر وقت ها یک ساعت کلاسیک با بند چرمی یا فلزی توسط دارند و گاهی نیز از گل‌سینه‌های توهم روی یقه کت یا جلیقه خویش استفاده می‌کنند.

استایل پرپی یاپوشش به سبک بچه پولدارها

برای پسرها نیز پاپیون و کروات، کلاه‌های لبه دار بیسبال و کلاه برت یا انگلیسی اصلی ترین اکسسوری‌ها می باشند. کمربندهای مورد استفاده در استایل پرپی کلاسیک با سگکی آسان می باشند.کفش‌ دختران و پسران پرپی‌پوش از بین کفش‌های چرمی کالجی، آکسفوردی و کفش‌های ورزشی کلاسیک و عموماً سفید گزینش می‌گردد. در صورتی که نیز قرار باشد کفش پاشنه بلند رسمی بپوشند آسان‌ترین طرح‌ها را گزینش می‌کنند. در زمستان پرطرفدار‌ترین بوت‌ها برای دختران پرپی، بوت سوارکاری و برای پسران نیم‌بوت‌های نقشه چلسی یا آکسفورد می باشند.

استایل پرپی یاپوشش به سبک بچه پولدارها

آرایش شکل دختران آسان، مات و سبک می باشد و اکثر اوقات موهای کوتاه با کات‌های منظم و صاف دارند. دختران پرپی اکثراً موها را براشینگ و باز می‌گذارند یا پشت سر جمع می‌کنند. هدبند یکی سایر از اکسسوری‌هایی می باشد که در این سبک لباس پوشیدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. طرح موی آقایان نیز عموماً کلاسیک، کوتاه و مرتب می باشد.

استایل پرپی یاپوشش به سبک بچه پولدارها

از آنجایی که مشخصه اساسی استایل پرپی تمیز و شیک بودن می باشد، برای بچه‌ها خصوصاً پسربچه‌ها خیلی مطلوب می باشد. در بین آثار طراح ها بیشتر از هر وقتی استایل پرپی را در کالکشن‌های کروز یا ریزورت که در فاصله بین دو فصل اساسی مد عرضه می‌شوند، می‌توانید ببینید.

منبع: بپوشیم

اشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در واتس نرم افزاراین مقاله را برای دوستان خویش ایمیل نمایید

نظر بدهید لغو جواب

منبع : cafemod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *