مراقبت از کودکان در زمان شیوع کرونا

مراقبت از کودکان در زمان شیوع کرونا

فهرست مطالب

مراقبت از کودکان در هنگام سرایت کرونا

کل‌گیری کرونا موجب شده سوالاتی در فکر اشخاص خلق گردد. یکی از با اهمیت‌ترین سوال های در این عرصه روش مراقبت از کودکان در هنگام سرایت کرونا هست. در این مطلب با اهمیت‌ترین موارد برای شما لیست شده، با ما همقدم شوید:

توصیه‌هایی برای بازی کردن کودکان با یکدیگر، رعایت فاصله‌ اجتماعی و رفتارهای سالم برای پیشگیری از بیماری

زندگی کودکان به علت سرایت ویروس کرونا دگرگون شده هست. تعطیل شدن مدارس و عدم نیاز هم‌بازی، روتین زندگی کودکان را به هم ریخته هست. کودکان هم سوال‌هایی نسبت به ویروس کرونا دارند و برای پیشگیری از ازدیاد اضطراب آنان می بایست از جواب‌هایی مطلوب سن کودک استفاده کرد. این در کنار این به گفت‌و‌گو و الگو گذاشتن چیزهایی که آنان می‌توانند کنترل کنند، همچون شستن دست، رعایت فاصله اجتماعی و بقیه رفتارهای تقویت کننده سلامت یاری می‌کند.

آیا کودکان در مساوی ویروس کووید ۱۹ ایمن می باشند؟

کودکان از حرف نوزادان هم به ویروس کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند. هر تعدادی کودکان علائم خفیف‌تری از تب، خستگی، سرفه و … را تجربه می‌کنند. برخی از کودکان عوارض شدیدتری از این بیماری را نشان می‌دهند که کمتر شایع هست. کودکان با بیماری و مشکل های عرصه‌ای، زیادتر در خطر ابتلا به نوع شدید این بیماری می باشند.

آیا در این شرایط سامان واکسیناسیون نوزادان و کودکان مهم هست؟

جواب به این سوال به کارکنان مختلفی اعم از پیشنهادهای عرضه شده به دست درمانگاه و مطب پزشک شما بستگی دارد. همانند همه تصمیمات مربوط به سلامتی فواید و خطرات این تصمیم هم می بایست سنجیده گردد.

واکسیناسیون ابتدایی برای نوزادان و کودکان (به‌ خصوص نوزادان شش و زیر شش ماه) مزایای مهمی دارد. در هنگام‌هایی که سامانه ایمنی بدن نوزادان در معرض آسیب هست، از آنان در معادل عفونت‌هایی مانند ذات‌الریه و سیاه‌سرفه که شاید کشنده باشند حفاظت می‌کند. در آن واحد شاید در راه رفت و برگشت به درمانگاه یا مطب پزشک در معرض ویروس کووید ۱۹ قرار گرفته و در مقایسه با آن آسیب‌پذیر باشند.

یادمان باشد درجهت مراقبت از کودکان در هنگام سرایت کرونا برای کودکان دوسال به بالا، در زیادتر مورد های درنگ کردن و موکول کردن واکسیناسیون به هنگامی به جز آن شایدً تصمیم مناسب تری باشد. لکن شاید این تصمیم برای بعضی از کودکان با شرایط ممتاز و یا آن‌هایی که از هنگام واکسنشان گذشته هست ایده نیکی نباشد.

عالی ترین عمل ارتباط گرفتن با درمانگاه و یا مطب دکتر هست. از اقدامات پیشگیرانه‌ای که برای حفاظت از کودکان سامان می‌دهند مطلع شده و با آنان نسبت به شرایط ویژه خویش همچون حالت سلامتی کودکتان و مقدار سرایت ویروس کرونا در منطقه خویش مکالمه نمایید. در کنار این این مساله که آیا در معرض این ویروس قرار گرفته‌اید یا نه را هم به آنان بگویید. با تعامل هم دیگر می‌توانید عالی ترین تصمیم را برای کودک خویش بگیرید.

در این مورد زیادتر بخوانید:

در هنگام سرایت ویروس کرونا، چه هنگامی کودک خویش را پیش دکتر ببریم؟

هر کاری که مهم نیست می بایست به هنگام غیر از اینی که شرایط خوب تر و امن‌تر هست موکول گردد. که این حاوی معاینه‌های عمومی و چکاپ برای کودکان بالای دو سال هم می‌گردد (خیلی از مراکز بهداشتی معاینات عمومی را ضمناً برای کودکان کم‌سن‌تر هم به تعویق می‌اندازند). و در کنار این حاوی همه قرارملاقات‌هایی می‌گردد که می‌توان به تاخیر انداخت. همچون جست و جو درمان کودک دارای اختلال نقص دقت و زیاد‌فعالی (ADHD) که در اجتماع و مدرسه به نیکی رفتار می‌کند.

پزشک شما می‌تواند نسبت به اینکه چه چیزهایی را به تعویق انداخته شما را مشاوره نموده و هنگام مراجعه غیر از اینی را برایتان در نظر بگیرد.

خیلی از مراکز درمانی ویزیت تلفنی یا برپایه اینترنت را پیشنهاد داده که در این گونه از ارتباطات مقدار رد و بدل شدن داده های خیلی پر اهمیت هست.

هر تعدادی برخی چیزها محتاج درمان حضوری می باشند همچون:

  • بیماری یا صدمات جدی و شدید. همچون کودک دارای ایراد تنفسی، درد قابل‌ دقت و شدید، بی‌خوابی غیرمعمول، تب بالایی که پایین نمی‌آید، بریدگی و زخمی که احتیاج به بخیه دارد یا استخوانی که شاید شکسته باشد. برای مشاوره نسبت به اینکه آیا می بایست کودک خویش را به مطب ببرید یا اورژانس محلی، با پزشک خویش ارتباط بگیرید.
  • کودکانی که برای یک حالت جدی پزشکی همچون سرطان، بیماری کلیوی یا یک بیماری روماتولوژیکی به شکل پیوسته در اکنون معالجه می باشند. این شاید حاوی شیمی‌درمانی، وارد کردن بقیه داروها، دیالیز یا وارد کردن خون هم باشد. پزشک در زمینه هرگونه تبدیل در معالجه یا روش سامان آنان در طول سرایت ویروس کرونا، به شما توصیه‌هایی را خواهد داد. تا زمانی که پزشکتان به شما نگفته هست هیچ‌کدام از قرارهای قبلی خویش با او را از قلم نیندازید.
  • معاینه‌های عمومیِ کودکان کم‌سنی که به واکسن نیاز داشته و یا احتیاج هست که رشد آنان وارسی گردد. تدبیر‌ها و اقدامات فعلی مراکز درمانی موردنظرتان را وارسی نمایید.
  • ویزیت و معاینه‌های عمومیِ کودکانی که شرایط سلامتی خاصی دارند. که حاوی کودکانِ دارای مشکل های تنفسی که احتیاج به معاینه ریه دارند، کودکانی که برای حفاظت از سامانه ایمنی‌شان به واکسن نیاز دارند، کودکانی که فشار خون بالا دارند، کودکانی که وزن افزوده نمی‌کنند، کودکانی که احتیاج به بخیه یا کشیدن آن دارند و یا کودکانی با آزمایش خون غیرطبیعی که احتیاج به وارسی مجدد دارند می‌گردد.

حرف ‌پایان: با پزشک خویش راهنمایی نمایید. تصمیم‌گیری به کارکنان مختلفی همچون حالت کودک، مقدار سرایت ویروس در منطقه شما، اینکه آیا شما در معرض ویروس قرار گرفته‌اید یا خیر، اقدامات ایمنی‌ای که دکتر شما در مطب خویش رعایت می‌کند و در کنار این روش رفت و آمد شما به مطب و خانه بستگی دارد.

با تعطیل شدن مدارس در سرزمین آیا داشتن پرستار بچه درست هست؟ با این حساب که نمی‌دانیم آیا آنان در معرض بیماری قرار گرفته‌اند یا نه.

حقیقت این هست که هر چه شما و فرزندانتان با اشخاص کمتری مواجه داشته شوید همانقدر خوب تر هست. هر تعدادی شاید در مواقعی پدر و مادر در منزل نبوده و قابلیت مراقبت از کودک را نداشته باشند.

همه کاری که می‌توانید سامان دهید این هست که با رعایت توصیه‌های زیر خطر ابتلا را به حداقل برسانید:

  • گزینش‌ کردن پرستار بچه‌ای که به جز خانواده شما، حداقل تماس را با اشخاص به جز آن دارد.
  • محدود کردن شمار پرستار بچه‌ها. در شکل قابلیت فقط یک پرستار بچه داشته شوید. در صورتی که ممکن نیست تعدادشان را به اندک ترین وضعیت ممکن برسانید.
  • مطمئن شوید که پرستار بچه‌تان فاصله‌ اجتماعی را رعایت نموده و در کنار این می‌داند که هر وقت حالت مریضی کند یا در معرض ویروس قرار بگیرد می بایست بدون آمدن به خانه‌تان به شما آگاهی دهد.
  • پرستار بچه می بایست تا مرز قابلیت فاصله خویش را در مقایسه با کودک رعایت نموده و ارتباط‌های تحویل دادنی را به حداقل برساند.
  • اعتماد ثمر نمایید که همه اشخاص در طول روز به شکل همیشه دستان خویش را می‌شویند (خصوصاً پیش از غذا خوردن).

به علت قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی، کتابخانه‌ها، تکاپو‌های تفریحی، رویدادهای قوی ورزشی و همه محل‌هایی که والدین کودکان خویش را به آنجا می‌بردند هم تعطیل شده هست. برای بازی‌کردن بچه‌ها چه پیشنهادهایی دارید؟ دوست ندارم بچه‌هایم هر روز تنها مساوی صفحه تلویزیون باشند.

به طور ایده‌آل برای اینکه فاصله‌گذاری اجتماعی فایده داشته باشد، کودکان نباید با هم دیگر بازی کنند. در صورتی که مطمئنید که دوست کودکتان سالم هست و هیچ تماسی با شخص آلوده یا مشکوک به ویروس نداشته هست بازی با او (داشتن فقط یک همبازی پیشنهاد می‌گردد) شاید ایرادی نداشته باشد، هر تعدادی ما به طور قطع نمی‌توانیم بگوییم که اشخاص با چه افرادی ارتباط داشته‌اند.

از آنجا که در خارج‌های باز قابلیت رعایت فاصله زیادتر هست، بازی کردن بچه‌ها با هم دیگر در چنین مناطقی تبدیل مناسب تری هست. در تکاپو‌هایی مانند دوچرخه‌سواری و کوهنوردی احتمال انتقال ویروس‌ها و میکروب‌ها به هم دیگر کمتر هست (اگر چه داشتن و استفاده از ضدعفونی‌کننده هم پیشنهاد می‌گردد). قانو‌ن‌هایی برای رعایت فاصله و ارتباط تحویل دادنی و لمس کردن گذاشته و در صورتی که احتمال می‌دهید که فرزند شما این قوانین را رعایت نمی‌کند بازی کردن در خارج باز هم پیشنهاد نمی‌گردد.

شما تا حالا هم با رعایت قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی می‌توانید با خانواده به دوچرخه‌سواری و یا کوهنوردی بروید. ورزش‌هایی مانند فوتبال خانوادگی، بدمینتون و … هم سرگرم‌کننده‌اند.

کودکان می‌توانند به شکل غیر فیزیکی و ارتباط تصویری هم (بدون اینکه در کنار هم باشند) با یکدگیر بازی کنند.

من با بچه‌ها و نوه‌هایم زندگی می‌کنم. زمان مراقبت از نوه‌هایم برای کم شدن خطر ابتلا به ویروس چه طریق‌کارهایی را پیشنهاد می‌دهید؟

در چنین شرایطی که پدربزرگ و یا مادربزرگ با نوه‌ها زندگی می‌کنند، همه اشخاص خانواده می بایست هرچه که در توان دارند سامان داده تا خطر ابتلا به ویروس کرونا را به حداقل برسانند.

نوه‌ها و در کنار این والدین می بایست تا مرز قابلیت در خانه بمانند تا خطر ابتلای تمام خانواده کمتر گردد. همه اشخاص خانواده می بایست به شکل همیشه دستان خویش را شسته و سطوح هم می بایست تمیز شوند.

ارتباط تحویل دادنی می بایست به حداقل برسد و اشخاص تنها در شکل اهمیت با هم دیگر ارتباط داشته باشند. هر چقدر هم که بودن در نزدیکی و در آغوش پدربزرگ و مادربزرگتان دلچسب باشد کنون هنگام مناسبی برای این عمل نیست.

 

منبع:

 

 

منبع : www.moheb.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *