10 پنیر مشهور از بهترین پنیرهای دنیا برای مصرف روزانه

 لبنیات یکی از مهم‌ترین مواد غذایی در برنامه روزانه همه ما محسوب می‌شود. پنیر هم نوعی لبنیات است که در حال حاضر بیش از 1800 نوع مختلف از آن در دنیا وجود دارد. مصرف پنیر با هر شکلی که باشد، باعث رسیدن مواد معدنی و ویتامین‌های مختلف به بدن می‌شود و درنهایت اثرات خود را روی بدن می‌گذارد.

مشاهده مطلب
استفاده از ترامادول برای زودانزالی

استفاده از ترامادول برای زودانزالی

فهرست مطالب

استفاده از ترامادول برای زودانزالی

وقت مطالعه: 2 دقیقه

1399-06-13

اختلالات انزال از اختلالات شایع در مردان می باشد. اختلال در انزال، پنج نوع شایع دارد که عبارت‌اند از: انزال زودرس، انزال دیررس، ناتوانی در دست یابی به انزال، انزال دردناک و عدم انزال. در برنامهٔ اینستا‌کلینیک محب که در صفحهٔ اینستاگرام محب به شکل زنده با‌ حضور آقای دکتر نیما نریمانی فوق دانش اورولوژی، ناباروری و اختلالات انزال، برگزار شد، این سؤال مطرح شد که “آیا استفاده از ترامادول برای زودانزالی اقدامی درست می باشد؟”. جواب آقای دکتر نریمانی را می‌توانید در این ویدیو نظاره کنید.

دکتر نیما نریمانی، فوق دانش اورولوژی، ناباروری و اختلالات انزال در گفت‌وگوی زنده با برنامهٔ اینستاکلینیک محب در خصوص این سؤال که آیا استفاده از ترامادول برای زودانزالی اثربخش می باشد یا خیر تشریح دادند:

ترامادول جزء گروه‌ٔ مخدر‌ها می باشد و امکان دارد جزء دارو‌هایی باشد که شخص نام آن را از همکاران یا دوستان خویش، تحت موضوع درمانگر زودانزالی بشنود. درست می باشد که امکان دارد بتواند تا حدی هم مؤثر باشد، ولی عوارض بدی از حرف وابستگی را به ادامه خواهد داشت که موجب می‌گردد به هیچ موضوع مصرف آن را توصیه نکنیم.

در اشخاص پس از مصرف این دارو، وضعیت سرخوشی خلق می‌گردد، در نتیجه شخص به تدریج دوز دارو را فزونی می‌دهد.

از سایر نکاتی که می بایست مطمئناً به آن دقت نمود این می باشد که این دارو safe (ایمن) نیست، در اصل عوارضی همچون تشنج و یا وابستگی در شخص خلق می‌کند و ضمناً امکان دارد موجب گردد شخص به مصرف بقیه مواد مخدر هم روی آورد تا تبدیل آن شوند.

در کسانی که مسن یا میانسال می باشند ضمناً مصرف این خانواده از دارو‌ها می‌تواند حملات افتادن در اشخاص خلق کند به این شکل که به عنوان مثالً در فردی که دارو‌های فشارخون مصرف می‌کند، موجب افت فشارخون شده و در حاصل عاملی برای زمین خوردن و شکستگی استخوان‌ها می‌گردد.

ضمناً در رفرنس‌ها (کتاب‌های مرجع) هم به این دارو با تردید نگاه می‌گردد. در صورتی که چه که امکان دارد تأثیرگذار باشد، ولی نسبت به مصرف هر دارو نخست می بایست مضرات و مزایا آن را وارسی کرد و در صورتی که ضرر آن زیادتر بود، آن را کنار گذاشت.

منبع : www.moheb.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *