خشکی چشم

خشکی چشم

فهرست مطالب

خشکی چشم

در صورتی که شبیه زیادی از اشخاص هستید، در همه طول روز از صفحه نشان دادن استفاده نموده و وقت خویش را خرج خیره شدن به رایانه، تبلت یا تلفن هوشمند می‌نمایید. حدوداً 60٪ آمریکایی‌ها حداقل 5 ساعت در روز از دستگاه دیجیتال استفاده می‌کنند. هفتاد درصد از تعدادی دستگاه به‌طور همزمان استفاده می‌کنند. در همه این مدت، صفحه نشان دادن می‌تواند منتهی به خشکی و تحریک چشم گردد.

 

صفحه نشان دادن چطور منتهی به خشکی چشم می‌گردد؟

چشم‌ها برای سالم ماندن می بایست مرطوب بمانند. به طور معمول، اشخاص هر 10 ثانیه پلک می‌زنند. وقتی که پلک می‌زنید، چشمان شما لایه‌ٔ نازکی از اشک آزاد می‌کند که موجب آرامش چشمانتان می‌گردد. ولی هنگامی به تبلت، رایانه یا تلویزیون نگاه می‌نمایید، عموماًً پلک نمی‌زنید. پلک‌زدنِ کمتر به معنی خشکیِ زیادتر چشم هست.

اشک چشم شی ای زیادتر از آب هست. چربی و مخاط هم در آن وجود دارد. برای مرطوب نگه‌داشتن چشم به هر سه ماده احتیاج دارید.

عمل بلند‌مدت با کامپیوتر ولو شاید تعادل اجزای اشک شما را هم دگرگونی دهد. مطالعه‌ای که در سال 2014 در ژاپن تمام شد نشان داد که مقدار مخاط در اشکِ کسانی که ساعت‌ها از کامپیوتر استفاده می‌کنند کمتر از وضعیت معمولی هست. حدوداً از هر 10 مثالٔ مورد مطالعه 1 شخص حتماًً و بیشتر از نیمی از آنان شایدً خشکی چشم داشتند.

درحالی‌که احتمال خشکی چشم با بالا رفتن سن تکثیر می‌یابد، مطالعه‌ای در سال 2016 نشان داد کودکانی که لحظه زیادتری را خرج استفاده از تلفن‌های هوشمند نموده و لحظه کمتری را در خارج از خانه می‌گذرانند علائم خشکی چشم زیادتری دارند.

 

در صورتی که مجبور هستید به صفحهٔ نشان دادن نگاه نمایید می بایست:

  • قانون 20/20/20 را پیوست نمایید.

هر 20 دقیقه به مدت ۲۰ ثانیه به چشمان خویش استراحت داده و به شی ای که 20 فوت فاصله دارد نگاه نمایید. به منزله ی تداعی زنگ هشدار را روی تلفن هوشمند خویش تنظیم نمایید.

 

  • از رطوب‌دهنده استفاده کنید.

با استفاده از دستگاه مرطوب‌کنندهٔ هوا، رطوبت را به هوای داخلی مکان عمل یا خانه افزوده نمایید تا چشمان شما به‌سرعت خشک نشوند.

 

سعی نمایید به‌طور مرتب پلک بزنید، به‌خصوص هنگامی برای مدتی بلند به صفحهٔ نشان دادن نگاه می‌نمایید.

 

  • صفحه‌ٔ نشان دادن را به اندازهٔ طول بازو از خویش دور نگه دارید.

زیادتر اشخاص تلفن‌های هوشمند و دستگاه‌های کوچک را در فاصلهٔ 8 تا 12 اینچ از شکل خویش نگه می‌دارند. این فاصلهٔ نزدیک موجب کم شدن سرعت پلک زدن می‌گردد. نیکوتر هست دستگاه خویش را حداقل 20 اینچ از چشم خویش دور نگه دارید.

 

  • متن را غول پیکر‌تر نمایید.

در صورتی که متن در صفحهٔ نشان دادن زیاد ریز باشد، شاید موجب گردد صفحهٔ نشان دادن را بیشتر از مقدار به شکل خویش نزدیک نمایید. اندازهٔ قلم را غول پیکر‌تر نمایید تا بتوانید متن را به‌آسانی از فاصلهٔ دورتر بخوانید.

 

  • از نور مطلوب بهره ببرید.

کامپیوتر خویش را در مکانی قرار دهید تا از تابش خیره‌کنندهٔ نور پیشگیری نمایید. پرده‌ها را بکشید. لامپ‌هایی با ولتاژهای پایین را تبدیل نمایید. در صورتی که این نکات کمکی نکرد، فیلتر صفحه نشان دادن (محافظ چشم) تهیه نمایید. این مورد می‌تواند مقدار نور منعکس‌شده از صفحه را کم شدن دهد.

 

  • قطره‌های چشمی را امتحان نمایید.

استفادهٔ گه‌گاه از اشک مصنوعی می‌تواند چشم شما را مرطوب نگه دارد.

 

برای پیشگیری از کم‌آبی بدن 8 تا 10 لیوان در روز آب بنوشید.

 

در صورتی که سیگار می‌کشید، حال خاطر شخصی دیگر برای ترک آن دارید. دود سیگار چشمان خشک را زیادتر تحریک می‌کند.

 

 

منبع:

منبع : www.moheb.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *