از چه زمانی می‌توانم ماسک نزنم؟

از چه زمانی می‌توانم ماسک نزنم؟

فهرست مطالب

از چه هنگامی می‌توانم ماسک نزنم؟

لحظه مطالعه: 2 دقیقه

1399-09-21

این اواخر بی نهایت اتفاق افتاده می باشد که در زمان داخل شدن به فروش‌گاه و یا ساختمان آگاه می‌شوید که ماسک خویش را فراموش نموده‌اید و مجبور می‌شوید که مجدد به ماشین برگشته و ماسک بردارید. این روز‌ها، زیادی از اشخاص این سؤال را می‌پرسند که از چه هنگامی می‌توانم ماسک نزنم؟

زیادتر کارشناسان می‌گویند: این مورد قابل پیش‌بینی نیست.

در اکنون حاضر می‌دانید که استفاده از ماسک از انتشار ویروس‌هایی همچون سارس کووید ۲ (عامل بیماری کووید ۱۹) در مکان، جایی‌که دیگران می‌توانند آن را استنشاق کنند، پیشگیری می‌کند. ماسک‌ها در کنار این در مساوی تنفس ویروس‌هایی که امکان دارد اشخاصِ ناقل در مکان پراکنده کنند، محافظت ساخت می‌کنند. به‌طور خلاصه، استفاده از ماسک موجب کم شدن انتقال ویروس می‌گردد.

در این وضعیت به نظر می‌رسد منطقی می باشد که بگوییم زمانی غیر از این نگران انتشار ویروس نباشیم، می‌توانیم ماسک نزنیم. سپس، از دید تئوری در صورتی که یکی از این سه مورد اتفاق بیفتد، امکان دارد بتوانیم غیر از این ماسک نزنیم:

  • واکسن مؤثری در دسترس بوده و به اندازهٔ کافی و به‌طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد تا شمار مسائل کووید-19 را به شدت کم شدن دهد.
  • به ایمنی جمعی در مقایسه با کووید-19 برسیم.
  • تمام به‌طور طبیعی در مساوی ویروس ایمن شویم.

دشوار اینجاست که نمی‌دانیم که هر یک از این مسائل و شرایط رخ می‌دهند یا خیر و یا اینکه چه‌هنگامی امکان دارد رخ دهند.

بعضی از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند این ویروس حداقل تا 5 سال آینده با دامنه‌های متفاوتی اشخاص را آلوده خواهد کرد. این مثال‌ها نشان می‌دهند که در ضمن پس از واکسیناسیون هم شمار مبتلایان به کووید ۱۹ تکثیر و کم شدن‌ می‌یابند. این مورد به این معناست که برای پیشگیری از آلوده شدن در آینده و تکثیر شمار مبتلایان، باقی مطلبٔ استفاده از ماسک پر اهمیت خواهد بود.

استفاده از ماسک امکان دارد آزاردهنده باشد، ولی راهکاری اصلی برای پیشگیری از سرایت این ویروس می باشد. دائم در محل‌های عمومی ماسک بزنید. ماسکی را تهیه نمایید که مطلوب، آسان و اندازهٔ صورتتان باشد و به‌آسانی روی شکل ثابت گردد و هر لحظه که بیرون می‌روید، آن را بزنید.

این کروناویروس تازه در اکنون حاضر ماندگار بوده و امکان دارد ماسک شکل شما نیر این‌چنین باشد.

 


منبع:

از چه هنگامی می‌توانم ماسک نزنم؟

منبع : www.moheb.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *