کدام میوه‌ها بیشترین میزان قند را دارند؟

کدام میوه‌ها بیشترین میزان قند را دارند؟

فهرست مطالب

کدام میوه‌ها زیادترین مقدار قند را دارند؟

میوه‌هایی با قند بیشتر

اشخاص مبتلا به دیابت می بایست بدانند که کدام میوه‌ها زیادترین مقدار قند را دارند؟ برای آشنایی با این لیست همقدم ما بمانید.

 

انبه

میوه برای شما درست هست، فیبر و مواد مغذی جانور در آن، مورد احتیاج شما هست، لکن هم زمان، قند طبیعی هم دارد و بعضی میوه‌ها زیادتر از نوع های بعدی قند دارند. برای مثال، یک انبه 45 گرم قند دارد و در صورتی که می‌خواهید وزن خویش را کم شدن دهید و یا مقدار شکری را که می‌خورید، کنترل نمایید، انبه گزینش مناسبی برای شما نیست. از تعدادی برش انبه خوشی ببرید و برقرار آن را در یخچال قرار دهید.

 

انگور

یک فنجان انگور حدود 23 گرم قند دارد. این مقدار قند برای انگوری که کوچک هست و به‌آسانی در دهان قرار می‌گیرد، بیشتر هست. در صورتی که آنان را از وسط دو نیم نمایید و در فریزر قرار دهید تا یخ بزند، شاید آهسته‌تر آن را بخورید. در این‌شکل در گرمای تابستان خیلی دلچسب خواهند بود، افزون بر اینکه در وضعیت یخ‌زده، خوردن آنان هنگام زیادتری می‌برد.

 

در این مورد زیادتر بخوانید:

 

گیلاس

گیلاس شیرین هست و یک فنجان از آن حدود 18 گرم قند دارد. در صورتی که یک کاسهٔ برتر را از گیلاس پر نمایید، کنترل مقدار مصرفی‌تان سخت می‌گردد. پیش از خوردن هر بین‌وعده‌ای، مقدار آن را محاسبه نمایید تا بدانید دقیقاً چه مقدار قند دریافت خواهید کرد.

 

گلابی

یک گلابی متوسط حدود 17 گرم قند دارد. در صورتی که می‌خواهید وزن خویش را کم شدن دهید، همه یک گلابی را نخورید، به‌جای آن، فقط تعدادی برش از آن را به ماست کم‌چرب و یا سالاد خویش افزوده نمایید.

 

هندوانه

یک برش متوسط از این میوهٔ تابستانی حدود 17 گرم قند دارد. هنداونه مملو از آب هست و مواد معدنی خاصی به نام الکترولیت دارد که موردی هست که بدن شما پس از مدتی در معرض آفتاب بودن، برای تجدید قوا به آن احتیاج دارد. فقط یک و یا دو برش از آن بخورید.

 

انجیر

دو عدد انجیر با اندازهٔ متوسط حدود 16 گرم قند دارد. در صورتی که می‌خواهید مقدار قند دریافتی خویش را کنترل نمایید، نیکوتر هست یک و یا دو انجیر را خرد نمایید، تعدادی تکه پنیر به آن افزوده نمایید تا غنی از پروتئین گردد، و یا مقداری انجیر را به سس افزوده نمایید و با آن گوشت‌ بدون چربی شبیه مرغ بدون پوست را طعم‌دار نمایید.

 

موز

یک موز متوسط حدود 14 گرم قند دارد. می‌توانید نیمی از آن را به غلات صبحانهٔ خویش افزوده نمایید و یا اینکه آن را له نمایید و یا به تکه‌های کوچک تقسیم نمایید و داخل ساندویچ کرهٔ بادام‌زمینی خویش بگذارید.

 

میوه‌هایی با قند کم:

آووکادو

همه ی میوه‌ها مملو از مواد شیرین نیستند. یک آووکادو همه ی، فقط حدود 1.33 گرم قند دارد. آن را در سالاد خویش بریزید و یا روی نان تست بمالید. لکن با وجود اینکه مقدار قند جانور در آن کم هست، کالری بالایی دارد، سپس شاید مصرف آن به شکل در روز، ایدهٔ نیکی نباشد.

 

تمشک

یک فنجان تمشک 8 گرم فیبر و فقط 6 گرم قند دارد. فیبر جانور در آن برای هضم غذا سودمند هست و با داشتن کالری کمتر، حس سیری زیادتری را در شما خلق می‌کند. از طرفی تمشک اندازهٔ مناسبی هم دارد و خوردن آن به همقدم خامه ایدهٔ مطلوبی هست.

 

طالبی

خیلی شگفت‌آور هست که بدانید طالبی با داشتن طعم و مزه‌ای فوق‌العاده فقط 5 گرم قند و مقدار 23 کالری را در هر برش متوسط به همقدم دارد. آن را با مقداری پنیر و نمک میل نمایید.

 

توت‌فرنگی

یک فنجان توت‌فرنگی همه ی فقط 7 گرم قند دارد. می‌توانید آن را به سالاد خویش افزوده نمایید تا از رنگ زندهٔ آن خوشی ببرید.

 


منبع:

کدام میوه‌ها زیادترین مقدار قند را دارند؟ / کدام میوه‌ها زیادترین مقدار قند را دارند؟

منبع : www.moheb.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *