خواص آب انار + ناگفته هایی از خاصیت درمانی و زیبایی آب انار

فهرست مطالب

خواص آب انار + ناگفته هایی از خاصیت درمانی و زیبایی آب انار

خواص آب انار برای بدن

خواص آب انار از گذشته تا به حالا برای ملت بوده هست. در حاصل آب این میوه خوش طعم و رنگ قسمتی پرطرفدار از رژیم های سالم هست. افزودن آب انار به رژیم غذایی خطر ابتلا به بیماری های مزمن و التهاب را کم شدن دهد. ایضاً یک مسیر عالی برای توسط آوردن مواد مغذی میوه و بیشتر شدن آنتی اکسیدان ها هست.

۱۶ خاصیت آب انار

آب انار چه خاصیتی دارد

۱٫ سرشار از آنتی اکسیدان

آب انار و میوه ی آن سرشار پلی فنول می باشند. این مواد شیمیایی در بدن نقش آنتی اکسیدانی زیاد قدرتمند را بازی می کنند. برای خواص آب انار می بایست به این مساله اشاره کنیم آب این میوه در مقایسه با برقرار آبمیوه های به جز آن ۳ مساوی آنتی اکسیدان زیادتری دارد.

آنتی اکسیدان های به وجود آمده در آب انار به اندازه ای قدرتمند و گوناگون می باشند که می توانند زیادتر رادیکال های آزاد طراحی شده در بدن را خنثی کنند و از سلول ها در مساوی آسیب های احتمالی ناشی از این رادیکال محافظت می کند.

۲٫ کم شدن التهابات داخلی بدن با آب انار

برای کم شدن التهابات باید از خواص آب انار هم یاری بگیرید. آب این میوه ی خوشمزه دارای آنتی اکسیدان های زیاد قدرتمند هست و از طرفی دارای ترکیباتی هست که خاصیت ضد التهابی دارند. این دو خاصیت موجب می گردد التهابات داخلی با سرعت زیادتری بهبود پیدا کنند.

۳٫ آماده کردن ویتامین C با آب انار

برای آماده کردن ویتامین C بدنتان باید از خواص آب انار هم یاری بگیرید. آب انار بیشتر از ۴۰ درصد از احتیاج روزمره ی شما به ویتامین C را آماده کردن می کند.

اگر چه به این مساله دقت داشته بمانید آب انار های صنعتی به خاطر مواد افزودنی و برقرار تغییراتی که روی آنان انجام می گردد قسمت اضافه از ویتامین C خویش را از دست می دهند. در حاصل خوب تر هست در فصل این میوه خودتان آب آن را در خانه تهیه نمایید.

۴٫ خواص آب انار برای جلوگیری سرطان

وارسی محققان روی خواص آب انار نشان داده ترکیبات این آبمیوه قادر هست  به توقف رشد سلول های سرطانی پروستات هم یاری کند.

آب انار به خاطر وجود آنتی اکسیدان های قدرتمند و متنوعی که دارد به دور سلول های می پیچد و از آنان در مساوی آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند.

مساله: رادیکال های آزاد به سلول های سالم آسیب وارد می کنند و باعث افزایش غیرطبیعی آنان می گردد.

۵٫ جلوگیری از آلزایمر

مبنای وارسی های سامان شده برای پیدا کردن خواص آب انار به این حاصل رسیده اند به خاطر وجود آنتی اکسیدان های قدرتمند و غلظت بالای آن، مصرف این آبمیوه باعث توقف موفقیت آلزایمر می گردد.

ایضاً می بایست به این مساله اشاره کنیم مصرف این آب میوه در سنین پایین باعث تقویت حافظه می گردد و از بیماری های ذهنی در سنین بالا جلوگیری خواهد کرد.

۶٫ بهبود دستگاه گوارش

از خواص آب انار باید برای بهبود سلامت گوارش هم یاری بگیرید. آب این میوه خوش طعم می تواند التهاب روده را کم شدن داده و هضم غذا را بهبود بخشد.

ایضاً مصرف آب انار امکان دارد به اشخاص مبتلا به بیماری های زیر هم یاری ویژه ای کند:

  •  بیماری کرون
  • کولیت اولسروز
  • بقیه بیماری های التهابی روده

اگر چه به این مساله دقت داشته بمانید مصرف بیشتر از اندازه ی آب انار می تواند باعث اسهال گردد. لیکن بعضی از پزشکان معتقد می باشند در بیمارانی که مورد گوارشی دارند تا وقت بهبود ایرادی ندارد که این آبمیوه را در رژِم غذایی خویش جای دهند.

۷٫ هم یاری به کم شدن استرس با آب انار

خواص آب انار برای کاهش استرس

برای کم شدن استرس خویش باید از خواص آب انار هم یاری بگیرید. آب انار دارای ترکیبات قدرتمند آنتی اکسیدانی و بعضی مواد معدنی هست که می تواند به کم شدن استرس و اضطراب هم یاری ویژه ای کند.

اگر چه به این مساله دقت داشته بمانید در صورتی که تحت درمان تراپیست هستید یا داروهای خاصی برای کنترل استرس و افسردگی مصرف می نمایید آب انار به تنهایی نمی تواند برای شما درمان باد. بلکه می تواند هم یاری کننده به درمان شما باشد.

۸٫ بهبود آرتروز با آب انار

از خواص آب انار باید برای درد های آرتروزی خویش هم یاری بگیرید. فلاونول های به وجود آمده در آب انار به پیشگیری از التهاباتی که منتهی به آرتروز و آسیب غضروف می گردد هم یاری خواهد کرد.

جذاب هست بدانید این آبمیوه اثرات بالقوه ای بر بهبود پوکی استخوان، آرتریت روماتوئید، بقیه نوع های آرتروز و التهاب مفاصل دارد.

۹٫ سلامت قلب 

آب انار یکی از سالم ترین آبمیوه ها در دنیا هست. جذاب هست بدانید از خواص آب انار باید برای پایداری سلامت قلب خویش هم یاری بگیرید.

مطالعات معتبر و بیشتر نشان داده هست آب انار جریان خون را بهبود می بخشد و از سفت و ضخیم شدن رگ های خونی و عروق پیشگیری می کند. 

ایضاً در این تحقیقات به این حاصل رسیده اند آب این میوه قادر هست رشد پلاک و تجمع کلسترول در عروق را کم شدن دهد و از طرفی رسوبات را از بین ببرد.

مساله: به دلیل داشته بمانید در صورتی که از داروهای فشارخون و کلسترول استفاده می نمایید نباید همزمان آب انار میل نمایید. چرا که باعث تداخل با هم دیگر می شوند. 

مساله: پیش از خوردن آبمیوه یا مصرف مکمل عصاره انار مطمئناًً با پزشک خویش راهنمایی نمایید.

۱۰٫ متعادل کردن فشار خون

از خواص آب انار باید برای جلوگیری و درمان فشار خون بالا بهره ببرید. تحقیقات نشان داده هست. نوشیدن روزمره آب انار به کم شدن فشار خون سیستولیک هم یاری می کند.

۱۱٫ آب انار یک ضد ویروس قدرتمند

از خواص آب انار به خاصیت ضد ویروسی آن می توان اشاره کرد. آب انار پر مواد مغذی تقویت کننده نظام ایمنی بدن سان ویتامین C و ویتامین E هست.

این دو ویتامین از بیماری های ویروسی پیشگیری نموده و با عفونت ها مبارزه می کنند. در آزمایشات نشان داده شده انار دارای ترکیبات ضد باکتری و ضد ویروس هست.

در حاصل پس از راهنمایی با پزشک می توان از آن برای هم یاری سریعاً بخشیدن درمان بیماری های باکتریایی هم استفاده کرد.

۱۲٫ کارخانه ای ویتامین ها

از خواص آب انار می توان به سرشار بودن آن از ویتامین و مواد معدنی گوناگون اشاره کرد. آب انار پر چشمگیری از ترکیبات زیر هست:

  • ویتامین C
  • ویتامین E 
  • فولات
  • پتاسیم
  • ویتامین K

اگر چه می بایست به این مساله اشاره کنیم در صورتی که هدف دارید آب انار را برای دریافت ویتامین ها و مواد معدنی به رژیم غذایی خویش افزوده نمایید می بایست مطمئناً طبیعی باشد. در صورتی که از آب انار صنعتی بهره ببرید به خاطر وجود گلوکز بالا امکان دارد باعث بالا رفتن قند خون گردد.

۱۳٫ بیشتر شدن حافظه

مطالعات تازه بر روی خواص آب انار نشان داده هست نوشیدن روزمره یک لیوان آب انار می تواند موجب بیشتر شدن حد یادگیری گردد و حافظه را تقویت خواهد کرد. 

آب انار دارای ویتامین و مواد معدنی هست که انرژی سلول های مغز را آماده کردن می کند در حاصل نمود بسزایی در حافظه و یادگیری خواهد داشت. ایضاً خاصیت آنتی اکسیدانی این آبمیوه موجب محافظت از سلول های مغزی و عصبی خواهد شد

۱۴٫ بیشتر شدن میل جنسی و باروری

خاصیت آب انار برای میل جنسی

از خواص آب انار باید برای بیشتر شدن و مرغوبیت میل جنسی و باروری هم یاری بگیرید. غلظت آنتی اکسیدان ها در آب انار و نمود آن بر استرس اکسیداتیو به یک هم یاری باروری بالقوه جایگزین شده هست.

از طرفی نوشیدن آب انار موجب بیشتر شدن حد تستوسترون در آقایان و خانم ها می گردد. می بایست به این مساله اشاره کنیم این هورمون نقش سر راستی در میل جنسی و مرغوبیت باروری دارد.

مساله: طی تحقیقات به این حاصل رسیده اند استرس اکسیداتیو موجب اختلال عملکرد اسپرم و کم شدن باروری در خانم ها می گردد.

۱۵٫ استقامت و عملکرد ورزشی

خواص آب انار برای ورزشکاران زیاد بی مانند هست. تحقیقات نشان داده آب انار می تواند تقویت کننده عملکرد ورزشی باشد. ایضاً به خاطر خاصیت ضد التهابی که دارد باعث کم شدن درد و بهبود قدرت بدنی می گردد. از طرفی به خاطر وجود خاصیت آنتی اکسیدانی آسیب اکسیداتیو ناشی از ورزش را کم شدن می دهد.

۱۶٫ هم یاری به درمان دیابت

خواص انار علاوه بر تقویت نظام ایمنی بدن خاصیت درمانی هم دارد. این میوه به خاطر ترکیبات آنتی اکسیدانی بالایی که دارد موجب کم شدن مقاومت انسولین می گردد. در حاصل به جست و جو آن شاهد کم شدن قند خون خواهید بود.

مساله: کسانی که دارای دیابت می باشند و دارو های کم شدن قند استفاده می کنند مطمئناً برای افزودن آب انار به رژیم غذایی خویش از پزشک خویش راهنمایی بگیرند.

خواص آب برای پوست

خواص آب برای پوست

به نقل از متخصصان پوست خواص آب انار می تواند به بازسازی پوست خشک و کدر هم یاری کند. ایضاً منبع عالی ویتامین C هست که در شکل استفاده موضعی می تواند بافت و درخشندگی پوست را بهبود بخشد.

هنگامی پوست شما به کمی تمیز کردن احتیاج دارد این اسکراب انار را امتحان نمایید.

با استفاده از مخلوط کن یا غذاساز ۳ قاشق غذاخوری دانه انار، ۱ فنجان جو دوسر پخته شده، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون طبیعی و ۱ قاشق غذاخوری عسل خام مخلوط نمایید.
روی شکل خویش بمالید. بگذارید حدود ۱۰ دقیقه بماند. در ادامه با آب گرم بشویید.

در پایان:

آب انار باعث بیشتر شدن آنتی اکسیدان در بدن می گردد و به جست و جو آن باعث تقویت نظام ایمنی بدن می گردد. ایضاً با مصرف آب انار طبیعی باید ویتامین های روزمره ی بدن خویش را آماده کردن نمایید.

خوب تر هست پیش از نوشیدن این آبمیوه هر روز با پزشک خویش راهنمایی نمایید تا مطمئن شوید در هیچ کدام از داروهای شما تداخل خلق نمی کند.

ایضاً در شکل گزینش آب انار بیماران دیابتی می بایست قند خون را روزمره وارسی کنند تا مطمئن شوند قند خون در وضعیت مناسب برقرار می ماند.

منبع:
medicalnewstoday
tasteofhome

منبع : quickfit.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *