خواص آب هویج برای لاغری

خواص آب هویج برای لاغری

فهرست مطالب

خواص آب هویج برای لاغری

carrot-juice

قبلاً در چندیدن مطلب نسبت به خواص هویج مکالمه نموده بودیم ولی کمتر به وارسی نتیجه ی آن در کم شدن وزن دقت شده بود. در باقی مطلب این مطلب هم راه آلامتو شوید تا نتیجه ی آب هویج بر روی کم شدن وزن را آگاه شوید:

به بیان آلامتو و به قول هفته نامه تناسب اندام؛ لایه‌های ضخیم سلولز روی دیواره‌های سلولی هویج خام، مانع هضم و جذب تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی جانور در این سبزی به دست بدن شما می‌شود. ولی با گرفتن آب هویج، شما این دیواره‌های سلولی را می‌شکنید و حجم هویج‌هایی که می‌توانید مصرف نمایید را نیز فزونی می‌دهید.

اگرچه آبگیری موجب می‌گردد که آب هویج از لحاظ مواد مغذی متراکم‌تر از هویج خام گردد، ولی آب هویج تا الان نیز کم کالری و کم چربی هست و هم زمان سرشار از ویتامینها و مواد معدنی می‌باشد. در ثمر آب هویج، یک ضمیمه درست برای هر برنامه کاهش وزن هست.

ویتامینهای A، C و K

یک لیوان آب هویج، پر بیشتر از ۲۵۰ درصد از ویتامین A مورد احتیاج روزمره‌ی شما می‌باشد که نقش مهمی در التیام دادن عضلات بعد از تمرین، سلامت استخوان و رشد عضله ایفا می‌کند.

ویتامین C جانور در آب هویج، به تنظیم قند خون هم یاری نموده و اثراتی مشابه ویتامین A دارد. یک لیوان آب هویج، ۲۲.۳ درصد از ویتامین C مورد احتیاج روزمره مردان و ۲۶.۸ درصد از ویتامین C مورد احتیاج روزمره خانم‌ها را فراهم آوردن می‌کند.

یک لیوان آب هویج در کنار این پر ۳۰.۵ درصد از ویتامین K مورد احتیاج روزمره مردان و ۴۰.۷ درصد از ویتامین K مورد احتیاج روزمره زنان می‌باشد. همانطور که کارشناسان تغذیه، جین هیجدان و ویکتوریا دریک اشاره می‌کنند، ویتامین K برای عملکرد پروتئین‌هایی که به کلسیم هم یاری می‌کنند به استخوان‌ها متصل شده و آنان را بسازد و ترمیم کند، مهم می‌باشد.

ویتامین ب کمپلکس

علاوه بر هم یاری به اجرای یک تمرین سالم از راه این مزایای تقویت کننده عضله و استخوان، یک فنجان آب هویج، یک منبع عالی از ویتامین‌های B6، B2 و B1 می‌باشد.

این ویتامین‌ها برای تجزیه قند، چربی و پروتئین و در ثمر فزونی توانایی شما برای تولید عضله، افزایش متابولیسم شما و کم شدن وزن مهم می باشند. این ویتامین‌های سری B، استرس و افسردگی (که هر دوی آنان مانع کم شدن وزن در سطوح عالی می‌شوند) را هم کم شدن می‌دهند.

همانطور که لین هیلی در نسخه ژانویه ۲۰۰۶ از DOC News بیان می‌دهد، مدیریت استرس و افسردگی می‌تواند به کم شدن وزن هم یاری کند، جلوی فزونی مجدد وزن را بگیرد و احتمال چاقی را کم شدن دهد.

مواد معدنی

یک لیوان آب هویج پر ۶.۱ درصد از آهن مورد احتیاج یک خانم در سن باروری می‌باشد که همان میزان برابر ۱۳.۶ درصد از آهن مورد احتیاج مردان و زنان یائسه هست. این مورد با فزونی ظرفیت ورزش، عملکرد ورزشی، حمل و نقل اکسیژن، و انرژی، به کم شدن وزن هم یاری می‌کند.

یک لیوان آب هویج پر ۱۴.۱ درصد از فسفر مورد احتیاج روزمره شما می‌باشد. این مورد به تولید، ترمیم و حفظ عضلات هم یاری می‌کند، درد پس از تمرین را کم شدن داده و مصرف انرژی بدن شما را فزونی می‌دهد.

علاوه بر داشتن اثرات مشابه به اثرات فسفر، ۱۴.۷ درصد از پتاسیم روزمره شما در یک لیوان آب هویج، سلامت استخوان را فزونی داده و به کاهش فشار خون هم یاری می‌کند.

مردان می‌توانند ۱۳.۳ درصد از منگنز و ۷.۸ درصد از منیزیم روزمره‌شان را از یک لیوان آب هویج دریافت کنند، در حالیکه خانم‌ها به ترتیب با تقریب ۱۷.۱ درصد و ۱۰.۳ درصد از این مواد معدنی را از یک لیوان آب هویج دریافت می‌کنند.

علاوه بر اثرات مشابه به اثرات پتاسیم، هر دوی این مواد معدنی به تنظیم قند خون هم یاری می‌کنند و شاید کم شدن وزن ناشی از دیابت را کم شدن دهند.

درشت مغذی‌ها

علی رغم سطوح بالای ویتامین‌ها و مواد معدنی، یک لیوان آب هویج فقط ۹۴ کالری، ۰.۴ گرم چربی، ۲۱.۹ گرم کربوهیدرات و ۹.۲ گرم قند دارد.

از آنجا که کم شدن وزن وقتی رخ می‌دهد که شما کالری زیادتری در مقایسه با آنچه دریافت می‌نمایید بسوزانید، آب هویج کم کالری و متراکم از لحاظ مواد مغذی، یک مسیر عالی برای فراهم آوردن نیازهای تغذیه‌ای روزمره و رسیدن به هدف های کم شدن وزنتان می‌باشد.

یک لیوان آب هویج با ۱.۹ گرم فیبر به هضم سالم هم هم یاری می‌کند، سطوح قند خون را تنظیم می‌کند و به شما هم یاری می‌کند برای مدت طلانی‌تری با شمار کالری تقریباً کم، حالت سیری نمایید.

منبع : www.alamto.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *