افطار سالم healthy-iftar

به بیان آلامتو به قول هفته نامه سلامت ؛ رمضان، ماه مبارک روزه داری و برکات متفاوت آسمانی هست. این ماه با قواعد و رسوم خاصی شروع می‌گردد. خوردن غذا در طول ماه مبارک رمضان هم یکی از عادت‌هایی هست که می بایست تبدیل پیدا کند. روزه داران می بایست بتوانند افطار و سحری متعادلی داشته باشند.  در تداوم هدف داریم ترفندهایی را برای داشتن یک افطار سالم و متعادل گویش کنیم.

  1. افطار خویش را با خوردن دو عدد خرما شروع نمایید خصوصاً در صورتی که از سردرد یا سرگیجه رنج می‌برید. در زیادتر مورد های اینگونه سردردها به دلیل کم شدن قند خون هست.
  2. مطمئن شوید که میزان کافی آب، آب میوه سالم یا ماست گذشته از آغاز به خوردن غذا، مصرف می‌نمایید. اینکار از کم شدن آب بدن پیشگیری می‌کند و مایعات مورد احتیاج و الزامی را هم فراهم خواهد کرد.
  3. یک کاسه سوپ داشته شوید. سوپ عالی ترین ماده غذایی در ماه مبارک رمضان هست چون معده را برای دریافت وعده غذایی اساسی حاضر می‌کند و مایعات مورد احتیاج را فراهم می‌سازد.
  4. سالاد بخورید چون سرشار از ویتامین، مواد معدنی و فیبر هست. هر چقدر سالاد شما رنگی تر باشد مزایای زیادتری برای سلامتی‌تان خواهد داشت. مصرف سالاد در کنار این موجب ابداع احساس سیری در شما می‌گردد.
  5. سعی نمایید در مصرف وعده غذایی اساسی زیاده روی نکنید. وعده غذایی اساسی می بایست پر کربوهیدرات‌هایی نظیر برنج، پاستا، سیب زمینی یا بلغور و هم شکل ها پروتئینی متفاوت از عبارت گوشت، مرغ یا ماهی باشد. مصرف سبزیجات پخته را فراموش نکنید.
  6. هنگامی که می‌خواهید استارتر و مواد شیرین را میل نمایید می بایست تعادل را مد نظر داشته شوید چون این گونه مواد سرشار از چربی، نمک و شکر می باشند. خوردن این مواد را کنار نگذارید اما تعادل را حفظ نمایید.

هنگامی که خورشید غروب می‌کند و صدای اذان در کل جا می‌پیچد می بایست بدانید که وقت افطار فرا رسیده هست. در این وقت، کل اشخاص خانواده دور نیز جمع می‌شوند و افطار می‌کنند. چنین مهمانی قوی و با عظمتی موجب می‌گردد زیادتر از گذشته به اندیشه سلامتی و مصرف غذاهای سالم باشیم. مصرف بیشتر از مرز غذاها می‌تواند موجب ناراحتی تحویل دادنی گردد. مطمئن شوید که میزان غذای مصرفی را کنترل می‌نمایید. به دلیل داشته شوید که افطار وقت خوشی بردن از حضور در کنار هم دیگر هست .به اندازه کافی بخورید و از این موقعیت خوشی ببرید.