کاهش اشتها ی کاذب

کاهش اشتها ی کاذب

اشتهای کاذب زمانیست که برای خوردن غذا می نشینید وخیلی گرسنه باشید زیاد خواهید خورد. در این زمان شما غذاهای نامناسب خورده و یا چند بار بشقاب خود را پر خواهید کرد. اما باید این عادت را کنار بگذارید. وجلوی اشتهای کاذب خود را بگیرید.

مشاهده مطلب
چگونه انگیزه ورزش پیدا کنیم؟

چگونه انگیزه ورزش پیدا کنیم؟

فهرست مطالب

چطور انگیزه ورزش پیدا کنیم؟

انگیزه برای شروع ورزش

چطور می‌توان انگیزه ورزش کردن را تکثیر داد؟ آیا شما نیز با چالش کم‌انگیزگی در لحظه ورزش روبرو هستید؟ با تداوم این مطلب دنبال بمانید.

به بیان آلامتو به قول تبیان؛ احتمالاً بارها تصمیم گرفته اید که در یک باشگاه ورزشی درج نام نمایید، اما انگیزه واجب برای این موضوع را نداشته اید. شاید هر بار خستگی، عدم نیاز وقت یا شرایط نامناسب آب و هوایی بهانه ای می گردد تا در خانه بمانید و از خیر ورزش کردن بگذرید.

ولی ما می خواهیم توصیه های راحت ای عرضه دهیم که انگیزه ورزش کردن را در وجودتان بیدار کند.


  1. در گزینش دوستان توجه نمایید

ثبت نام در یک باشگاه ورزشی یا پایان نوعی تکاپو بدنی به دنبال یک دوست، می تواند برای شما وسوسه انگیز باشد. ولی این انگیزه می تواند جنبه های بدی هم داشته باشد.

برداشت نمایید دوستتان وسط طریق از همراهی شما دست بکشد، شک نکنید که شما نیز عقب نشینی خواهید کرد و بدون او، حوصله رفتن به باشگاه را نخواهید داشت. پس پس برای همراهی در این راه، یک دوست درست و قابل اطمینان پیدا نمایید یا اینکه روی پای خودتان بایستید و با قاطعیت انگیزهایتان را عملی نمایید.


  1. برای پاداش عجله نکنید

خریداری یک جفت کفش کتانی برای قدردانی از خودتان که بالاخره تصمیم به ورزش کردن گرفته اید، راهکار آسانی می باشد. ولی یک تصمیم هر قدر نیز که قابل ستایش باشد، تا عملی نشود ارزشمند نخواهد بود.

هنگامی از فرط رکاب زدن، کفش های راحت بندیتان مستهلک شد، آن لحظه می باشد که شما واقعاً شایسته پاداش هستید. پس عجله نکنید و اجازه دهید تا تصمیمتان عملی گردد.


  1. خودتان را به طوری که آسان هستید مجهز نمایید

بالعکس، در صورتی که کفشهایتان مطلوب ورزش نباشد، ساعات ورزش به جای اینکه آسایش و آسانی شما را به دنبال داشته باشد، شکنجه روحتان خواهد شد. پس خودتان را به هر طوری که آسان هستید برای ورزش حاضر نمایید، مثل در غیر اینصورت شی ای جز شکست در انتظار شما نخواهد بود.


  1. اهدافتان را تعیین نمایید

قانون طلایی برای تعیین هدف های درست این می باشد که آنان دست یافتنی، معین و منسجم باشند. دست یافتنی بودن به این معنا که اینکه شما قادر بمانید در یک بازه وقتی معین و معقول، به آن قصد دست پیدا نمایید.

به منزله نمونه در صورتی که فردی هستید که به تازگی سیگار را ترک نموده اید، و هدفتان نیز این می باشد که در تابستان امسال در دو ماراتون کمپانی نمایید، جزء محالات می باشد! روی ۵ کیلومتر تمرکز نمایید. یادتان باشد که قصد معین، هدفیست که قابل اندازه گیری باشد.

اینکه سه بار در هفته به باشگاه بروید، هدفی قابل ستایش می باشد. اینکه تصمیم بگیرید که روزی بتوانید ۶ کیلومتر را طی نیم ساعت بدوید، هدفی معین به محسوب میرود و قصد شما وقتی منسجم خواهد بود که با نوع تکاپو شما سازگار باشد. به منزله نمونه یوگا نمی تواند ورزش مناسبی برای تقویت عضلات قلب شما باشد.


  1. در تفریحی های خویش تغییراتی ساخت نمایید

اینکه هر روز به باشگاه بروید، موضوع یکنواخت و کسل کننده ای می باشد. پس لحظه تفریح خویش را با تفریحی های متفاوت تقسیم نمایید: ورزش های تیمی یا انفرادی. ورزش های سالنی یا ورزش هایی که در هوای آزاد پایان می شوند.


  1. حساب کالری ها را داشته بمانید

به منزله نمونه ۳۰دقیقه بیل یا پارو زدن، ۱۷۳ کالری احتیاج دارد. جارو کردن، ۷۲ کاری. توجه نمایید کالری دریافتی و مصرفی شما در مرز تعادل باشد، بطوریکه در صورتی که در طی روز تکاپو بدنی بسیاری ندارید، کالری افزوده دریافت نکنید.


  1. به این اندیشه نمایید که از دست چربی های افزوده خلاص می شوید

از بین رفت چربی هایی که بصورت سلولیت روی رانها و کپلها انباشته شده اند، می تواند انگیزه ای برای روی آوردن به ورزش باشد. پس برداشت نمایید بعد از ماهها کوشش بی وقفه، اندامتان از آن ف رم دوکی شمایل خارج شده، سایز کم نموده اید و لباس زیبایی با سایز ۳۸ به تن دارید!


  1. موفقیت هایتان را جایی یادداشت نمایید

هنگامی ورزش می نمایید، به مرور لحظه هشیار می شوید که عملکردتان نیکوتر شده می باشد، احساس می نمایید که استقامت بدنیتان بالا رفته، عضلاتتان قدرتمند شده، نیکوتر نفس می کشید پس باید نیکوتر بدوید یا شنا نمایید. شما باید پیشرفتها و مشاهداتتان را در دفترچه ای یادداشت نمایید یا ولو یک blog بسازید و تجربه هایتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.


  1. به ابعاد درمانی ورزش اندیشه نمایید

آیا تا بحال به این اندیشیده اید که یک میتینگ ورزش چه خاصیت درمانی شگفت انگیزی دارد؟! ورزش به شما این قابلیت را می دهد تا ذهنتان را خالی و تمرکز نمایید. ورزش برای روحیه شما سودمند می باشد، ضد استرس و اضطراب می باشد.

خواب شما را تنظیم می کند. ورزش بر سلامتی و شمایل زندگی شما تأثیرات چشمگیری خواهد داشت. هنگامی ورزش می نمایید، بیماری ها کمتر به سراغتان می آیند، در معادل ویروس ها مقاوم می شوید و حالت خوب تری از زندگی خویش دارید.


  1. ورزش های داخلی را گزینش نمایید

در صورتی که شما از آن مجموعه کسانی هستید که اولویت می دهید در خانه بمانید، باید ورزش هایی را گزینش نمایید که در فضای داخلی قابلیت انجامشان وجود دارد. به عنوان مثالً باید یک تردمیل وسط سالن قرار دهید و در حالیکه برنامه تلویزیونی مورد تمایل تان را تماشا می نمایید، این ورزش را نیز پایان دهید.


  1. همیشه به خودتان تلقین نمایید که مؤفق خواهید شد

به اطرافیان و به همسرتان که شما را باور ندارند، با یقین بگویید که مؤفق خواهید شد. در صورتی که هدفتان از ورزش، پایین آوردن وزنتان می باشد، باید روی یخچال منزل نگاره ایده آل خویش را نصب نمایید! این نگاره همیشه پیش روی شماست و اجازه پرخوری را به شما نخواهد داد.


  1. در طریق ساخت انگیزه، باید تیمی ورزش نمایید

شما باید دوستان، همسر و ولو مادرتان را به پایان یک تکاپو تحویل دادنی تشویق نمایید! هنگامی دو نفره یا تیمی ورزش می نمایید، باید بهم یاری نمایید، در هم دیگر انگیزه ساخت نمایید و ولو خودتان را با نیز مقایسه نمایید.


  1. برای خودتان یک مربی درست گزینش نمایید

برای ساخت انگیزه، واجب می باشد که یک شخص حرفه ای شما را مشاوره کند و بر حسب نیازهایتان، تمرینهای مناسبی را به شما تعلیم دهد. مربی دائم در کنار شماست، بطوریکه در صورتی که انگیزه خویش را از دست بدهید، شما را تشویق خواهد کرد و مدام در گوشتان زمزمه خواهد کرد که دست از کوشش برندارید.

مربی نقش راهنما را نیز دارد و در این شرایط دشوار به شما یاری روحی هم خواهد داد.


  1. به تحسین دیگران بیاندیشید

به این اندیشه نمایید که دوستان یا همکارانتان با دیدن اندام متناسب شما چقدر شگفت زده خواهند شد و چقدر شما را تحسین خواهند کرد که توانسته اید تا این اندازه وزنتان را پایین بیاورید. تحسین آنان شما را در تداوم راه مصمم تر و با انگیزه تر می کند.

منبع : www.alamto.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *