داروهایی که می توانند موجب بروز چاقی شوند

داروهایی که می توانند موجب بروز چاقی شوند

فهرست مطالب

داروهایی که می توانند باعث بروز چاقی شوند

داروهایی که می توانند موجب بروز چاقی شوند
 مصرف بعضی داروها شبیه انسولین،آنتی هیستامین ها و… عوارضی شبیه بیشتر شدن وزن به همقدم دارند

 مصرف این داروها امکان دارد افزوده وزن به همقدم داشته باشد

اینطور ثابت شده که ۶ نوع داروی تجویزی و مصرف مداوم آنان باعث بیشتر شدن وزن در شما می شوند:

۱-استروئیدھا

مصرف دراز مدت استروئیدھا در کسانی که به بیماری ھایی همتا آرتریت، آسم و بیماری ھای گوارشی مبتلا ھستند، احتمال بیشتر شدن وزن رو بالا می برد. این داروھا، اشتھا را بیشتر شدن داده و در دراز مدت منتهی به افزوده وزن می شوند. در صورتی که مجبور ھستید که از استروئیدھا به مدت دراز بهره ببرید، با پزشک خویش در خصوص قابلیت کاھش دوز دارو راهنمایی کنید.

۲-داروھای ضد افسردگی

سروتونین و دوپامین در دسترس در این داروھا که انتقال دھنده ھای عصبی ھستند که با خلق خوشی و شادی در ارتباطند، اشتھا را هم برای خوردن، زیادتر می کنند. اگر چه، عوارض جانبی این داروھا از فردی به شخص غیر از این، تمایز دارد. در صورتی که دغدغه وزن دارید، قطعاً در خصوص قطع مصرف این داروها با پزشک راهنمایی نمایید.

۳-داروهای ضد بارداری

این داروها موجب آزادسازی ھورمون پروژسترون در بدن می شوند. پروژسترون منتهی به بیشتر شدن اشتها می گردد. در ضمن داروھای ضدبارداری، موجب احتباس آب در بدن می شوند.

۴-داروھای مسدود کننده بتا

نباید از مصرف داروھای کاھنده خون به خاطر ترس از چاقی، خودداری کرد و قطعاً می بایست از پزشک بخواھید که داروی تبدیل برای شما در نظر بگیرد. پزشک امکان دارد که به جای داروھای قدیمی، داروھای مسدودکننده بتای جدیدتر، یا داروھای مسدودکننده شبکه کلسیم و یا محدودکننده ھایACEرا تجویز کند. ھمچنین می بایست مراقب رژیم غذایی خویش شوید تا قند و شکر کمتری داشته و در مقابل، میوه و سبزیجات جدید زیادتری مصرف نمایید و کوشش بدنی زیادتری هم داشته شوید.

۵-انسولین

بعضی از داروھای انسولین در بعضی از اشخاص به بیشتر شدن وزن منتهی می گردد. علاوه بر این، خیلی از اشخاص مبتلا به دیابت، یا چاق ھستند و یا در معرض ابتلا به افزوده وزن قرار دارند. بیشتر این اشخاص، تحرک بدنی کافی ندارند و انرژی کافی نمی سوزانند. برای پیشگیری از بیشتر شدن وزن می بایست زیر نظر پزشک، یک برنامه ورزشی برای خویش ترتیب بدھید. پیاده روی به مدت ۳۰ دقیقه در روز هم اثرات چشمگیری بر حالت قند خون و وزن شخص دارد.

۶-آنتی ھیستامین ھا

مصرف آنتی هیستامین به مدت دراز اثراتی شبیه افزوده وزن دارد. پس، در صورتی که برای فروکش کردن تب و به شکل موقتی از آنتی ھیستامین استفاده گردد، اثری بر روی بیشتر شدن وزن نخواھد گذاشت. در صورتی که به ھر دلیلی مجبور ھستید که از آنتی ھیستامین به مدت دراز بهره ببرید، با پزشک خویش راهنمایی نمایید تا در شکل صلاح دید، داروی مشابھی برای شما تجویز نماید.

زیادتر بدانید : هشت عارضه عجیب داروهای ضد آلرژی !!

زیادتر بدانید : چاقی هر قسمت از بدن هشدار یک نوع بیماری برای شماست

زیادتر بدانید : داروهایی که مصرف آنها در هوای گرم کمی خطرناک است!

زیادتر بدانید : چاقی بی دلیل بر اثر یکی از این بیماری ها یا مشکلات

جمع آوری: سری سلامت سیمرغ
seemorg.com/health
منبع:life.irna.ir

منبع : seemorgh.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *