دکوراسیون مینیمال قرن بیستمی

دکوراسیون مینیمال قرن بیستمی

فهرست مطالب

دکوراسیون مینیمال قرن بیستمی

دکوراسیون مینیمال قرن بیستمی

مینیمالیسم برای شما چه معنی دارد؟ دیوارهای سفید، کف چوبی و پنجره های فرانسوی مشهور برای شما یادآور این سبک هست؟ رنگ های خنثی و ملایم و مبلمان و ابزار جانبی راحت، خسته کننده یا ارزان نمودی از این سبک را در خیال شما ساخت می کند؟ ولی الزاما اینطور نیست در اصل سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی به معنای شعار مشهور”کمتر زیادتر هست” است و این سبک با وضعیت ها و استایل های مختلف تمرکز دید را به خویش متوجه می کند.

اخیراً که زندگی در شهرهای مشهور با وجود مشغله های بی محسوب، برای زیادتر آدم ها با مدل های مختلف آشفتگی های ذهنی کنار هست، استفاده از سبک های راحت گرایانه یا مینی مال در معماری خانه ها تماماً متناسب با احتیاج این روزگار به نظر می رسد.

دکوراسیون مینیمال

دکوراسیون مینیمال و راحت منزل

معمار درسبک مینیمال سعی می کند تا با کنار قرار دادن زواید و موضوعات غیر راحت که خیال کاربر را مشغول می کند و تنها به موضوع بردن عناصر کافی نشانه خویش را ارائه ی دهد.
برای تشریح زیادتر این سبک می توان گفت راحت گرایی، راحت پسندی یا مینیمالیسم یک مکتب هنری هست که مبنا آثار و گویش خویش را بر پایه راحتی گویش و طریق های راحت و خالی از دشواری معمول فلسفی و یا شبه فلسفی بنیان گذاشته هست.
 
هنرمندان سبک معماری راحت گرایانه که سال هاست با تمام راحتی اش، استقبال بسیاری پیدا نموده، مکان داخلی منازل را در آخر راحتی، زیبایی و استفاده بهینه از فضا به گونه ای پیاده سازی می کنند که در آنان حس آسانی، آرامش و تمیزی با نیز تلفیقی دلپذیر دارند. بنابر آنچه اطلاق شد، در صورتی که شما نیز طرفدار راحتی و نظم و زیبایی هستید باید با جست و جوی کردن بیان پیش رو، قواعد پیاده سازی مینی مال را به نیکی آموخته و از اجرای آن در منزل خویش و مزایای بی شمارش کیف ببرید.
 
راحت گرایی، سبک قرن بیستمی
هرچند از اوایل قرن بیستم و بعد از جنگ بین المللی دوم، نخستین سازه های مبتنی بر معماری مینی مالیستی یا راحت گرایانه به دست معمار آلمانی امریکایی لودویگ مایس ون دروهه، پیاده سازی و به جهان شناساندن شد ولی در صورتی که بخواهیم به زیربناهای قدیمی تر مینی مالیسم در هنر و معماری اشاره کنیم به تکاپو هنری هلندی دِ استایل و معماری سنتی ژاپن می رسیم و جذاب آنکه شناساندن این سبک چیدمان حرفه ای که خویش بر پایه «راحتی» بنا شده، به راحتی نیز شاید. ایده اساسی پیاده سازی مینیمال کم کردن حواشی و دست یابی به مرغوبیت های بنیادی و «راحتی» هست.
 
مینی مالیسم، راحت کردن فضاهای زندگی و آشکارسازی خصیصه های بنیادی ساختمان هاست تا نگرشی راحت در مقایسه با زندگی در اشخاص ساخت کند. این سبک، از فلسفه «ذن» و ایضاً پیاده سازی سنتی ژاپنی الهام گرفته هست. در این سبک بکارگیری فرم های اساسی هندسی، عناصر عاری از تزیینات، استفاده از راحت ترین متریال و تکرار سازه ها، باعث القای حسن نظم و تقویت کیفیات بنیادین می گردد. حرکت نور طبیعی در ساختمان های مینیمالیستی فضاهایی راحت و تمیز را آشکار می کند علاوه بر آنکه در این شیوه معماری برای نگهداری اشیا، از فضاهایی پنهان و هوشمندانه استفاده می گردد.
 
دکوراسیون مینیمال

دکوراسیون مینیمال نشیمن

خلوت نمایید
برای داشتن خانه مینی مال نخستین گام حذف هر آن شی ای هست که در منزل تان است ولی ضرورتی برایش نیست خودمانی اش این می گردد که برای چیدمان مینی مال می بایست از ابزار و تزیینات فراوان با سبک های متفاوت هنری و خرده ریزهای معطل مانده در هر گوشه هال و پذیرایی تان گرفته تا آن گلدان که عموجان به منزله چشم روشنی آورده و روی میز وصله ناجور هست، دل بکنید. ایضاً کلیه وسایلی که به نوعی پرزرق و برق می باشند چه مبلمان سلطنتی و مجسمه های کوتاه و بلند باشند چه لوستر 10 شاخه ای که برای تماشایش می بایست وقت گذاشت، بقیه در خانه شما جایی نخواهندداشت.
 
به طور کلی خانه های مینی مال به معنای اصلی واژه خلوت می باشند و به جز وسایلی که کارایی دارند و وجودشان تماماً واجب هست، هیچ تزیینات و ادوات افزوده ای در این منازل دیده نمی گردد. همین عنوان، به این معنا که به جا بودن ادوات و کم بودن تزیینات نیز است که موجب می گردد در این فضاها تماماً آرامش داشته بمانید. پس از همین حالا به وسایلی که در بین آنان محاصره شده اید، نیکو توجه نمایید و کم کم اضافات و خرده ریزهایی را که قرار هست روز مبادا به دردتان بخورند، در گوشه ای جمع آوری نمایید و بنابراین آنان را از خانه بیرون ببرید، این نخستین قدم برای داشتن فضایی آرام و مینی مال هست.
 
دکوراسیون مینیمال

دکوراسیون مینیمال به سبک قرن بیستم

خانه های آرامِ سفید
طیف رنگ هایی که در خانه های پیاده سازی شده به سبک مینی مال به موضوع می رود اکثراً در بر دارنده رنگ های شاد ور شن بوده و رنگ سفید به منزله پرطرفدار ترین رنگ به موضوع رفته برای این سبک، زیاد پرکاربرد هست. رنگ پایه دیوارها و سقف و مبلمان در خانه های مینی مال عموماً سفید یا خنثی گزینش می گردد. این رنگ ها علاوه بر اینکه فضا را بزرگتر، روشن تر و در ضمن لطیف تر تماشا می دهند در ترکیب با متریال بعدی که اغلب چوب هست
 
و یا یک رنگ استوار سان قرمز روشن و یا هر رنگ ملایم بعدی (اگر چه به طور محدود) برای زیباترکردن مکان داخلی خانه استفاده می شوند. مورد بعدی که در ترکیب بندی خانه های مینی مال به چشم زیادتر به چشم می خورد استفاده از رنگ سیاه در کنار رنگ سفید هست. برای مثال، گذاشتن یک کاناپه چرمی سیاه رنگ در اتاقی که ادوات و دیوارهای آن سفید هست می تواند نقطه کانونی جذابی بسازد و زیبایی دیداری را نیز به فضای راحت اتاق افزوده کند. رنگ های بقیه مورد استفاده در این سبک عبارتند از:
 
طوسی، سیاه، بژ، خاکستری و سبز کمرنگ. مساله آن هست که در این سبک با استفاده از رنگ های روشن و نیز خانواده که کنتراست کمی دارند، در تقابل یا همنشینی با یک متریال بقیه از جنس چوب، فلز، کاغذ دیواری یا تابلوهای هنری با رنگ های تند و شارپ گرفته تا مبلمان با جنس و رنگ و پارچه ممتاز، دکوراسیونی خواهیم داشت که به آسانی و زیبایی خودنمایی می کند.
دکوراسیون مینیمال

دکوراسیون مینیمال آشپزخانه

آشپزخانه، منظم و آرام
با اهمیت ترین مورد مهم تر پیاده سازی دکوراسیون آشپزخانه های مینیمال سان دیگر قسمت های منزل پر کاربرد بودن و نظم و هماهنگی بین اجزای آن هست. استفاده از اقسام هندسی راحت و حرفه ای، کابینت ها با دستگیره های توکار به رنگ روشن به کنار تعبیه قفسه های پنهان بیشتر در این آشپزخانه ها که موجب می گردد هر ابزار ای جای اختصاصی خویش را داشته باشد از ازدحام و بهم ریختگی فضای آشپزخانه پیشگیری نموده و جلوه ظاهری منظمی به آن می بخشد. به طور کلی در آشپزخانه های مینی مال زیادتر از هر سبک بعدی حس آرامی می نمایید.
 
هیچ ابزار افزوده ای روی کابینت ها بی استفاده و رها شده نیست و ترکیبی از کابینت های جادار با درب های مسطح، نظم دهنده ها یا اکسسوری های پر کاربرد که تماماً از معرض دید پنهان شده اند. برای نظم دهی زیادتر به این فضا به توجه پیاده سازی می شوند اگر چه مصرف گیری از کفپوش های صیقلی و براق، دستگیره های توکار و شیرآلات حرفه ای را نیز می بایست به بقیه خصوصیت های این آشپزخانه ها افزوده کرد. رنگ کابینت ها و دیوار در آشپزخانه های مینی مال اکثراً سفید گزینش می گردد ولی ترکیب این رنگ با چوب یا رنگ های مشکی، خاکستری، زرد، سبز و قرمز نیز مرسوم هست.
 
مبلمان، قلب دکوراسیون مینی مال
درست برخلاف مبلمان مورد استفاده در سبک های کلاسیک که مجلل و پر از جزییات و ریزه کاری های هنرمندانه می باشند، پیاده سازی مبلمان برای خانه های مینی مال فاقد هر نوع اضافات و تشریفات هست. دیزاین مبلمان در این سبک از ضرورت بسیاری دارا هست در نتیجه قدم دوم برای دست یابی به خانه مینی مال خریداری مبلمانی هست که دیزاین راحت ای داشته باشد. دریافت هست بدانید که شمار مبل ها نیز در این سبک محدودیت دارد و اولویت داده می گردد که از شمار مبل کمتر و در ازای کاناپه های بزرگتر یا مبلمان های دو سه نفره استفاده گردد علاوه بر اینکه در بخش چیدمان نیز، مبل ها دور از نیز چیده شده و فضای باز بین آنان در نظر گرفته می گردد.
رنگ مبلمان در زیادتر زمان های سفید یا تماماً روشن گزینش می گردد ولی استفاده از مبلمان چرمی سیاه و یا با هر رنگ شارپ و استوار، در تلفیق با ادوات بقیه اتاق که سفید می باشند، هم مرسوم هست. ایضاً میز ناهارخوری نیز در این سبک راحت و بدون هرگونه تزیینات هست.

دکوراسیون مینیمال خانه به سبک قرن بیستمی + نگاره

3.67

این مقاله سودمند بود ؟52

منبع : namnak.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *