آیا میدانید در باشگاه چقدر کالری میسوزانید

آیا میدانید در باشگاه چقدر کالری میسوزانید

اگر میخواهید بدانید که با انجام هر ورزش در باشگاه چقدر کالری میسوزانید بهتر است این مطلب از بخش تناسب اندام نمناک را از دست ندهید.

فهرست مطالب

آیا میدانید در باشگاه چقدر کالری میسوزانید

آیا میدانید در باشگاه چقدر کالری میسوزانید

در صورتی که اهل ورزش و باشگاه رفتن هستید و به تناسب اندام خویش ضرورت میدهید مطمئناً شناختن این مبحث که با پایان هر ورزش چقدر کالری میسوزانید برایتان قابل توجه می باشد. در این مقاله مقدار کالری سوزی در باشگاه را برایتان جمع آوری نموده ایم که مطالعه آن قطعه خالی از لطف نیست.

ورزشکاران تکاپو های مختلفی در باشگاه پایان می دهند و مقدار کالری سوزی آن را عموماً بیشتر از مرز بررسی می کنند. وارسی ها نشان داده می باشد که مقدار کالری سوزی دویدن بر روی تردمیل 13 درصد، ورزش بر روی دوچرخه ثابت هفت درصد و ورزش بر روی الیپتیکال42 درصد بیشتر از مرز صحیح برداشت می گردد. عموماً 50 تا 70 درصد انرژی که بدن مصرف کردند خرج کارهای در روز می گردد. هر چقدر بدن عضلانی تر باشد زیادتر کالری می سوزاند. در ضمن در لحظه استراحت تکاپو تحویل دادنی دمای بدن را ازدیاد می دهد و موجب می گردد که 20 درصد کالری سوزی ازدیاد یابد. نیم کیلو چربی حدود سه هزار و 500 کالری دارد.

با هر ورزش چقدر کالری میسوزانید

تردمیل:

دویدن کالری سوزی بسیاری دارد. در صورتی که با سرعت یازده و نیم مایل بر روی تردمیل بدوید در نیم ساعت بین 270 تا 400 کالری می سوزانید. در صورتی که شیب تردمیل را ازدیاد دهید کالری سوزی زیادتر می گردد. در صورتی که ورزش هوازی را به شکل HIIT (کوتاه مدت و شدید) پایان دهید. باز نیز کالری سوزی زیادتر می گردد. در ورزش های HIIT در هر دقیقه 9 تا 13 کالری سوزانده می گردد.

کالری سوزی

کالری سوزی با تردمیل در باشگاه

دوچرخه ثابت:

ورزش بر روی دوچرخه ثابت در نیم ساعت با شدت متوسط 210 تا 311 کالری می سوزاند. در صورتی که شدت ازدیاد یابد کالری می سوزد به 315 تا 466 می رسد.

شنا:

شنا کردن در نیم ساعت 300 تا 444 کالری می سوزاند. این ورزش به مفاصل هم فشار وارد نمی کند.

کالری

کالری سوزی با شنا در باشگاه

ورزش ترکیبی:

ترکیب ورزش های استقامتی و هوازی در 30 دقیقه 240 تا 355 کالری می سوزاند.

وزنه زدن:

وزنه زدن در هر نیم ساعت 90 تا 133 کالری می سوزاند. هر چقدر عضله سازی زیادتر باشد کالری سوزی زیادتر می باشد. سپس نیکوتر می باشد که وزنه زدن در برنامه شما باشد تا عضله سازی داشته شوید.

کالری

کالری سوزی با وزنه زدن در باشگاه

با عملیات کالری سوزی مانوس شوید

برای اینکه با فرآیند کالری سوزی مانوس شوید می بایست بدانید که هر روز می بایست حداقل تعدادی کالری مصرف نمایید. مسئله قابل توجه سایر این می باشد که بدن شما برای فراهم آوردن انرژی مورد نیاز برای آماده کردن سه عملکرد زیر کالری سوزی می کند:

1) متابولیسم پایه (BMR):BMR مقدار کالری می باشد که بافعالیت هایی که در روز در لحظه استراحت (به عنوان مثالً خواب) می سوزانید. این مقدار با تقریبً 60% از کالری هایی می باشد که یک شخص متوسط در روز می سوزاند.

2) تکاپو های تحویل دادنی برای کالری سوزی:اینها کالری هایی می باشند که با پایان تکاپو هایی که احتیاج به حرکت و جنبش دارد می سوزد، از مسیر رفتن تا دم یخچال یا شستن ظرف ها تا ورزش. به طور متوسط، اشخاص 30% از کالری های مصرفی در روز خویش را از راه تکاپو تحویل دادنی می سوزانند.

3) کالری سوزی با رژیم غذایی:کالری سوزی فرایندی می باشد که در آن بدن با ازدیاد متابولیسم به بالاتر از مرز نرمال، گرما یا انرژی طراحی می کند. پس کالری سوزی با رژیم غذایی به این معنی می باشد که کالری ها در فرآیند خوردن غذا، هضم غذا، جذب غذا و مصرف آن سوخته می شوند.

با پایان این ورزش ها در باشگاه چقدر کالری میسوزانید؟!

4.212

این مقاله سودمند بود ؟102

منبع : namnak.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *