عوارض جانبی داروهای کاهش وزن (قرص های لاغری) 

عوارض جانبی داروهای کاهش وزن (قرص های لاغری) 

قرص های لاغری معمولا باعث مشکلات گوارشی مثل نفخ و اسهال می شوند اما چندین نوع از داروهای کاهش وزن عوارض خطرناک تری مثل سکته دارند.

فهرست مطالب

عوارض جانبی داروهای کم شدن وزن (قرص های لاغری) 

عوارض جانبی داروهای کاهش وزن (قرص های لاغری) 

عوارض جانبی داروهای کم شدن وزن بسته به نوع دارویی که می خورید و روش فعالیت مواد داروییشان مختلف می باشند.داروهای محرک سان فنترمین شاید که منتهی به بی خوابی، ازدیاد فشار خون، مقدار ضربان تند قلب، بی قراری، وابستگی به دارو و سو مصرف شوند.

داروهایی که با جذب چربی تداخل دارند، سان ارلستات ها می توانند منتهی به انباشته های روغنی، گاز معده و مدفوع نرم شوند. قرص های رژیمی که انتقال دهنده های عصبی در مغز را تحت نتیجه ی قرار می دهند، سان بلویک یا کانتریو ها را می توان با سردرد، تهوع و استفراغ، یبوست، دهان خشک و سرگیجه مرتبط دانست. 

خیلی از داروهای محرک کم شدن وزن سان فنترمین یا دیاتیل پروپیون تنها برای مصرف کوتاه مدت (تا 12 هفته) به خاطر خطر وابستگی و عوارض جانبی غیر از این توصیه می شوند. 

با این اکنون ارلستات را می توان برای کم شدن وزن دراز مدت، از عبارت حفظ وزن از دست رفته قبلی استفاده کرد.شما باید بدون تجویز یک نسخه به داروخانه بروید و آن را تهیه نمایید.

قرص لاغری قوی تضمینی

قرص لاغری چه تاثیری روی بدن میگذارد؟ 

آشنایی با اشکال قرص های لاغری و عوارض آنان

داروهای کاهنده وزن نسخه جدیدتر سان کسیما (فنترمین و توپیرامیت)، بلویک (لورکاسرین)، کاتنریو (بوپروپیون و نالترکسون)، و ساکسندا (لیراگتولید) برای استفاده دراز مدت بکار می روند، و فقط در این شکل موجب کم شدن وزن کافی (همانطور که در برچسب گذاری بسته اشاره شد) می شوند. 

در صورتی که 3 تا 4 درصد کم شدن وزن بعد از 12 تا 16 هفته اتفاق نیفتد، این فرآیند دراز مدت عموماًً متوقف می گردد. 

داروهای کاهنده وزن در کنار رژیم غذایی کم کالری و برنامه ورزشی مورد تائید پزشک استفاده می شوند و در صورتی که در قسمت ورزش و تناسب اندام نمناک می خوانید علاوه بر این با اهمیت هست بدانید که اکثراً اشخاص مقداری از وزن خویش را پس از توقف استفاده از دارو از دست می دهند، مگر اینکه کوشش برای حفظ وزن خویش با رژیم غذایی و ورزش پایان گردد.

داروی کاهش وزن

چگونگی عملکرد قرص های لاغری 

قرص لاغری و داروهای کاهنده وزن مورد تایید FDA: 

سرکوبگر اشتها (آنورکسیانت):

آنورکسیانت ها، داروهایی می باشند که در مغز عمل می کنند تا به کاهش اشتها در شخص یاری کنند. آنان تاثیری بر قسمت هایی از مغز دارند که به کنترل این که چقدر حالت سیری می نمایید، یاری می کنند.

آنورکسیانت ها به منزله درمانی برای کم شدن وزن به همقدم یک برنامه منظم رژیم غذایی و ورزش استفاده می گردد. اشکال مختلفی از اشتها، از عبارت محرک آمفتامین و داروهای کم شدن وزن تازه که بر روی انتقال دهنده های عصبی مغز عمل می کنند، وجود دارد.

قرص لاغری خوب

اشکال تائید شده قرص های لاغری

اشکال قرص و داروهای لاغری

محرک:

عوارض جانبی محرک ها می تواند حاوی:ازدیاد فشار خون و ضربان قلب، بی خوابی، اضطراب، تاری دید، بی قراری، یا سردرد باشد.از آنجایی که این داروها مرتبط با آمفتامین، وابستگی، سو مصرف و یا کناره گیری می باشند، شاید با استفاده دراز مدت از این مواد رخ دهد. 

بعضی اقسام شاید باعث عوارض جانبی شکمی سان یبوست، خشکی دهان، تهوع یا استفراغ شوند.می بایست با یک پزشک ارتباط گرفته گردد، در صورتی که عوارض جانبی مانند درد سینه، ضربان قلب، سختی در ادرار، یا تنگی تنفس رخ دهد.

این داروها ضمناً به منزله مواد کنترل شده طبقه بندی می شوند. مثال هایی از محرک ها، عبارتند از:

  • ادیپکس- پی، سوپرنزا لومایرا (فنترمین)
  • بونتریل PDM، بونتریل SR (فنتدیمترازین)
  • دایتیپروپیون
  • دیدرکس، رژیمکس (بنزفتامین)
  • دسوکسین (متامفتامین)
  • کسیمیا (فنترمین/ توپیرامات ER)

انواع قرص لاغری

قرص لاغری و کم شدن وزن و تاثیرات آن  

آخرین داروهای کم شدن وزن تائید شده(FDA) (قرص های لاغری) 

بلویک (لورکاسرین) – فرض می گردد که بلویک به کم شدن اشتها و ازدیاد حالت سیر بودن با فعالیت کردن در یک گیرنده سروتونین برجسته در مغز یاری می کند.

سردرد، تهوع، سرگیجه، خستگی، خشکی دهان، یبوست، عوارض جانبی متداول آن می باشند.قند خون پایین می تواند در بیماران دیابتی ساخت گردد. بلویک به منزله ماده کنترل شده CIV در نظر گرفته می گردد. 

کانتریو (بوپروپیون و نالترکسون) – بوپروپیون یک داروی ضد افسردگی هست و نالترکسون عموماًً برای مسدود کردن اثرات دارو یا الکل در اشخاص با وابستگی استفاده می گردد، لیکن هر دو مواد مخدر شاید گرسنگی و نتیجه ی خوردن غذا را از بین ببرند.

کانتریو به منزله یک ماده کنترل شده طبقه بندی نمی گردد.

تاثیر قرص لاغری

قرص های لاغری قابل استفاده کدامند؟ 

شناساندن اشکال قرص های لاغری و کم شدن وزن

ساکسندا (لیراگلوتید) – ساکسندا یک هورمون تزریقی در مغز هست که به کنترل قند خون، سطوح انسولین و گوارش یاری می کند، لیکن ضمناً شاید به کم شدن وزن هم یاری کند. 

برند ویکتوزا به همقدم رژیم غذایی و ورزش برای درمان دیابت نوع 2 به فعالیت می رود. ساکسندا و ویکتوزا نباید هیچ وقت با نیز مورد استفاده قرار گیرند. ساکسندا یک ماده کنترل شده نیست.

کسیمیا (فنترمین/ توپیرامیت ER) – فنترمین اشتها را مشابه محرک آمفتامین سرکوب می کند. توپیرامیت برای کنترل تشنج استفاده می گردد.

این داروها وقتی که با رژیم غذایی و ورزش مصرف می شوند، می توانند منتهی به کم شدن وزن شوند، لیکن چاره دقیق این اتفاق به طور کل شناخته نشده هست. کسیمیا به منزله ماده کنترل شده CIV طبقه بندی می گردد.

مهار کننده های لیپاز:

اکسنیکال، طرح نسخه ارلستات هست، نخستین باری که مورد تائید FDA قرار گرفت در سال 1999 تائید شد. اکسنیکال در سال 2007 با دوز پایین دارو (OTC) ارلستات جست و جو شد.

ارلستات بر نظام عصبی مرکزی تاثیری ندارد، تا کم شدن وزن را القا کند، بلکه به جای آن به نیت پیشگیری از جذب چربی عمل می کند. 

عوارض جانبی می تواند ناخوشایند باشد:گاز معده، مدفوع اورژانسی، مدفوع نرم، بی اختیاری مدفوع و احتمال آسیب جدی کبد شاید رخ دهد. 

آلی یا اکسنیکال را با یک مکمل مولتی ویتامین در روز می بایست خورد که شامل ویتامین های محلول در چربی سان A، D، E، K و بتا کاروتن هست. 

مواد آلی شاید جذب ویتامین های محلول در چربی را کم شدن دهد. 

اکسنیکال (ارلستات ):تجویزی 

آلی (ارلستات ):بدون تجویز دارو (OTC)

قرص کاهش وزن

تمام مورد در مورد قرص های لاغری و چربی سوز در دسترس در داد و ستد

نام های تجاری داروها و قرص های لاغری:عوارض جانبی شایع 

ادیپکس- P (فنترمین) سرکوبگر اشتها:عوارض جانبی مصرف دراز مدتش حاوی ازدیاد فشار خون و ضربان قلب، بی خوابی، اضطراب، بی قراری، وابستگی، سو مصرف هست.

زمانی که به منزله یک عامل واحد به شما داده می گردد، فنترمین در بیماری های قلبی دریچه ای دخیل نمی گردد. 

آلی (ارلستات) مهار کننده چربی، که عوارض جانبی اش گاز معده، مدفوع اورژانسی، مدفوع شل، بی اختیاری مدفوع هست. آلی را در روز با یک مکمل مولتی ویتامین بخورید. 

بلویک (لورکاسرین) آگونیست گیرنده سروتونین 2 C انتخابی ( سرکوب گر اشتها) عوارض جانبی اش حاوی سردرد، تهوع، گیجی، خستگی، خشکی دهان ، یبوست، خوشحالی کاذب هست و تجزیه شاید با دوزهای بالاتر رخ دهد. مصرفش بیشتر از 10 میلی گرم در روز اکثر نشود.

عوارض جانبی قرص لاغری

مشکل ها دستاورد از مصرف قرص لاغری

استفاده از قرص های لاغری چه عوارضی دارد؟

بونتریل PDM، بونتریل SR، که عوارض جانبی شان ازدیاد فشار خون و ضربان قلب، بی خوابی، اضطراب، بی قراری، وابستگی هست. سو مصرف و یا اعتیاد به این ماده شاید با استفاده دراز مدت رخ دهد.

کانتریو (بوپروپین و نالترکسون) ضد افسردگی (سرکوبگر ضعیف نوراپی نفرین و دوپامین) و یک مخدر آنتاگونیست که عوارض جانبی اش حاوی حالت تهوع، استفراغ، سردرد، یبوست، بی خوابی، دهان خشک، اسهال، ازدیاد فشار خون، اضطراب، لرزش، و مزه غیرعادی هست. 

دسوکسین (متامفتامین)، سرکوبگر اشتها، فقط در صورتی استفاده می گردد که دیگر درمان ها موثر نباشند؛ عوارض جانبی این ماده حاوی این مسائل هست:ازدیاد فشار خون و ضربان قلب، بی خوابی، اضطراب، وابستگی.وابستگی به این ماده می تواند با استفاده دراز مدت رخ دهد.

دیرکس (بنزفتامین) سرکوبگر اشتها، عوارض جانبی اش حاوی:ازدیاد فشار خون و ضربان قلب، بی خوابی، اضطراب، بی قراری، وابستگی هست. با استفاده دراز مدت قابلیت وابستگی وجود دارد.

دایتیلپروپیون، سرکوبگر اشتها. عوارض جانبی اش حاوی:بیقراری، خشکی دهان، ازدیاد فشار خون و ضربان قلب، بی خوابی، اضطراب هست و وابستگی شاید با استفاده دراز مدت رخ دهد.

مشکل بی خوابی

بیخوابی از تاثیرات مصرف قرص لاغری 

مشکلاتی که دستاورد از مصرف دراز مدت قرص های لاغری می باشند

کسیما (فنترمین و توپریمات) سرکوبگر ترکیبی بی مانند اشتها؛ عمل دقیق توپیرامات در کم شدن وزن شناخته شده هست. عوارض جانبی اش حاوی سرگیجه، دگرگونی مزه، بی خوابی، یبوست و خشکی دهان هست. 

ساکسندا (لیراگلوتید) گلوکاگون – سان پپتید – 1 (GLP – 1) گیرنده آگونیست، اشتها و مقدار دریافتی غذا را تنظیم می کند. عوارض جانبی اش حاوی وضعیت تهوع/ استفراغ، اسهال، یبوست، سردرد، سوزش معده، خستگی، سرگیجه، درد معده، گاز، خشکی دهان می گردد، قند خون را در دیابت نوع 2 پایین می آورد و لیپاز را ازدیاد می دهد.

سوپرنزا (فنترمین) سرکوبگر اشتها، عوارض جانبی اش حاوی ازدیاد فشار خون و ضربان قلب، بی خوابی، اضطراب، بی قراری هست و با مصرف دراز مدت موجب وابستگی می گردد.

اکسینکال (ارلستات) مهار کننده لیپاز چربی ها، عوارض جانبی اش حاوی گاز (نفخ)، مدفوع اورژانسی، مدفوع نرم، بی اختیاری مدفوع می گردد.

اکسینکال را در روز با یک مکمل مولتی ویتامین مصرف نمایید.

مولتی ویتامین

قرص لاغری چه تاثیری بر عملکرد بدن می گذارد؟

عوارض خطرناک و جدی قرص لاغری

عوارض جانبی جدی در قرص های کم شدن وزن (قرص های رژیمی) اتفاق می افتد. داروهای کم شدن وزن را می توان با عوارض جانبی با اهمیت یا جدی مرتبط کرد، و یا شاید توانایی مربوط به وابستگی و سو مصرف را داشته باشند.

بعضی هشدارها و عوارض جانبی با اهمیت عبارتند از:

خیلی از داروهای کم شدن وزن شناخته شده به منزله آمین ها می توانند قلب را تحریک نموده و منتهی به فشار خون بالا و ضربان قلب تند شوند (تاکی کاردی).

آمفتامین – مشتق، نوعی از محرک که کم شدن وزن را با یبوست، خشکی دهان، بی قراری، یا بی خوابی مرتبط می کند.

بازدارنده های لیپازی سان آلی یا اکسینال (ارلستات) با آسیب کبدی نادری مرتبط هست و بیماران می بایست در مقایسه با علائم بیماری کبدی سان خارش، زرد شدن پوست و چشم ها (یرقان)، از دست دادن اشتها، مدفوع رنگ پریده و یا ادرار زرد رنگ هوشیار باشند.

کسیمیا (فنترمین و توپریمات) به منزله یک داروی کم شدن وزن در سال 2012 به تصویب رسید. کسیمیا دسترسی محدودی دارد، چون توپریمات، یکی از داروهای در دسترس در کسیمیا، می تواند به نقص های مادرزادی در زنان باردار منتهی گردد.

کم کردن وزن

آیا قرص لاغری موجب کم شدن وزن می گردد؟

آیا مصرف قرص لاغری موجب افسردگی می گردد؟

کانتریو (بوپروپین و نالترکسون) که در سال 2014 برای کم شدن وزن تصویب شد، برای افسردگی استفاده نمی گردد، لیکن شامل بوپروپین از مجموعه ضد افسردگی هست. 

برچسب کانتریو شامل یک هشدار برای همه ی داروهای ضد افسردگی هست:

ریسک افکار خودکشی و کارهای نامناسب در کودکان، نوجوانان و جوانانی که افسردگی دارند را بالا می برد. 

علاوه بر این، کانتریو هم برای ترک سیگار تائید نشده هست، لیکن شامل ترکیبات مشابهی هست که در زیبان وجود دارد، دارویی که برای یاری به اشخاص برای توقف سیگار به فعالیت می رود. 

عوارض جانبی روانی جدی سان تغییرات روحی (افسردگی، جنون)، جنون، توهم، جنون، هذیان، افکار خودکشی و غیر از این رویداده ای جدی در بیماران با استفاده از بوپروپین برای توقف سیگار اعلام شده اند.

افسردگی در لاغری

قرص لاغری و نتایج مصرف آن 

ساکسندا (لیراگلوتید) شامل یک هشدار برای سلول های سرطانی تیروئید هست؛ با این اکنون مطالعات تنها این خطر را در حیوانات معین نموده اند. 

با این اکنون، در صورتی که شما سابقه شخصی یا خانوادگی کارسینوم تیروئید مدولار (MTC) یا سندروم نئوپلازی اندوکرین چندگانه نوع 2 داشته شوید، نباید از ساکسندا به علت خطر احتمالی تومور تیروئید بهره ببرید. 

آیا داروهای گیاهی کم شدن وزن ایمن می باشند؟

در صورتی که شما به کم شدن وزن تمایل دارید، شاید خریداری یک سود “طبیعی” یا “گیاهی” را گزینش نمایید.

این محصول ها شاید ادعا کنند که به طور جادویی چربی را ذوب می کنند و به نظر می رسد موجب کم شدن تعدادی کیلوگرم وزن می گردد.

آنان ادعا می کنند که در عرض یک هفته 10 کیلو را از دست خواهید داد، لیکن این محصول ها تقلبی می باشند. 

قانون گذاران فدرال هشدار داده اند که خیلی از این مکمل های غذایی که به داد و ستد ارائه می شوند، موثر نیستند و شاید موجب عوارض جانبی جدی شوند. 

مقامات ضمناً محصولاتی پیدا نموده اند که شامل داروهای تجویزی سان سیبوترامین می باشند، که در اکتبر 2010 از داد و ستد آمریکا منع شدند.

اداره غذا و دارو اشاره می کند که مرگ و میرهایی طی استفاده از این محصول ها خطرناک رخ داده هست.

قرص گیاهی

قرص لاغری گیاهی چه عوارضی دارد؟ 

قرص لاغری های لاغری و موارد مصرف آن

مواد شخصی دیگر که به دست FDA کشف شد، عبارتند از ؛

داروهای فشار خون و داروهای غیر از این. حدوداً هر هفته، سازمان غذا و دارو مکمل های رژیمی را از داد و ستد به علت نگرانی های بهداشتی حذف می کند. 

به طور نمونه، سیبوترامین، فن سیبوترامین می تواند موجب ازدیاد فشار خون و یا ضربان قلب در بعضی از بیماران می گردد و شاید ریسک قابل توجهی برای بیماران با سابقه بیماری عروق کرونری، نارسایی احتقانی قلب، آریتمی، یا سکته باشد.

 فنولفالتین قبلاً نیز از داد و ستد آمریکا منع شده بود. خطرات سلامتی مرتبط با فنولفاتالین می تواند حاوی مشکل ها جدی قلب، ضربان نامنظم قلب، و سرطان طی استفاده دراز مدت باشد.

ناراحتی قلبی

خطرات مصرف قرص لاغری 

قرص لاغری که موجب مرگ می گردد

دیکلوفناک، یک داروی ضد التهاب غیر استروئیدی هست (NSAID) که می تواند منتهی به اثرات جانبی جدی در بیمارانی گردد. NSAIDs می تواند منتهی به خونریزی معده، حمله قلبی کشنده یا سکته شوند. 

مثال های شخصی دیگر هم وجود دارند که از مکمل های رژیمی استفاده می کنند – برای کم شدن وزن و مشکل ها غیر از این. 

ایمن بمانید:در صورتی که آن سود بی نهایت مناسب به نظر می رسد شایدً اینطور هست. 

در صورتی که می خواهید از یک مکمل رژیم غذایی برای کم شدن وزن بهره ببرید، نخست با پزشک خویش چک نمایید. 

سازمان غذا و دارو هشدار می دهد که در صورتی که در شکل استفاده از یک مکمل رژیم غذایی برای کم شدن وزن بهره ببرید، مسائل ایمنی وجود دارد.

 دائم از خریدن محصول ها سوال برانگیز از اینترنت دوری نمایید، که شامل ترکیبات ناشناخته می باشند.

 

عوارض جانبی داروهای کم شدن وزن (قرص های لاغری)

4.623

این مقاله سودمند بود ؟212

منبع : namnak.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *