در مورد جراحی پیکر تراشی لیپوماتیک چه می دانید؟

در مورد جراحی پیکر تراشی لیپوماتیک چه می دانید؟

عمل پیکر تراشی لیپوماتیک یک عمل زیبایی برای رهایی از چربی ها می باشد که در این عمل دستگاه وارد بافت چربی بدن شده و چربی ها را خرد می کند.

فهرست مطالب

حول جراحی پیکر تراشی لیپوماتیک چه می دانید؟

حول جراحی پیکر تراشی لیپوماتیک چه می دانید؟

لیپوماتیک یک عمل زیبایی برای خلاص شدن از چربی های اضافی بدن هست، این جراحی زیبایی می تواند در کلینیک سرپایی سامان گردد و عموماًً به داروی بی هوشی احتیاج ندارد، در طول نشست درمان، میزان بسیاری چربی بدن با کم ترین دشوار برداشته می گردد. لیپوماتیک را می توان برای قسمت های متفاوت بدن از عبارت ران، دست، شکم، پهلو، پشت، باسن، سینه، گردن و ولو شکل هم سامان داد.

از راه این جراحی پوست بیمار شل نمی گردد و سلولیت به مرور هنگام حذف شده و سایز بیمار کم شدن می یابد. با استفاده از لیپوماتیک، چربی هایی که در بخشی از بدن تجمع نموده اند، به دست دستگاه لیپوماتیک برداشته می گردد و به شکل محلولی از چربی، از بدن خارج می گردند. مقصود از این جراحی دگرگونی اندازه و شمایل بدن هست، ریکاوری این جراحی بین 3 تا 7 روز هست.

پیکر تراشی

پیکر تراشی لیپوماتیک چیست و چطور سامان میشود؟

عمل لیپوماتیک، نسل تازه جراحی های زیبایی هست که با سامان آن می توان تاحد بسیاری، با چربی های اضافی بدن خویش خداحافظی کرد. در این جراحی متخصصین جراحی زیبایی یا جراحی عمومی با بی حسی موضعی، در اندامی که لیپوماتیک سامان می گردد، یک سوراخ با قطر 2 – 5 میلی متر ابداع می کنند، بعد از آن، دستگاه وارد بافت چربی بدن از راه آن سوراخ می گردد و محلولی را برای بی حسی و پیشگیری از خونریزی به بدن وارد کردن می کند و در آخر محلول چربی و بی حسی از بدن به داخل حفرات می رسد.

مخلوط این مایع بی حسی و چربی خرد شده از همان منافذ ابداع شده خارج میگردد. این دستگاه یک نظام ایمنی فعال دارد که هنگامی با بافت غیر چربی مواجه می کند متوقف می گردد و سپس خطر گسیختگی اعضا و سوزش پوست به کم ترین مقدار خویش می رسد.

در طریق لیپوماتیک کانول که به هندیس پنوماتیک متصل هست از راه ابداع تعدادی منفذ کوچک متناسب با قطر کانول،وارد موضع تحت عمل می گردد ، کانول در جهات متفاوت جلو عقب، عمود برهم (X,Y) و گردشی سه بعدی (Nutation) به ارتعاش درآمده و امواجی با فرکانس زیر 20 هرتز در مایع جانور در بافت چربی ابداع می کند.

این امواج موجب لیز لوبول های چربی شده و آنان را به ذرات چربی دانه ارزنی شده جایگزین می کند که همزمان تخلیه می شوند. حرکات سه بعدی کانول امواج اینفراسونیک در بافت چربی ابداع می کنند و ارتعاشات این امواج به شکل یکنواخت باعث لیز چربی می گردد.

پیکر تراشی لیپوماتیک

سایز کانول مورد استفاده نباید زیادتر از 5/4 میلی متر باشد و در یک نشست هم مقدار چربی قابل تخلیه از بدن هر شخص نباید از 5 لیتر جلوتر رود چون که باعث ابداع اختلالات همودینامیک زمان عمل خواهد شد ولی به طور کلی مقدار چربی قابل تخلیه از بدن هر شخص به وزن، سایز و محتوای چربی بدن شخص بستگی دارد.

در صورتی که شخص به تخلیه چربی زیادتر از سایز نقاط بدن احتیاج داشته باشد پزشک در جلسات غیر از اینی به فاصله زیادتر از 72 ساعت از عمل قبلی چربی این قسمتها را تخلیه می کند.این فاصله وقتی به دلیل جریان لیدوکائین در بدن هست که 72 ساعت طول می کشد.جراحان زیبایی از تکنیک های مختلفی برای یاری به بیماران خویش استفاده می کنند، از عبارت لیپوساکشن، تامی تاک و جراحی لیفت بدن ولی لیپوماتیک در مقایسه با بقیه طریق ها ایمن تر هست.

مناطق مورد انتظار برای پیکر تراشی لیپوماتیک به شرح زیر می باشند:

لیپوماتیک به کسانی که تجمع چربی نامتعادلی در بدن دارند و با هیچ نوع رژیم غذایی و جنبش بدنی، پیروز به ازبین بردن آن نشده اند، به منزله ی آخرین کانال برای دست یابی به فرم ایده آل بدن پیشنهاد می گردد. مناطق مورد انتظار برای پیکر تراشی لیپوماتیک به شرح زیر می باشند:

  • شکم
  • کمر
  • باسن
  • سینه
  • زانوهای داخلی
  • پهلوها
  • غبغب و فضا زیر چانه
  • ران، نیز داخلی و نیز بیرونی
  • بازو ها

مناطق انجام لیپوماتیک

پیکر تراشی لیپوماتیک و مزایای آن

سامان لیپوماتیک، مزایای زیاد بسیاری در مقایسه با نسل قبلی طریق های پیکرتراشی دارد که عبارتند از :

  • در لیپوماتیک احتمال آمبولی زیاد زیاد کم هست( در همه جراحی ها، احتمال آمبولی وجود دارد)
  • در لیپوماتیک چربی زیر پوست یکنواخت می گردد و شبیه به جز آن دستگاه های مکش، چربی را زیر پوست برنمی دارد و دستگاه های حرفه ای لیپوماتیک، به هیچ مبلغ وضعیت سلولیت و ناهموار در زیر پوست ابداع نمی کنند.
  • محدود بودن سوراخ های روی بدن در عمل لیپوماتیک احتمال عفونت و مشکل ها را کم شدن می دهد.
  • دوران نقاهت در این عمل زیاد کوتاه هست و بیمار پس از تعدادی ساعت، از بیمارستان مرخص شده و استراحت و مراقبت های پس از عمل را، در منزل ادامه ی می کند.
  • توسط آمدن فرم درست بدن در این جراحی زیاد کوتاه هست و 2 هفته طول می کشد.
  • در این جراحی بی حسی موضعی استفاده می گردد و احتیاج به بیهوشی نیست.
  • کافی نیست شخص در بیمارستان بستری گردد و بعد از درمان مرخص می گردد.
  • خستگی و آسیب جسمی در این جراحی کم تر از بقیه جراحی های غیر از اینی هست.
  • این عمل امن، موثر و ساده هست و در عمل لیپوماتیک در مقایسه با بقیه طریق های به جز آن پیکرتراشی مدت هنگام بهبودی پایین تر و درد، تورم و کبودی زیاد کم تر هست.
  • در صورتی که کانولا هیچ بافت چربی را نبیند، نظام امنیتی فعال اجازه توقف سریع را می دهد.
  • قابلیت انقباض عالی پوست در این عمل وجود دارد.
  • بها لیپوماتیک در مقایسه با طریق های به جز آن لاغری مطلوب تر است.

لاغری با هزینه کم

عمل لیپوماتیک چقدر هنگام می برد؟

این عمل حدودا 2 الی 4 ساعت هنگام با دقت به مقدار چربی که قرار هست، تخلیه گردد، احتیاج دارد. تورم و کبودی در 3 روز ابتدا بعد از جراحی وجود دارد ولی پس از دو هفته کم شدن می ‏یابد. رژیم و ورزش تاثیرگذاری این عمل را بیشتر شدن می‏ دهند.

عمل لیپوماتیک  برای چه افرادی مطلوب هست؟

کسانی که از سلامت عمومی مناسبی دارا می باشند و بخش های مختلفی از بدنشان چربی بسیاری دارد و این چربی ها با رژیم و ورزش از بین نرفته هست پس تمام اشخاص دارای افزوده وزن مطلوب این عمل نیستند و این عمل راهی برای لاغری نیست بلکه آخرین کانال برای افرادی هست که از وجود چربی های اضافی مقاوم در مقایسه با رژیم و ورزش در قسمت هایی از بدن خویش ناراحت می باشند.

کسانی که نباید لیپوماتیک سامان دهند:

این طریق جراحی برای کسانی که پوست شکمشان شل و آویزان شده و پوستشان فاقد خاصیت ارتجاعی هست مطلوب نمی باشد.

بارداری پس از لیپوماتیک 

لاغری با این طریق هیچ گونه نتیجه ی نا مناسب بر بارداری خانم ها در آینده نخواهد داشت و نباید خانم ها برای این عنوان نگران باشند.

بارداری

پس از لیپوماتیک می بایست انتظار چه شی ای را داشته بمانید

انتظار می رود که 3 روز پس از جراحی, لپوساکشن جامع به اوج تورم / کبودی برسد، بعد از 2 هفته ورم و کبودی به کم ترین مقدار خودش خواهد رسید و در جواب به سوال های شما کاربرهای از ورزش و تناسب اندام نمناک می بایست بگوییم که حدود 1 ماه طول می کشد تا بدن به وضعیت معمولی برگردد، حاصل حقیقی بعد از 2 ماه بعد جراحی معین می گردد.

سفتی کمی در فضا درمان طبیعی هست و ماساژ ملایم برای کوتاه کردن دوره ریکاوری به 1.5 ماه (بدون ماساژ) سودمند هست.

توصیه می گردد بعد از عمل لباس های فشرده و تنگ (گن های برجسته) برای 2 تا 3 ماه مخفی گردد.

بیماران عموماًً روز بعد از جراحی به جنبش های معمول بازمی گردند، جنبش شدید به مدت یک هفته محدود می گردد، با این اکنون می توانند هر هنگامی که دوست دارند به حاصل خویش باز گردند.

بیماران شاید حس سرگیجه مختصری را در صبح روز بعد از تخلیه چربی، تجربه نمایند که در این موقع های بیمار می بایست سریعاً در وضعیت نشسته یا درازکش قرار بگیرد.

بیمار در 24 ساعت ابتدا پس از عمل می بایست بعد از ادرار کردن به آرامی بایستد و هیچگاه نباید در حمام یا دستشویی را قفل کند تا در وقت لزوم به آنان یاری گردد.

شاید پس از تخلیه چربی تهوع و استفراغ به دلیل استفاده از آنتی بیوتیک ها، لورازپام یا بی احساس کننده های موضعی ابداع گردد.

شاید برای یک ماه یا زیادتر بعد از تخلیه چربی بی نظمی های قاعدگی رخ دهد.

دمای بدن در واکنش به ترومای ناشی از تخلیه چربی در طول 48 ساعت ابتدا پس از عمل بالا می رود.

بی نظمی قاعدگی

مراقبت های بعد از پیکر تراشی لیپوماتیک

رژیم غذایی:

در صورتی که تخلیه چربی با بی احساس کننده موضعی سامان گرفته، بیمار فوری می تواند به رژیم غذایی خویش بازگردد. برای پیشگیری از اتلاف آب بدن بیمار می بایست آب، آب میوه یا نوشیدنی های غیر الکلی بنوشد. به مدت 48 ساعت پیش و بعد از جراحی نباید نوشیدنی های الکلی مصرف نماید.

جنبش تحویل دادنی:

  • تعدادی ساعت ابتدا بعد از جراحی بیمار بایداستراحت مطلق نماید.
  • 18 ساعت رانندگی نکند.
  • در شکل علاقه ی در روز تخلیه چربی،پیاده روی کوتاهی داشته باشد.
  • در صورتی که لیپوماتیک شکم سامان شده بیمارانی که پوستشان شل هست، می بایست 3 الی 5 روز از نشستن 90 درجه خودداری کنند چون که پوست شل شده چین خورده و مایعات در بین سپتوم های آن محبوس شده و به کنار سرومای تشکیل شده باعث سفتی پوست زیر شکم می گردد پس بیمار برای پیشگیری از این مطلب در این مدت می بایست زیادتر دراز کشیده، کانال برود یا برای نشستن لم دهد.
  • روز بعد از لیپوماتیک بیمار می تواند جنبش های تحویل دادنی روزمره خویش را شروع کند و 2 تا 4 روز پس از درمان به ورزش یا جنبش تحویل دادنی خویش بازگردداما نیکوتر هست سامان ورزش با شدت کمتری باشد.
  • هرچه تحرک بیمار در روزهای ابتدا زیادتر باشد تخلیه مایعات نیکوتر شکل می گیرد.

تحرک بعد لیپوماتیک

مراقبت از زخم و حمام کردن:

بیمار می بایست بریدگی ها را تمیز نگه دارد به این معنا که پس از شستن دستها پوست مکان تخلیه چربی را ماساژ دهد و بعد از آن بریدگی ها را به آرامی با آب و صابون شسته و بعد با حوله تمیزی خشک کند و مکان برش را دوباره پانسمان نماید ولی در صورتی که از مکان برش به مدت 24 ساعت مایعی خارج نشود، به پانسمان کردن و استفاده از پد نیاز نیست. پس از گذشت 48 ساعت از عمل یک یا دوبار در روز حمام کردن توصیه می گردد.

تجویز آنتی بیوتیک:

پزشک به مدت یک هفته برای پوشش باکتری های گرم سودمند و گرم نا مناسب آنتی بیوتیک تجویز می کند و بیمار می بایست پس از نظاره اثر ای از عفونت شبیه تب، ترشحات بودار یا قرمزی کانونی، تورم یا درد در فضا درمان شده با پزشک ارتباط بگیرد.

داروی انتی بیوتیک

نبایدهای پیکر تراشی یا لیپوماتیک

از آیس پک یا پدهای گرمایی برای پوست فضا درمان شده استفاده نکنید.

بر روی مکان های برش محلول های ضد عفونی کننده یددار نظیر بتادین نزنید چون که محل های بریدگی بدون این محلول ها فوری تر و نیکوتر بهبود می یابند.

تا 7 روز بعد از درمان برای کم شدن خطر عفونت در آب حمام، جکوزی، استخر یا دریا شنا نکنید.

پیکر تراشی لیپوماتیک و عوارض آن

مشکل ها کلیوی یا قلبی :

در این طریق به علت وارد کردن مایعات شاید در افق مایع بدن دگرگونی ثمر شود و باعث مشکل ها کلیوی یا قلبی گردد.

جمع شدن آب در فضا جراحی شده :

در صورتی که جراح بکار خویش مهارت کافی نداشته باشد، مایع به داخل منافذ کوچک میرود.

حساسیت :

بعضی بیماران به لیدوکایین ماده بی حسی موضعی که در زمان جراحی استفاده میشود، آلرژی دارند. بیمار شاید در مقایسه با داروها و مواد مورد استفاده در طی جراحی حساسیت داشته باشد.

ترومبوفلبیت :

یک لخته خونی هست که به شکل رگ شمایل می گیرد و موجب التهاب و عوارض زیادتر می گردد.

بی نظمی فضا :

در صورتی که الاستسیته پوست ضعیف باشد، در صورتی که التیام زخم به طریق غیر معمول مناسب گردد، یا در صورتی که برداشتن چربی غیر یکنواخت باشد، پوست شاید پژمرده، موجدار و یا ناهموار به نظر برسد.

امبولیسم ریوی :

آمبولی عارضه ای که شاید در تمام عمل ها رخ دهد. در این عارضه چربی به رگ های خونی وارد می گردد و به ریه ها می رود و گردش خون را مسدود می کند و می تواند تهدید کننده زندگی باشد.

امبولیسم ریوی

ادم ریوی :

گاهی هنگامی که مایع به بدن وارد کردن می گردد، در ریه ها جمع می گردد.

سوختگی های پوستی :

حرکت کانولا شاید موجب سوختگی های ناشی از اصطکاک به روی پوست و یا اعصاب گردد.

بقیه عوارض :

ارتعاشات شدید دستگاه شاید به بیمار و پزشک آسیب برساند.

التهاب و عفونت که کمیاب هست.

مساله شاخص : گزینش با توجه پزشک و در نظر گرفتن مهارت او و شرح داروهای مصرفی و آلرژی به پزشک پیش از سامان لیپوماتیک از عوارض این عمل می کاهد.

لیپوماتیک در مقایسه با لیپوساکشن 

در عمل لیپوساکشن عموماً به طریق های متفاوت، بافت های چربی تخریب می گردد و عملیات شکستن چربی زیاد وحشیانه هست تا به بیرون کشیده گردد. این طریق کنار با ریسک بالایی هست چون که می تواند به اعصاب، ماهیچه ها و رگ های خونی بدن آسیب برساند.

لیپوماتیک زیاد ملایم تر هست، این دستگاه از یک ماشین به یاری هوای فشرده کنار با کانولایی استفاده می کند که 360 درجه به طور قلم می چرخد، این حرکت اجازه می دهد تا چربی به طور قلم در همان هنگام تحریک و جدا گردد.

در عمل لیپوماتیک، بافت های چربی دوباره قابل استفاده می باشند . یک نواختی پوست پس از جراحی و نبود برآمدگی، یکی از مزیت های لیپوماتیک در مقایسه با طریق های قدیمی تر لیپوساکشن هست.خطر آمبولی چربی هم در این طریق زیاد کم هست و درد، ورم و ترشحات پس از عمل و دوره نقاهت زیاد کمتر از طریق های قدیمی لیپوساکشن هست.

پیکر تراشی یا لیپوماتیک چیست و چطور سامان می گردد؟ + تمام شی

3.5180

این مقاله سودمند بود ؟12753

منبع : namnak.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *