ادویه هفت قلم

ادویه هفت قلم

ادویه هفت قلم   از عبارت سوغاتی که می‌توانید در سفر به مشهد تهیه نمایید، ادویه‌ای به نام “هفت قلم” می باشد. ادویه هفت قلم

مشاهده مطلب
۱۹مدل کوتاهی جدید

19مدل کوتاهی جدید

19مدل کوتاهی تازه   وضعیت دادن به موهای کوتاه  با موی چتری روشی عالی برای سبک شما هست.  موی‌سر دقت را به جهت چشمان زیبای

مشاهده مطلب
پودینگ – Pudding

پودینگ – Pudding

پودینگ – Pudding   پودینگ امروزه به منزله یکی از اقسام دسرها شناخته می‌گردد؛ لکن پودینگ در قدیم خوراکی بوده می باشد که از مواد

مشاهده مطلب
اسپای خانگی مو | به همراه 6 دستورالعمل ماسک مو

اسپای خانگی مو | به همراه 6 دستورالعمل ماسک مو

فهرست مطالب

اسپای خانگی مو | به هم گام 6 دستورالعمل ماسک مو

اسپای مو که تحت منزله چاره احیای مجدد موها توضیح می‌گردد، یک مسیر عالی برای ریلکس کردن در خانه پس از یک روز پر مشغله و استرس‌زا هست. اکثراً اشخاص تنها روی پوست یا ناخن‌های‌شان معطوف می‌شوند، ولی موها به عشق و مراقبت هم احتیاج دارند! در صورتی که موهای شما خشک، شکننده یا آسیب دیده هست، شایدً به رطوبت زیادتری احتیاج دارد. چاره درمانی اسپای مو، راهی عالی و آرامش قسمت برای فراهم کردن رطوبت مورد احتیاج موها هست. در نهایت این حاصل، شما از موهایی که خیلی نرم‌تر از گذشته شده‌اند حالت شگفت زده‌ای خواهید کرد.


قسمت ابتدا ماساژ پوست سر


1. روغن را حاضر نمایید

 1 الی 2 قاشق غذاخوری (15 تا 30 میلی‌لیتر) روغن نارگیل یا روغن زیتون را در یک ظرف کوچک گرم نمایید. می‌توانید این حاصل را در مایکروویو یا روی اجاق گاز تکمیل دهید، ولی مراقب شوید که نگذارید بیشتر از مرز داغ گردد و می بایست زمانی که آن را لمس می‌نمایید دست‌تان نسوزد. در صورتی که می‌خواهید یک اسپای عالی‌تر داشته شوید، یکی از مخلوط‌های زیر را امتحان نمایید:

  • 1 قاشق چایخوری از: روغن بادام، روغن نارگیل، روغن زیتون و روغن کنجد.
  •  3 قاشق غذاخوری (45 میلی‌لیتر) روغن نارگیل، 2 قاشق غذاخوری (30 میلی‌لیتر) روغن زیتون و 4 الی 5 قطره روغن ویتامین E

2. روغن را به مدت 5 دقیقه، روی پوست سر خویش ماساژ دهید

 روغن را در بین موهای خویش، از ریشه تا انتهای آن پخش نمایید. این حاصل به بهبود گردش خون  در پوست سر شما یاری می‌کند.

3. حوله‌ای گرم و نمناک را دور سر خویش بپیچید

یک حوله تمیز را در آب گرم فرو نمایید. آب اضافی آن را بگیرید تا نمناک گردد. حوله را دور مو و سر خویش بپیچید. در شکل لزوم، آن را با یک کلیپس محکم نمایید.

4. حوله را دور سرتان به مدت 5 تا 6 دقیقه نگه دارید

گرما، روغن را به دام می‌اندازد و فولیکول‌های مو را باز می‌کند. این حاصل یاری می‌کند که روغن به مو و پوست سر شما نفوذ نموده و آن را تقویت کند.  

  • در صورتی که موهای بسیار خشکی دارید، به جای آن 15 تا 20 دقیقه صبر نمایید.

5. موهای خویش را با آب ولرم بشویید

برای خارج کردن روغن، از شامپوی ملایم به اندازه کافی بهره ببرید. در صورتی که موهای شما بسیار خشک هست، می‌توانید از نرم کننده بهره ببرید، ولی استفاده از ماسک مو در قسمت بعدی، به اندازه کافی موهایتان را مغذی می‌کند.


قسمت دوم استفاده از ماسک مو


1. ماسک موی خویش را گزینش و حاضر نمایید

می‌توانید از هر نوع ماسک مویی که دوست دارید بهره ببرید. ماسک‌هایی که از فروش‌گاه‌‌ها خریداری می‌شوند مناسب عمل می‌کنند، ولی یک ماسک موی خانگی ولو خوب تر از آن خواهد بود. شما می‌توانید از دستورالعمل ایجاد ماسک موی خویش پیروی نمایید یا می‌توانید از دستورالعمل‌های ایجاد ماسک مو که در قسمت بعد به آن می‌پردازیم، بهره ببرید.

  • در شکل داشتن موهای بلند یا ضخیم، این دستور را دو مقابل نمایید.

2. از ریشه مو آغاز نمایید و ماسک را روی موهای خویش بمالید

در شکل لزوم، نخست موهای خویش را به تعدادی قسمت تقسیم نمایید. برای یاری به پخش کردن ماسک در بین موهایتان، از یک شانه دندانه‌دار بهره ببرید. در این قسمت امکان دارد لباس‌تان کثیف گردد، پس خوب تر هست که حوله یا یک شنل رنگ مو را روی شانه‌هایتان بیندازید.

3. موهای خویش را با کلاه دوش بپوشانید

در صورتی که موهای خیلی بلندی دارید، نخست آن را به طرح گوجه‌ای ببندید، بعد از آن با یک کلیپس آن را محکم نمایید. پوشاندن موهای‌تان با کلاه دوش، نه فقط لباس‌هایتان را تمیز نگه می‌دارد، بلکه به شما یاری می‌کند تا گرمایی که در پوست سر خویش به دام انداخته‌اید موثرتر عمل کند.

 4. 15 الی 30 دقیقه صبر نمایید

 مدت لحظه انتظار، بستگی به نوع ماسک مورد استفاده دارد، پس قطعاً دستورالعمل‌ها را به توجه ادامه نمایید.

5. ماسک را بشویید

ماسک را با شامپوی ملایم و آب ولرم بشویید. نرم کننده را به موهایتان بمالید، بعد از آن آن را بشویید. در صورتی که دستورالعمل ماسک، خاصیت تمیز کنندگی هم دارد، خوب تر هست که از آن بهره ببرید.

  • تعدادی دقیقه گذشته از اینکه نرم کننده را از موهایتان بشویید، اجازه دهید که روی موهایتان بماند. این حاصل به نرم شدن اکثر موهایتان یاری می‌کند.

6. موهای خویش را خشک نمایید

 بگذارید موهایتان در معرض هوا خشک گردد و از سشوار کشیدن اجتناب نمایید. سشوار به موهای شما آسیب می‌رساند.  


قسمت سوم دستورالعمل‌های ایجاد ماسک مو


1. از موز و روغن زیتون برای یک ماسک راحت و عمیق بهره ببرید

 در مخلوط کن، یک موز را با 1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) روغن زیتون مخلوط نمایید. ماسک را روی مو و پوست سر خویش ماساژ دهید، بعد از آن بگذارید به مدت 30 دقیقه بماند. ماسک را با شامپو بشویید.  

2. عسل و ماست را مخلوط نمایید تا یک ماسک راحت و عمیق درست نمایید

 2 قاشق غذاخوری (30 گرم) ماست راحت و 1 قاشق غذاخوری (22.5 گرم) عسل را با نیز مخلوط نمایید. ماسک را روی مو و پوست سر خویش بمالید، بعد از آن 15 الی 20 دقیقه صبر نمایید. ماسک را با شامپو بشویید. در شکل لزوم مقداری نرم کننده را به انتهای موهایتان بمالید.

3. یک ماسک نرم کننده عمیق با کدو تنبل درست نمایید

 1 فنجان (225 گرم) پوره کدو تنبل راحت و 1 تا 2 قاشق غذاخوری (22.5 تا 45 گرم) عسل را با نیز مخلوط نمایید. ماسک را روی مو و پوست سر خویش بمالید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه روی موهایتان  بماند. هنگامی کارتان همه شد، آن را بشویید.  

  • امکان دارد از همه ی این ماسک استفاده نکنید.
  • از باقیمانده‌ آن به منزله ماسک شکل بهره ببرید.
  • از کدو تنبل به شکل پوره استفاده نکنید، چون ماسک یکدستی نخواهید داشت.

4. برای موهای خشک و آسیب دیده، ماسک عسل درست نمایید

نصف فنجان (175 گرم) عسل را درون یک ظرف کوچک بریزید. 1 تا 2 قاشق غذاخوری (15 تا 30 میلی‌لیتر) روغن زیتون و 1 تا 2 قاشق غذاخوری (15 تا 30 گرم) آووکادو یا زرده تخم مرغ را به ظرف عسل افزوده نمایید و آنان را مناسب نیز بزنید. ماسک را روی موهای خویش بمالید، 20 دقیقه صبر نمایید، بعد از آن آن را با آب گرم بشویید.  

5. یک ماسک آووکادو با خاصیت مرطوب کنندگی را امتحان نمایید

نیمی از آووکادو را پوست کنده و هسته آن را خارج نمایید و درون مخلوط کن بریزید. یکی از مواد اختیاری را از لیست زیر گزینش و به آن افزوده نمایید، بعد از آن ماسک را مخلوط نمایید تا یکدست گردد. آن را روی موهای خویش بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. ماسک را با شامپو بشویید. این حاصل را یک‌بار در ماه تکرار نمایید تا عالی ترین ثمر را دریافت نمایید.

  • 2 قاشق غذاخوری (30 میلی‌لیتر) روغن آرگان، خامه ترش یا زرده تخم مرغ برای رطوبت‌دهی
  •  10 قطره روغن اسانس رزماری برای پوست سر خشک
  •  1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) سرکه سیب برای از بین بردن شوره سر

6. از تخم مرغ برای داشتن یک ماسک موی راحت، سفارشی و مرطوب کننده بهره ببرید

 نصف فنجان (120 میلی‌لیتر) سفیده تخم مرغ، زرده تخم مرغ یا تخم مرغ تمام را درون یک فنجان بریزید. تخم مرغ‌ها را تا هنگامی که رنگ آنان ثابت نشده هست نیز بزنید، بعد از آن آن را روی موهای خویش بمالید. 20 دقیقه اجازه دهید تا روی موهایتان بماند، بعد از آن آن را با آب خنک بشویید. در اینجا آنچه شما می بایست بر طبق نوع موی خویش و لحظه مورد احتیاج، بهره ببرید آورده شده هست:

  • موهای معمولی: ماهیانه حدود 2 تخم مرغ تمام، هر ماه
  •  موهای چرب: حدود 4 سفیده تخم مرغ، دو بار در ماه
  •  موهای خشک: ماهانه حدود 6 زرده تخم مرغ

اکثر بخوانید: چطور می‌توان ریشه‌‌ی ضعیف مو را تقویت کرد؟

منبع : www.styley.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *